Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

wendros

Startat av Mysan, 17 oktober 2007 kl. 10:36:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2022 kl. 22:20:03
Vilka dubbade för dom ?

Jag skulle gissa på antingen Videobolaget eller Kit & Co
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2022 kl. 22:20:03
Vilka dubbade för dom ?
Till största delen var det ursprungligen FTM Produktion och Kjelle Jansson, för att under 1990-talet istället övergå till Audio Sweden med Tomas Arwe i spetsen.

Men det fanns nog undantag, och ett mindre antal produktioner gjordes nog hos Videobolaget.

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2022 kl. 22:26:43
Jag skulle gissa på antingen Videobolaget eller Kit & Co
I enstaka fall tror jag också Lasse Svensson har du jobbat för långt.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 februari 2022 kl. 22:42:54
Till största delen var det ursprungligen FTM Produktion och Kjelle Jansson, för att under 1990-talet istället övergå till Audio Sweden med Tomas Arwe i spetsen.

Men det fanns nog undantag, och ett mindre antal produktioner gjordes nog hos Videobolaget.

Sedan har väl något av de Köpenhamnsgänget dubbat vissa, som till exempel Aladdin
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2022 kl. 22:54:28
Sedan har väl något av de Köpenhamnsgänget dubbat vissa, som till exempel Aladdin
Jo, fast jag undrar om inte de filmerna/dubbningarna har köpts in från annat håll - d.v.s. att någon annan distributör gav ut dem först, och att Wendros/Ozon Media bara gett ut nyreleaser...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 februari 2022 kl. 22:42:54
Till största delen var det ursprungligen FTM Produktion och Kjelle Jansson, för att under 1990-talet istället övergå till Audio Sweden med Tomas Arwe i spetsen.

Känner inte alls till dom.

Vilka röstskådspelare brukar vara i deras dubbningar ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2022 kl. 21:28:10
Känner inte alls till dom.

Vilka röstskådspelare brukar vara i deras dubbningar ?

Om du åsyftar på FTM Produktion, bl. a. Tomas Bolme, Mia Benson, Gunilla Norling, Bert-Åke Varg, Åke Lindström, Anita Wall, Stig Engström, Catharina Alinder, Benny Haag och Elisabeth Nordkvist Bolme. Tror även Gunnar Ernblad medverkade ibland i deras dubbningar.

Om du istället åsyftade på Audio Sweden, har lite för dålig koll på vilka skådespelare som brukade medverka i deras dubbningar... Känner dock till Gunnar Ernblad, Beatrice Järås och Staffan Hallerstam har medverkat i deras dubbningar. 

gstone

Citat från: Erika skrivet 25 februari 2022 kl. 12:13:39
Om du åsyftar på FTM Produktion, bl. a. Tomas Bolme, Mia Benson, Gunilla Norling, Bert-Åke Varg, Åke Lindström, Anita Wall, Stig Engström, Catharina Alinder, Benny Haag och Elisabeth Nordkvist Bolme. Tror även Gunnar Ernblad medverkade ibland i deras dubbningar.


Vilka dubbningar har Catharina Alinder förutom pippi och frankenstiens faster ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2022 kl. 15:59:40
Vilka dubbningar har Catharina Alinder förutom pippi och frankenstiens faster ?

Hon var med i den rumänsk-sovjetiska filmen Maria och Mirabella, vill minnas hon har medverkat i fler dubbningar fast vilka kommer jag inte på just nu...