Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Zack & Codys Ljuva havsliv/hotelliv

Startat av TecknatÄlskare, 27 februari 2018 kl. 21:00:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TecknatÄlskare

Hej,

Någon som har dessa två underbara serier?
Vet inte riktigt om den släppts på DVD eller VHS på svenska!

Daniel Hofverberg

Nej, varken Zack & Codys ljuva hotelliv eller Det ljuva havslivet har släppts på VHS eller DVD i Sverige. Tyvärr.

Såvitt jag vet finns serierna heller inte på någon av streamingtjänsterna tillgängliga i Skandinavien.

Richardo

Vad händer med serier som slutas att sändas?

Ligger de bara i ett arkiv och skräpar?

Och så klagar folk för att man ser tv-serier illegalt.

TecknatÄlskare

Just därför folk samlar för att vissa serier aldrig kommer sändas igen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 28 februari 2018 kl. 10:18:23
Vad händer med serier som slutas att sändas?

Ligger de bara i ett arkiv och skräpar?
I stort sett, ja. Det ljuva havslivet sänds ju lite då och då fortfarande, men inte i någon högre utsträckning, och den tidigare serien har väl inte sänts alls på åratal; tyvärr.

TrondM

The Suite Life on Deck går på Disney Channel nå. De viser en episode på lørdag, og en på søndag. På lørdag som kommer vises episode 64 (av 71) så i teorien vil de vise siste episode søndag 25. mars. Hva som skjer den neste helgen skal bli interessant å se. Vil de sende serien fra starten igjen, eller vil de vise en helt annen serie?

Artan1528

#6
Disney Channel siger at de KUN sender dubbet fra 06:00-22:00. Hvis en serie/film IKKE er dubbet, så kan de godt vise det også (Ligesom Andi Mack, So Random, That's So Raven, Phil Of The Future osv...).

Men siden 2017 har de lavet en fejl med The Suite Life On deck, hvor de viser dem om DAGEN, men 4 episoder bliver sendt på engelsk, SELVOM de skal være dubbet. De har sikkert sat de engelske episoder, på den mappen med dubbet episoder.
Sidste gang de blev vist dubbet, var i 2016, men siden 2017 til NU, har de 4 episoder KUN været på engelsk, selvom det var DAG, men ALLE andre episoder var dansk. De blev også vist for 3-4 uger siden, MEN de var på engelsk. Det er også sket med et par episode af Jessie og Shake It Up.

Jeg har skrevet til dem, men de er ligeglade.

De har sendt sæson 3 DUBBET, 5 gange siden 2017, og de 4 episoder har været engelsk. :(

Det er de her 4 episoder, der ikke bliver vist dubbet siden 2016:

Sæson 3 Episode 1
The Silent Treatment

Sæson 3 Episode 3
So You Think You Can Date?

Sæson 3 Episode 5
Das Boots

Sæson 3 Episode 6
Bon Voyage

Det sker med MANGE serier, at ca 2-8 episoder er engelske siden 2016. :(

Hvis nogen har de her 2 serier på dansk, må I også gerne skrive det. :)

Jeg har de her på dansk:
The Suite Life Of Zack & Cody:
Sæson 3 - Jeg har 13 episoder

The Suite Life On Deck:
Sæson 2 - Jeg har Alle
Sæson 3 - Jeg mangler 3 episoder

Henkow

Riktigt frustrerande att de oftast enbart brukar visa några enstaka avsnitt när de väl får för sig att visa någon av de äldre serierna istället för att köra igenom hela serien på en gång.

Henkow

Citat från: Artan1528 skrivet 28 februari 2018 kl. 16:34:45
Disney Channel siger at de KUN sender dubbet fra 06:00-22:00. Hvis en serie/film IKKE er dubbet, så kan de godt vise det også (Ligesom Andi Mack, So Random, That's So Raven, Phil Of The Future osv...).

Men siden 2017 har de lavet en fejl med The Suite Life On deck, hvor de viser dem om DAGEN, men 4 episoder bliver sendt på engelsk. De har sikkert sat de engelske episoder, på den skandinaviske mappe.
Sidste gang de blev vist dubbet, var i 2016, men siden 2017 til NU, har de 4 episoder været på engelsk. De blev også vist for 3-4 uger siden, MEN de var på engelsk.

Jeg har skrevet til dem, men de er ligeglade.

De har sendt sæson 3 DUBBET, 5 gange siden 2017, og de 4 episoder har været engelsk. :(

Det er de her 4 episoder, der ikke bliver vist dubbet siden 2016:

Sæson 3 Episode 1
The Silent Treatment

Sæson 3 Episode 3
So You Think You Can Date?

Sæson 3 Episode 5
Das Boots

Sæson 3 Episode 6
Bon Voyage

Det sker med MANGE serier, at ca 2-8 episoder er engelske siden 2016. :(

Hvis nogen har de her 2 serier på dansk, må I også gerne skrive det. :)

Jeg har de her på dansk:
The Suite Life Of Zack & Cody:
Sæson 3 - Jeg har 13 episoder

The Suite Life On Deck:
Sæson 2 - Jeg har Alle
Sæson 3 - Jeg mangler 3 episoder

Nu kommer jag inte ihåg om det var denna eller någon annan äldre disney serie, men de har faktiskt visat någon av de serierna dubbat efter kl. 22.00 på senare tid (inom senaste året).

Artan1528

#9
Citat från: Henkow skrivet 28 februari 2018 kl. 19:03:33
Nu kommer jag inte ihåg om det var denna eller någon annan äldre disney serie, men de har faktiskt visat någon av de serierna dubbat efter kl. 22.00 på senare tid (inom senaste året).

Klokken 22-06 kan der godt forekomme dubbede serier. Men de er mest engelsk.
De viser blandt andet: Violetta (Dubbet. Men 1 afsnit er engelsk, samme grund som The Suite Life), The Lodge, Alex & Co, Binny und der geist, Kim Possible osv.

Men de siger at de KUN viser dubbede serier klokken 06-22, HVIS en serie er dubbet, ellers er det jo med tekster (Andi Mack, So random osv)
Men de laver altid fejl, hvor nogle af deres afsnit er sat til engelsk, SELVOM det skal vises dubbet. Ligesom med The Suite Life.

I går da jeg så Phil Of The Futue var der IKKE undertekster ved de 2 første minutter. Der var ikke på 4 af mine fjernsyn. Og engang da de viste Wizards Of Waverly Place, havde de sat forkerte undertekster. De havde sat undertekster til en A.N.T Farm episode, på en Waverly place episode.

De laver fejl HVERDAG på Disney Channel i skandinavien. :(

Da de viste ALLE episoder af Jessie i sommerferien (Jessie-bokssættet). Der var ALLE episoder dubbet, undtagen 2 episoder fra sæson 1, de var engelsk. Jeg skrev til dem, men de har ikke ordnet det.

Artan1528

Citat från: Henkow skrivet 28 februari 2018 kl. 19:01:51
Riktigt frustrerande att de oftast enbart brukar visa några enstaka avsnitt när de väl får för sig att visa någon av de äldre serierna istället för att köra igenom hela serien på en gång.

De viser aldrig sæson 1 af serier mere. De starter altid med sæson 2 eller 3 :(

Henkow

#11
Skulle ha varit mer specifik. Visst finns det serier som alltid är dubbade t.ex. alla tecknade serier. Syftade specifikt på någon av de äldre live-action serierna. Antingen var det just denna eller magi på waverly place.

Sedan kan jag hålla med till viss del att säsong 1 tenderar att hoppas över mer än de senare säsongerna på vissa äldre serier. De kan dock visas ibland. Vid visningarna av Kim Possible hoppades den första säsongen över (med undantag av några enstaka avsnitt) i 3-4 år innan de helt plötsligt visade den flera gånger tätt inpå.

TecknatÄlskare

Oj de måste ha börjat sända seriern igen nu på sistone för när jag kollat på tablån har inte serien varit med där men det är ju allt härligt att de börjat sända serien igen dock är det endast havsliv. De hade ju kunnat sända båda men men.

Henkow

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 februari 2018 kl. 19:43:47
Oj de måste ha börjat sända seriern igen nu på sistone för när jag kollat på tablån har inte serien varit med där men det är ju allt härligt att de börjat sända serien igen dock är det endast havsliv. De hade ju kunnat sända båda men men.

Nu vet jag inte vilken tablå du använder, men mig veterligen kan man bara se tillbaka 6 månader i tiden (tv.nu). Förut kunde man via kolla.tv se tillbaka till 2010 eller något sådant. Serierna har väl överlag inte visats mycket alls det senaste halvåret.

Artan1528

Citat från: Henkow skrivet 28 februari 2018 kl. 19:39:45
Sedan kan jag hålla med till viss del att säsong 1 tenderar att hoppas över mer än de senare säsongerna på vissa äldre serier. De kan dock visas ibland. Vid visningarna av Kim Possible hoppades den första säsongen över (med undantag av några enstaka avsnitt) i 3-4 år innan de helt plötsligt visade den flera gånger tätt inpå.

De viser sjældent sæson 1 af live-action serier. De har ikke vist sæson 1 af The Suite Life On Deck i mange år, men sæson 2 og 3 er blevet vist mange gange. Også Waverly Place, de har ikke vist sæson 1-2 i MANGE år. De viser kun sæson 4 og nogle gange sæson 3