Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Denver - den siste dinosaurien (Denver, the Last Dinosaur)

Startat av Beck, 9 september 2007 kl. 23:38:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Hej!

Finns det någon rollista över vilka röster som finns med i "Denver, The Last Dinosaur"?
Jag har lyssnat på rösterna och tror att Fredrik Dolk, Louise Raeder och Sture Ström medverkar.

Någon som vet?


Daniel Hofverberg

Jag har länge försökt få tag i credits till Denver, den siste dinosaurien; men tyvärr verkar det näst intill omöjligt. För några år sedan pratade jag med Kit Sundqvist från Kit & Co, som ansvarade för dubbningen av serien hos Videobolaget, och han sa att det inte fanns bevarat information om vilka som medverkade. Personligen tycker jag det verkar långsökt för en produktion från den här tidsperioden, men han hade i alla fall inga credits att tillgå...

Att Sture Ström och Louise Raeder medverkar råder i alla fall ingen som helst tvekan - de har så pass speciella röster, att till och med jag kan känna igen dem. I synnerhet Sture Ström är ju omöjlig att missa... Mer än så vet jag dock inte, men jag hoppas att någon annan här har mer koll på karaktärer och skådisar i Denver...?

Beck

Hej Daniel!

Hm... borde inte t.ex. Sture eller Louise veta något om serien, kanske?


Mysan

jo fredrik dolk är med, och jag tror staffan hallerstam oxå medverkar

Daniel Hofverberg

Citat från: Beck skrivet 10 september 2007 kl. 12:22:33
Hej Daniel!

Hm... borde inte t.ex. Sture eller Louise veta något om serien, kanske?
Det gör dem säkert, men tyvärr har jag inte haft någon kontakt med någon av dessa. Visserligen träffade jag Louise Raeder på Eurotroll för ett par år sen, i samband med inspelningen av Anders & Måns, och vi pratade i över en timme (mycket trevlig person, för övrigt); men jag fick inga kontaktuppgifter till henne, och tänkte heller inte på att fråga om just Denver.

Igthorn

Jag är ganska säker på att Olav F Andersen är med (tycker mig känna igen rösten), sedan är det ju någon som spelar bl.a. killen med röd mössa, låter ungefär som han precis kommit i målbrottet.

ddubbning

Enligt SLBA gavs "Denver" ut på VHS av Wendros , men tyvärr finns inga uppgifter om röster hos SLBA.

Mysan

Citat från: ddubbning skrivet 12 september 2007 kl. 13:19:06
Enligt SLBA gavs "Denver" ut på VHS av Wendros , men tyvärr finns inga uppgifter om röster hos SLBA.

synd att det fattas uppgifter om dubbningen. tycker mycketom denver filmerna! men utifrån inläggen här finns ju i allafall några namn (som troligtvis stämmer) Sture Ström och Louise Raeder,Fredrik Dolk (Olav F Andersen, Staffan Hallerstam?),

ddubbning

Citat från: Aurora skrivet 12 september 2007 kl. 15:31:33
synd att det fattas uppgifter om dubbningen. tycker mycketom denver filmerna! men utifrån inläggen här finns ju i allafall några namn (som troligtvis stämmer) Sture Ström och Louise Raeder,Fredrik Dolk (Olav F Andersen, Staffan Hallerstam?),


Ja, det är synd. Men det är ju som sagt bra att åtminstone några namn har kommit fram i den här tråden. Minns själv serien, men tyvärr minns jag inte rösterna så bra att jag kan peka ut några speciella skådespelare.Har dock ett svagt minne av att ha hört Staffan Hallerstam i någon roll.

Daniel Hofverberg

Jag vet att jag har minst en videofilm med Denver, som fortfarande ska finnas någonstans i huset. Om ingen annan minns mer, så kan jag försöka se den igen och se om jag kan känna igen fler röster - det var några år sen jag såg serien senast, så förhoppningsvis har mina röstidentifieringstalanger bättrats något sen dess...

Mysan

#10
såg nu på skådespelarindex (denna hemsida alltså) om Gunnar Ernblad, han ska ha medverkat i denver...

jag har två filmer,men känner inte igen några fler röster än de som vi redan nämnt,tyvärr

Mysan

Det finns väl bara en dubbning till Denver den siste dinosaurien? (Fredrik Dolk, Louise Raeder mfl) .
Mina vhs utgåvor börjar bli nötta, och vill köpa dvd utgåvorna

Daniel Hofverberg

Ja, det finns bara en svensk dubbning av Denver, som gjordes av Videobolaget/Kit & Co.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Erika

Citat från: Tonytonka skrivet 29 oktober 2008 kl. 11:08:47
Finns Denver på DVD?

Ozonmedia gav ut några avsnitt på dvd för några år sedan, men jag vet inte om de fortfarande säljs.