Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Pinsamheter (Mortified)

Startat av Lisa, 6 juli 2010 kl. 10:54:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Dubintrested skrivet 14 maj 2023 kl. 11:52:37Ska man ha något gjort så får man göra det själv.
VideoCapture_Pinsamheter.jpg

Axel & Love måste vara brorsor, intressant att Mia Hana Hansson översätte. Anders Berg låter generiskt & har Vera Carlbaum dubbat något annat?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 22 februari 2024 kl. 11:34:30Anders Berg låter generiskt & har Vera Carlbaum dubbat något annat?
Anders Berg syftar mest troligt på den välkände skådespelaren med samma namn, som varit med i en lång rad svenska serier och filmer; plus en och annan teaterpjäs:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Berg_(sk%C3%A5despelare)

Vera Carlbaum har också medverkat i Flyg 29 saknas, som sänts på SVT i dubbad form men där DVD-utgåvorna bara har textad originalversion. Där gör hon rösten till Melissa.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 februari 2024 kl. 11:43:59Vera Carlbaum har också medverkat i Flyg 29 saknas, som sänts på SVT i dubbad form men där DVD-utgåvorna bara har textad originalversion. Där gör hon rösten till Melissa.
Det är omöjligt att addera dubbningar på DVD retroaktivt det är så med flera av serierna som SVT visat på originalspråk och sen dubbat på tiotalet. Även  DVD utgåvorna av Stallkompisar, Pyjamasklubben & Blue Water High är endast textade för att de släpptes innan dubbningarna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 februari 2024 kl. 11:59:51Det är omöjligt att addera dubbningar på DVD retroaktivt det är så med flera av serierna som SVT visat på originalspråk och sen dubbat på tiotalet. Även  DVD utgåvorna av Stallkompisar, Pyjamasklubben & Blue Water High är endast textade för att de släpptes innan dubbningarna.
Ja, precis - men sen hade dubbningarna mest troligt inte kunnat läggas med även om det kommit DVD-utgåvor efter att dubbningarna gjordes, då vi kan anta att dubbrättigheterna lär ägas av SVT.

Pyjamasklubben sänds ju i alla fall fortfarande regelbundet på SVT Barn, och båda säsongerna finns på SVT Play just nu, men Flyg 29 saknas har tyvärr inte sänts sedan 2019.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 februari 2024 kl. 11:43:59Anders Berg syftar mest troligt på den välkände skådespelaren med samma namn, som varit med i en lång rad svenska serier och filmer; plus en och annan teaterpjäs:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Berg_(sk%C3%A5despelare)

Vera Carlbaum har också medverkat i Flyg 29 saknas, som sänts på SVT i dubbad form men där DVD-utgåvorna bara har textad originalversion. Där gör hon rösten till Melissa.
Har Anders Berg dubbat något mer? Är dessa Vera Carlbaums enda dubbningar?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 22 februari 2024 kl. 14:36:28Har Anders Berg dubbat något mer? Är dessa Vera Carlbaums enda dubbningar?
Jodå, Anders Berg har varit med i flertalet dubbningar - Bilar, Råttatouille, Parallax, Dinosaurietåget, Brandy och herr MorrisPå andra sidan häcken, Turbo, m.fl.

Jag hittar inte åt fler dubbningar med Vera Carlbaum, men hon kan förstås mycket väl ha medverkat i något som jag inte känner till.

Mathilda Gustafsson

Är det vanligt att mejl till SVT faktiskt kan göra förändring? Anders M Olsson fick ju de att byta till bredbild på den här serien med ett mejl men när jag skickar mejl till dem får jag Goddag yxskaft

Mathilda Gustafsson

Minns att jag tyckte det var jättekonstigt att de firade jul mitt i sommaren när jag var liten.

Zebastian

Tror det här kan vara sista repris omgången av Pinsamheter det är 15 år sedan den visades första gången på Barnkanalen.

Disneyfantasten

Jag gillar faktiskt denna serie, jag tycker den är relativt rolig och har en väldigt bra dubbning.

Taylor är underhållande i sina försök att pröva på saker.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 mars 2024 kl. 21:11:33Jag gillar faktiskt denna serie, jag tycker den är relativt rolig och har en väldigt bra dubbning.

Taylor är underhållande i sina försök att pröva på saker.
Ja ett bra live action program, jag som inte gillar live action som är osvenskt

Gustav Jonsson

Hoppas verkligen att det blir en reprisomgång igen och att det här inte var sista gången gillar serien men han är inte se den. 

Steffan Rudvall

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 30 mars 2024 kl. 21:13:21Hoppas verkligen att det blir en reprisomgång igen och att det här inte var sista gången gillar serien men han är inte se den.
Det verkar som att det kommer en repris ganska snart faktiskt redan 16 maj.

https://www.svtplay.se/video/jbDX6an/pinsamheter/1-taylors-dna