Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lasse Eriksson (1949 - 2011)

Startat av Igthorn, 4 mars 2011 kl. 23:35:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Igthorn

Jag vet inte om detta hunnit nå era öron men fick i morse den tragiska nyheten om att komikern och skådespelaren Lasse Eriksson avlidit natten till fredagen (4/3). Kom som en oerhörd chock trots att jag inte kände honom personligen. Han är redan saknad, en stor talang som gått ur tiden alldelles för tidigt.

Daniel Hofverberg

Jag kanske är ovanligt oinsatt eller så har jag fått tillfällig sinnesförvirring, men jag har ärligt talat inte en blekaste aning om vem det är och kan inte minnas någon med det namnet...

Vad har han egentligen varit med i?


Daniel Hofverberg

Kanske alla andra känner till honom utom jag, men efter att ha lusläst allt jag kommit över kan jag inte minnas att jag sett honom i någonting och namnet känns inte alls bekant.

Utifrån fotot känner jag dock igen att han var programledare för Låt kameran gå på TV3 under en period i början av 1990-talet (innan de bytte till sämre programledare), men jag är nästan hundra på att det är den första och enda gången jag sett honom.

Har Lasse verkligen varit med i någon dubbning? I annat fall vore det mer logiskt att flytta ämnet till någon annan tavla.

Igthorn

Vet inte om han varit med i dubbning, jag antog att det var okej att placera det här då jag sett andra skådisar som gått ur tiden som jag så vitt jag vet inte varit med i dubbningssammanhang. Men kanske sm du säger bäst att flytta det då.

Daniel Hofverberg

Alla bortgångna skådespelare som det tidigare postats om här har mig veterligen åtminstone varit med i någon dubbning, även om somliga långt ifrån varit aktiva.

Då flyttar jag tråden till "Filmer och TV-serier", som jag tycker passar bättre för ändamålet. Men om någon vet med sig att Lasse varit med i någon dubbning trots allt, så säg till så flyttar jag tillbaka tråden.

Elios

Nu var det längesen detta hände men glömde säga då att han var med i Doobidoo då år 2006 och tävlade med Maja Gullstrand.

Elios

Både Lasse Eriksson och Maja Gullstrand mötte då Richard Herrey (ni vet Diggilloo Diggiley!!!) och även då Miriam Aida (som även en av mina föräldrars kompisar här har spelat ihop med!!!)

Disneyfantasten

Jag kände inte till honom förräns idag, det var dock trist då han inte blev så gammal...

Må han vila i frid...