Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

MLP Drömslottet

Startat av moviefan, 31 juli 2013 kl. 15:43:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Är drömslottet med i fler avsnitt än Escape from Catrina ?

Erika

Jag har för mig att slottet förekommer även i långfilmen (som kronologiskt utspelar sig efter "Escape from Catrina"), men efter det syns det aldrig mer till.

JRL

Citat från: Erika skrivet 31 juli 2013 kl. 18:39:00
Jag har för mig att slottet förekommer även i långfilmen (som kronologiskt utspelar sig efter "Escape from Catrina"), men efter det syns det aldrig mer till.

Det stämmer att det förekommer där. Det spelar en ganska viktig roll i handlingen i långfilmen. När slottet blir "smojsat" tvingas ju ponnyerna på flykt, vilket en stor del av handlingen kretsar kring. I filmens slut skänker ponnyerna slottet till Grundlarna, som är hemlösa.

Däri förekommer f.ö. ett plothål modell större. Fladderponnyerna/Vilda fölen kunde ha befriat Grundlarnas land från Smojsen, men valde av någon obegriplig anledning att inte göra det. Det finns inget i filmen som förklarar det egendomliga agerandet.

(Kallas det förresten Smojs i omdubben också? Har inte sett den.)

Daniel Hofverberg

Ja, det heter smojs i båda dubbningarna. Vad jag vill minnas bibehålls till största delen samma uttryck som i originaldubben i Pangstudios omdubb; men dock är dialogen och sångtexterna nyöversatta och är inte identisk som i den gamla dubben.

Elios

Är drömslottet med Escape from Catrina bra??