Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

He-man dubbning hjälp

Startat av Retroman, 1 april 2017 kl. 08:00:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Retroman

Är ny här på forumet men har hållt på med att synka svensk dubbning ett tag. Håller just nu på med att synka svensk dubb till He-man avsnitt med dvd kvalite. Dock saknar jag svenska ljudspår till följande avsnitt:


Varelserna Från Tjärträsket - S01 E18 - "Creatures From The Tar Swamp"*
Dragoons Gryning - S01 E20 - "Dawn of Dragoon"
Maskinernas Dag - S02 E068 - "Day of the Machines"
Fistos Skog - S02 E70 - "Fisto's Forest"
Den finaste gåvan - S02 E071 - "The Rarest Gift of All"
Det stora bokmysteriet – S02 E072 - "The Great Books Mystery"
Spelens Härskare – S02 E069 - "The Gamesman"
Trollkvinanns ursprung – S02 E73 - "Origin of the Sorceress"
Fruktans Ö – S02 E074 - "Island of Fear"
Skeletors Räddning – S02 E075 - "To Save Skeletor"

Om någon kan hjälpa mig med detta vore det guld värt :)



Retroman

Ingen som ruvar på dessa avsnitt? :)

Christer

Kan ladda upp Cosmic Comet, Shaping Staff och She-Demon of Phantos till youtube.

Retroman



Retroman

Underbart tack så mkt!! Kommer dela med mig av avsnitten på bästa möjliga sätt efter jag är klar med alla avsnitt :)

Retroman

Bumpar denna tråd i hopp om en komplett samling svenskdubbade heman avsnitt (saknar de i första posten)

Christer

Creatures from the Tar Swamp:
https://www.youtube.com/watch?v=0IMcWA1u0vA

Jag har Dawn of Dragoon och Day of the Machines på VHS, vad är egentligen bästa sättet att få tag i en spelare...?

Retroman

De låter ju bra! Har för mej de finns nån vhs mojäng man kan koppla till datorn o spela in via den men kan ha fel

Daniel Hofverberg

Det finns flera sätt att digitalisera från VHS, men de två populäraste är väl:

1. Via en USB-grabber, som man kopplar in mellan videobandspelaren och datorns USB-port.

2. Via en DVD-recorder (inspelningsbar DVD-spelare), som man kan koppla videobandspelaren till och sen spela in på DVD-skivor (som man sedan kan föra över till dator, om man så vill).

Alternativ 1 ger ofta lite bättre inställningsmöjligheter, men kräver en del av både datorn och USB-grabbern - kvaliteten kan variera en hel del mellan olika grabbers, och datorn måste vara ganska snabb för att orka med. Alternativ 2 är enklast och smidigast för de flesta, och kräver inga särskilda systemkrav. Dock blir det ju en liten omväg och något bökigt om man ändå behöver få in det i datorn, men så länge man har någon DVD-läsare till datorn handlar det inte om särskilt många minuter extra.

Oavsett metod måste man ju dock ha en hyfsad VHS-videobandspelare till att börja med, vilket ju kan börja vara en utmaning nuförtiden...

Christer

Jag insåg att det viktigaste är ju egentligen att få in ljudet, eftersom man kan hitta videon på annat sätt, och det är ju mycket enklare via nån SCART-adapter eller liknande.

Men som sagt, den stora utmaningen är ju att hitta en robust videobandspelare.