Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem gör Scooby-Doo bäst?

Startat av Erika, 8 december 2004 kl. 16:01:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Ja, vem tycker ni är bäst som Scooby? :)

Steve Kratz
Stefan Frelander
Gunnar Ernblad
Stellan Skarsgård
Annan (i så fall vem)

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 februari 2019 kl. 15:34:11
Jag har nu sammanfogat din nya omröstningstråd med den äldre - det finns ingen anledning att ha två omröstningar om exakt samma sak. :)
Va Konstigt ??? Jag sökte förut om det redan fanns en omröstning men jag hittade inget ???

E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 22 februari 2019 kl. 16:12:29
Va Konstigt ??? Jag sökte förut om det redan fanns en omröstning men jag hittade inget ???
Tycker att söksystemet är ganska dåligt på forumet. För man hittar ju nästan aldrig vad man söker på

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 22 februari 2019 kl. 16:16:11
Tycker att söksystemet är ganska dåligt på forumet. För man hittar ju nästan aldrig vad man söker på

Håller med. Det är väldigt svårt ibland. Det hittar inget men man kan testa då att söka två gånger så brukar det ibland gå.  ???

Mathilda Gustafsson

1. Stefan Ferlander
2. Mikael Roupé
3. Steve Kratz

MOA


gstone

Måste ju vara Stellan Skarsgård som är bäst , då han är Stellan fucking Skarsgård :D :D

En hyllade och världsberömde skådis  ;D

Vad har enens  Stefan Ferlander och Mikael Roupé gjort förutom dubbning !! ::) ::)

Ernblad kan tänkas haft någon enstaka roll i live action eller på teater min inte mycket :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2020 kl. 22:04:35
Måste ju vara Stellan Skarsgård som är bäst , då han är Stellan fucking Skarsgård :D :D

En hyllade och världsberömde skådis  ;D

Vad har enens  Stefan Ferlander och Mikael Roupé gjort förutom dubbning !! ::) ::)

Ernblad kan tänkas haft någon enstaka roll i live action eller på teater min inte mycket :-\
Jag antar att du skämtar du vet att Stellan Skarsgård nästan pratade med sin vanliga röst när han gjorde Scooby Doo

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2020 kl. 22:15:10
Jag antar att du skämtar du vet att Stellan Skarsgård nästan pratade med sin vanliga röst när han gjorde Scooby Doo

Jag vet inte om han hört den insatsen ännu...

Disneyfantasten

Steve fick iallafall min röst!  :) (han är den som bäst lyckas få till Scoobys speciella röst)

Elios

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2020 kl. 22:04:35
Måste ju vara Stellan Skarsgård som är bäst , då han är Stellan fucking Skarsgård :D :D

En hyllade och världsberömde skådis  ;D

Vad har enens  Stefan Ferlander och Mikael Roupé gjort förutom dubbning !! ::) ::)


Då gäller det ju att du har sätt Scooby-Doo i Hollywood för det är den ända dubbningen han har gjort.
Mikael Roupé har ju gjort reklam.^^

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juli 2020 kl. 22:17:17
Steve fick iallafall min röst!  :) (han är den som bäst lyckas få till Scoobys speciella röst)
Jag håller till viss del med men det beror också på vem som gör orginalrösten

Erika

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2020 kl. 22:04:35
Måste ju vara Stellan Skarsgård som är bäst , då han är Stellan fucking Skarsgård :D :D

En hyllade och världsberömde skådis  ;D

Vad har enens  Stefan Ferlander och Mikael Roupé gjort förutom dubbning !! ::) ::)

Ernblad kan tänkas haft någon enstaka roll i live action eller på teater min inte mycket :-\

Nja, Stellan Skarsgårds insats som Scooby kan nog sammanfattas bäst så här:  :-\

Stefan Frelander är, om jag minns rätt, musiker och jag tror även Mikael Roupé har sysslat med musik.

Gunnar Ernblad har medverkat (visserligen oftast i mindre roller) i flera tv-serier, filmer och pjäser (främst under 70- och 80-talen).

Citat från: Elios skrivet 26 juli 2020 kl. 22:19:00
Då gäller det ju att du har sätt Scooby-Doo i Hollywood för det är den ända dubbningen han har gjort.
Mikael Roupé har ju gjort reklam.^^

Stellan Skarsgård har medverkat i fler dubbningar än "Scooby-Doo i Hollywood", visserligen inte jättemånga, men han har dubbat mer än bara "Scooby-Doo".

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2020 kl. 22:04:35
Vad har enens  Stefan Ferlander och Mikael Roupé gjort förutom dubbning !! ::) ::)

Mikael är ju speaker i otroligt många reklamer!

Sedan har ju också Stefan Frelander varit inblandad som "Musikregissör" (tillsammans med Liza Öhman) i 102 Dalmatiner!

Steffan Rudvall

Steve Kratz har börjat säga Raggy istället för Shaggy har han gjort det tidigare?

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 26 juli 2020 kl. 22:19:00
Då gäller det ju att du har sätt Scooby-Doo i Hollywood för det är den ända dubbningen han har gjort.
Nej, långt ifrån - Stellan Skarsgård spelade Scooby-Doo i alla de dubbningar som Öra & Öga gjorde, vilket förutom Scooby-Doo i Hollywood även innefattade ett antal avsnitt av The New Scooby-Doo Movies och Scooby & Scrappy Doo. Kort sagt alla VHS-utgåvor med Scooby-Doo som Polar/Bonnier och SF/Media Transfer släppte under 1980-talet.

Men som sagt - Stellans insats som Scooby-Doo lämnade en del övrigt att önska... :( Med all respekt för Stellan Skarsgård, som är en fantastisk skådespelare, men i ärlighetens namn tror jag inte att Stellan själv ser på Scooby-Doo som sin karriärs stora höjdpunkt heller... ;)

Sen har ju Stellan varit med i fler dubbningar också, om än inte särskilt många.