Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Yu-Gi-Oh! The Abridged Series

Startat av Cadpig, 7 december 2010 kl. 21:23:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

Slog mig just att det inte finns någon YGOTAS-tråd!!!

Några fans här? (Förutom Captain Obvious, aka SwedishKuriboh)

SwedishKuriboh

Är inte "Captain Obvious" något man kallar folk som yttrar det uppenbara? Borde inte du då vara Captain Obvious som säger att jag gillar YGOTAS?  ;)

Men nä... verkar vara fattigt med Yu-Gi-Oh Abridged-fans häromkring.... tråkigt!  :(

Daniel Hofverberg

Jag har aldrig ens hört talats om det. Kan någon upplysa oss mindre insatta vad det egentligen är för serie i relation till Yu-Gi-Oh (som jag givetvis känner till)?

Cadpig

Citat från: SwedishKuriboh skrivet  9 december 2010 kl. 11:37:48
Är inte "Captain Obvious" något man kallar folk som yttrar det uppenbara? Borde inte du då vara Captain Obvious som säger att jag gillar YGOTAS?  ;)

Men nä... verkar vara fattigt med Yu-Gi-Oh Abridged-fans häromkring.... tråkigt!  :(


Don't be difficult, fluffy.  ;)


Jo, Daniel, för att spara tid och inte slita alltför mycket på mitt tangentbord... http://yugioh.wikia.com/wiki/Yu-Gi-Oh:_The_Abridged_Series

SwedishKuriboh

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2010 kl. 13:53:14
Jag har aldrig ens hört talats om det. Kan någon upplysa oss mindre insatta vad det egentligen är för serie i relation till Yu-Gi-Oh (som jag givetvis känner till)?


Givetvis!

Yu-Gi-Oh! the Abridged Series är en parodi-serie av Yu-Gi-Oh gjord av en britt vid namn Martin Billany, nu mer känd under sitt internet-alias "LittleKuriboh". Det han gjorde var, i princip, korta ner avsnitten, dubba över alla röster själv och skämta om det faktum att serien handlar om ett gäng ungdomar som räddar världen genom att spela kort spel (more or less). Det som skapades blev snabbt ett internet fenomen och om man nu söker på termen "the abridged series" på YouTube får man upp tusentals resultat.
Han har nu hållit på med detta i snart fyra och ett halvt år och är uppe i 50 avsnitt samt ett gäng extra-videor som även dem är mycket underhållande.

I oktober 2009 började jag, mest som en kul grej, dubba om hans geniala serie till svenska, även jag gör alla röster själv, och därmed fick jag ett av de minst kreativa användarnamnen ever!  :D


Första avsnittet på engelska:
http://www.youtube.com/watch?v=-32NGYLqwAQ
Första avsnittet på svenska:
http://www.youtube.com/watch?v=Xsfk2D_SXiY



Dock har, i dags läget, tre av mina videor blockerats av 4Kids... jobbar på en lösning av detta...

Cadpig

#5
Hey, SvenneKuriboh. Jag läste att youtube har börjat radera LKs videor igen. Vet du om det är sant, och i så fall, vilka videor det rör sig om.

Ps. Bra att det finns någon som inte är rädd för att slita på sitt tangentbord.



"samt ett gäng extra-videor"

Hrm, ett "gäng"? Omkring 80 geniala bonus videor (kanske fler?).

SwedishKuriboh

Citat från: Cadpig skrivet  9 december 2010 kl. 23:13:01
Hey, SvenneKuriboh. Jag läste att youtube har börjat radera LKs videor igen. Vet du om det är sant, och i så fall, vilka videor det rör sig om.

Ps. Bra att det finns någon som inte är rädd för att slita på sitt tangentbord.



"samt ett gäng extra-videor"

Hrm, ett "gäng"? Omkring 80 geniala bonus videor (kanske fler?).

Hörde nåt om det, men jag är inte helt säker... tror han åtgärdat det nu, iaf.

80 är väl ett gäng, eller hur? Ett riktigt stort gäng, men ett gäng nonetheless!  :P

Cadpig

Mer en pluton än ett gäng...

Var du med redan från början, när YGOTAS såg dagens ljus? Jag skulle nog fortfarande inte känna till den om det inte vore för att en polare presenterade mig för serien förra sommaren och han kände bara till den för att en annan nörd hade visat honom den i skolan.

SwedishKuriboh

Nej du, det gjorde jag inte... började väl kolla lite drygt ett år innan jag började dubba det!

Edit: Ok, det var visst mer, typ, ett halvår nu när jag kollat release-listan! XD

Cadpig

#9
Så omkring mitten av -09 alltså?

Eh, vilken release-lista?

SwedishKuriboh

Precis... runt Mars-April där nånstans...

Cadpig

Jag är kanske trög, men jag fattar fortfarande inte vilken release-lista du kollade på.

SwedishKuriboh

På Yu-Gi-Oh Wikian så står det när han släppte avsnitten, och jag vet själv att första "nya" avsnittet jag såg var avsnittet med Jean-Claude Magnum! :P

Cadpig

Aha, då förstår jag hur du kunde räkna ut det med hjälp av en release-lista. Magnum Farce, love it.

Så, hur kom du i kontakt med serien första gången?

SwedishKuriboh

Hade hört serien nämnas ett antal ggr i videor av ngn annan jag följde på YouTube och bestämde mig för att ge det ett försök...