Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tarzan (Disney)

Startat av Disneyfantasten, 13 april 2020 kl. 17:11:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Anders Öjebo, Isabelle Moreau, Kaj Stenberg, Krister Roséen, Mats Wänblad*, Per Steffensen, Roger Storm och Stefan Berglund i filmen?

*Så lustigt att Mats Wänblad medverkar som röst i filmen, han brukar annars bara översätta och textförfatta!  ;D

I övrigt är jag rätt säker på att Monica Forsberg och Gunilla Orvelius spelar några Gorilla-Mammor...

Disneyfantasten

Kollar just igenom filmen och tyckte det lät som att Roger Storm spelade en av Elefanterna... (åtminstone lät det som han som sa "de lever i Sydamerika")

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2020 kl. 20:25:28
Kollar just igenom filmen och tyckte det lät som att Roger Storm spelade en av Elefanterna... (åtminstone lät det som han som sa "de lever i Sydamerika")
Jag har också för mig att det är han

Disneyfantasten

Tycker att Kaptenen låter litegrann som Anders Öjebo men är tyvärr inte helt säker...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2020 kl. 20:59:18
Tycker att Kaptenen låter litegrann som Anders Öjebo men är tyvärr inte helt säker...
Jag tror också det är Anders

clara liljeberg

kanske att i djurversionen skulle han vara ett vårsvin efter att ha sett en annan där man fick veta att george är ett vårtsvin.

Disneyfantasten

Nu är det ungefär två månaders tid sedan jag såg filmen i sin helhet men jag var tyvärr inte uppmärksam nog att ta reda på vem Stefan Berglund spelade i filmen...  :( Vem spelar han i filmen? Någon som vet?

Förresten så har jag på senare år blivit alltmer duktig på att känna igen Stefan Berglunds röst...

Med hjälp av Alexander har jag fått lära mig hur han låter;

- Yi-Gi-Oh www.youtube.com/watch?v=Ba5Ct9USk4U&t=desktop (hörs vid 6:08, han spelar Pegasus, alltså mannen med grått hår) (inte för att själva serien är någon höjdare, men insatsen är iallafall bra)

- Speakerrösten i Bakom Kulisserna om Bernard och Bianca i Australien (på DVD-utgåvan och Bluray-utgåvan, det var senast i december förra året som jag såg filmen i sin helhet, så jag minns inte hur han lät, men jag ska så småningom bubbelkolla)

- Akela i PC-spelet Djungelboken Groove Party www.youtube.com/watch?v=sZ23XpnbwO8 (tack vare Oscar Isaksson vet jag att det är Stefan Berglund) (vem spelar förresten Rama?)

- Magiska Grottan i PC-spelet Aladdin Narisas Hämnd www.youtube.com/watch?v=aW5LIFv-mX0 (hörs vid 3:18) (även detta är uppgifter från Oscar Isaksson)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 september 2020 kl. 21:34:53
Nu är det ungefär två månaders tid sedan jag såg filmen i sin helhet men jag var tyvärr inte uppmärksam nog att ta reda på vem Stefan Berglund spelade i filmen...  :( Vem spelar han i filmen? Någon som vet?

Förresten så har jag på senare år blivit alltmer duktig på att känna igen Stefan Berglunds röst...

Med hjälp av Alexander har jag fått lära mig hur han låter;

- Yi-Gi-Oh www.youtube.com/watch?v=Ba5Ct9USk4U&t=desktop (hörs vid 6:08, han spelar Pegasus, alltså mannen med grått hår) (inte för att själva serien är någon höjdare, men insatsen är iallafall bra)

- Speakerrösten i Bakom Kulisserna om Bernard och Bianca i Australien (på DVD-utgåvan och Bluray-utgåvan, det var senast i december förra året som jag såg filmen i sin helhet, så jag minns inte hur han lät, men jag ska så småningom bubbelkolla)

- Akela i PC-spelet Djungelboken Groove Party www.youtube.com/watch?v=sZ23XpnbwO8 (tack vare Oscar Isaksson vet jag att det är Stefan Berglund) (vem spelar förresten Rama?)

- Magiska Grottan i PC-spelet Aladdin Narisas Hämnd www.youtube.com/watch?v=aW5LIFv-mX0 (hörs vid 3:18) (även detta är uppgifter från Oscar Isaksson)
Bubbelkolla?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 10 september 2020 kl. 21:41:03
Bubbelkolla?

Jag är inte säker men jag gissar några av Claytons män kanske?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 september 2020 kl. 21:34:53

- Yi-Gi-Oh www.youtube.com/watch?v=Ba5Ct9USk4U&t=desktop (hörs vid 6:08, han spelar Pegasus, alltså mannen med grått hår) (inte för att själva serien är någon höjdare, men insatsen är iallafall bra)


- Magiska Grottan i PC-spelet Aladdin Narisas Hämnd www.youtube.com/watch?v=aW5LIFv-mX0 (hörs vid 3:18) (även detta är uppgifter från Oscar Isaksson)

Mer vi än grått , Va ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.