Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

DisneyLife

Startat av Samlaren, 1 januari 2018 kl. 16:19:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Tror ni den kommer komma till Sverige och om den kommer tror de animerade serierna kommer ha dub då?

Det verkar som Disney ej har lagt till några serier när jag kollade här https://www.justwatch.com/uk/provider/disneylife?content_type=movie

Serier som de inte har

Nya Äventyr med Nalle Puh
Buzz Lightyer Rymdjägare
Lillo och Stitch serien
Stitch
De 101 Dalmatiner
Lloyd i Rymden
Filmore
DuckTales (2017)
Talespin
Räddingspatrullen
Trassel serien
Decendens den teknade serien

Live action serier som de inte har med

Lab Rats
Lab Rats: Elite Force

Serier som de har sänt som jag inte vet om Disney äger eller inte som de inte har med (Några går nu)

Violetta
HBO Just add Water
Zoy Luna


sedan så hoppas jag inte de tar in serier från Fox och ABC då de inte är Disney.

TecknatÄlskare

Tycker ändå att man ska vara glad över de serier som finns där, trots allt finns det ju 90 serier där vissa bättre än andra.

Artan1528

H2O - Just Add Water er IKKE en Disney serie, men Disney Channel har vist den i Skandinavien. Violetta og Soy Luna ER Disney serier. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet  1 januari 2018 kl. 18:47:12
Violetta og Soy Luna ER Disney serier. :)
Dock är både Violetta och Soy Luna producerade tillsammans med lokala produktionsbolag i Argentina, så därför är det väl inte helt säkert att Disney äger alla rättigheter. Men jag skulle tro att de utformat kontrakten så att Disney Channel Latinoamérica äger rättigheterna, och det är ju ett helägt dotterbolag till Disney.

För att svara på den ursprungliga frågan har jag inte läst något om att det skulle finnas konkreta planer på att lansera DisneyLife i något skandinaviskt land. Men blir tjänsten framgångsrik i andra länder är det väl troligt att Disney successivt utökar med fler länder, och då lär väl Skandinavien sannolikt komma med förr eller senare. Men jag skulle tro att det är en bit bort, då de förmodligen lär prioritera större länder. Trots allt lär ju länder såsom Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien prioriteras långt före alla nordiska länder...

Richardo

Kan någon förklara vad DisneyLife är för något?

Jag antar att det INTE är Disneys uppkommande streaming-tjänst?

Samlaren

Det är Disneys streamingtjänst.

Daniel Hofverberg

DisneyLife är en streamingtjänst från Disney som än så länge bara finns i Storbritannien. Där kostar tjänsten 5 pund per månad.
https://disneylife.com/

Richardo

Jaha.

Jag hade hoppats på något mycket mer pampigare. :(

Kanske släpp Disneys klassiska kortfilmer, långfilmer, svart-och-vita kortfilmer och mycker mer.

Det här ju samma sak som Disney Channel och Disney XD. Helt gräsligt! :(

Richardo

Disney äger ju materialiet för sjutton gubbar.  >:(

De kommer inte få ett ruttet öre från mig även om de släpper tjänsten i Sverige om de är så snåla med materialiet.

Artan1528

Der står her at de har lydspor/tekst på følgende sprog: Engelsk, Spansk, Italiensk, Tysk, Fransk.

https://support.disney.com/hc/en-gb/articles/115007674547-Which-languages-are-available-in-DisneyLife-

Samlaren

Citat från: Richardo skrivet  1 januari 2018 kl. 22:18:11
Disney äger ju materialiet för sjutton gubbar.  >:(

De kommer inte få ett ruttet öre från mig även om de släpper tjänsten i Sverige om de är så snåla med materialiet.

Dock är tjänsten bara någon månad gammal så de kommer säkert släppa mer om mer intresse vissas.

Richardo

Det tål och se, men jag tvivlar.

Förstår inte varför de inte bara släpper allt på en gång om de vill mota bort konkurreterna.

Tid är pengar, som man säger.

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet  1 januari 2018 kl. 22:30:01
Der står her at de har lydspor/tekst på følgende sprog: Engelsk, Spansk, Italiensk, Tysk, Fransk.

https://support.disney.com/hc/en-gb/articles/115007674547-Which-languages-are-available-in-DisneyLife-
Just därför kan man ju förmoda att de kommer att satsa på att inom kort lansera DisneyLife i just Spanien, Italien, Tyskland och Frankrike. Just nu finns den som sagt bara i Storbritannien, vilket är lite motsägelsefullt med att samtidigt erbjuda dubbningar på tyska, franska och spanska...

TecknatÄlskare

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 januari 2018 kl. 01:27:12
vilket är lite motsägelsefullt med att samtidigt erbjuda dubbningar på tyska, franska och spanska...


Jag vet inte om du menar att man bara kan ha det i Storbritannien, men varför de just har de språken kan bero på att det antingen bor väldigt många i Storbritannien som talar just de språken eller för att de är typ de största europeiska språken.

Daniel Hofverberg

Vad jag menar är att man knappast ordnar med dubbningar och textningar på tyska, franska, spanska och italienska för en brittisk publik, utan det måste innebära att man har planerat att lansera tjänsten i Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien.

Mest troligt har de hela tiden planerat att lansera DisneyLife i de fyra länderna utöver Storbritannien, men att någonting inte är klart än.

Således kan man också anta att det lär vara relativt långt borta innan någon lansering i fler länder än dessa blir aktuella...