Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Eurotroll

Startat av Christian Hedlund, 9 december 2004 kl. 19:39:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Var på en glöggfest i måndags tillsammans med min goda vän Jasmine Heikura.
Värdar var Eurotroll och vi höll till i deras studios på Narvavägen i Sthlm.
Mycket trevligt med mycket kändisar inbjudna (Magnus Härenstam, Helene Sjöholm, Lill-Babs m.fl.).
Men det mest fantastiska var nog att hela eliten var där. Hela eliten av röstskådisar.
Pratade med både Leo Hallerstam och ELina (vet inte efternamn). Dessutom träffade jag min röstmentor Gunnar Ernblad för första gången IRL. Mycket trevligt. Annica Smedius, Louise Raeder och, ja, hela fadderullan var där.
Fantastiskt roligt och kul att träffa folk i den branschen.


P.S. Lyssna gärna på Adam Alsing och Gry Forsell på Mix Megapol på morgonen mellan 6 och 10, jag jobbar med dem i en vecka till D.S
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

GaBBe

Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 december 2004 kl. 19:39:52
Var på en glöggfest i måndags tillsammans med min goda vän Jasmine Heikura.
Värdar var Eurotroll och vi höll till i deras studios på Narvavägen i Sthlm.
Mycket trevligt med mycket kändisar inbjudna (Magnus Härenstam, Helene Sjöholm, Lill-Babs m.fl.).
Men det mest fantastiska var nog att hela eliten var där. Hela eliten av röstskådisar.
Pratade med både Leo Hallerstam och ELina (vet inte efternamn). Dessutom träffade jag min röstmentor Gunnar Ernblad för första gången IRL. Mycket trevligt. Annica Smedius, Louise Raeder och, ja, hela fadderullan var där.
Fantastiskt roligt och kul att träffa folk i den branschen.


P.S. Lyssna gärna på Adam Alsing och Gry Forsell på Mix Megapol på morgonen mellan 6 och 10, jag jobbar med dem i en vecka till D.S
Ska du oxå säga nåt lr? Alltid lika ql att höra dig i radio..=P

Christian Hedlund

Citat från: GaBBe skrivet 10 december 2004 kl. 12:18:06
Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 december 2004 kl. 19:39:52
Var på en glöggfest i måndags tillsammans med min goda vän Jasmine Heikura.
Värdar var Eurotroll och vi höll till i deras studios på Narvavägen i Sthlm.
Mycket trevligt med mycket kändisar inbjudna (Magnus Härenstam, Helene Sjöholm, Lill-Babs m.fl.).
Men det mest fantastiska var nog att hela eliten var där. Hela eliten av röstskådisar.
Pratade med både Leo Hallerstam och ELina (vet inte efternamn). Dessutom träffade jag min röstmentor Gunnar Ernblad för första gången IRL. Mycket trevligt. Annica Smedius, Louise Raeder och, ja, hela fadderullan var där.
Fantastiskt roligt och kul att träffa folk i den branschen.


P.S. Lyssna gärna på Adam Alsing och Gry Forsell på Mix Megapol på morgonen mellan 6 och 10, jag jobbar med dem i en vecka till D.S
Ska du oxå säga nåt lr? Alltid lika ql att höra dig i radio..=P

Jodå, nog för att jag är medarbetare bakom, men jag är med lite då och då också! :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

FAN! Kom en timme för sent. Kim Solouki var här på Mix Megapols morgonshow imorse och berättade om Hajjar som Hajar.
Dessutom är Adam ett fan av Svampbobfyrkant, vilket resulterade i att Kim gjorde den rösten Live .. och jag kom försent! ARGH!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Synd!  :'( Sörjer med dig! Hm, nu lät jag nästan sarkastisk men det var jag alltså inte...
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Smedius

Tjena Christian!
Trevligt med glöggfest på EuroTroll, det brukar vara väldigt mysiga tillställningar - eh... hade jag trevligt? För vad jag vet var jag inte där  ::) -  jag satt hemma, hade inte någon barnvakt nämlisch...

;D
Ankan, så undrar så vem av dom du trodde var jag....

Christian Hedlund

#6
Citat från: Smedius skrivet 21 december 2004 kl. 10:42:31

Tjena Christian!
Trevligt med glöggfest på EuroTroll, det brukar vara väldigt mysiga tillställningar - eh... hade jag trevligt? För vad jag vet var jag inte där  ::) -  jag satt hemma, hade inte någon barnvakt nämlisch...

;D
Ankan, så undrar så vem av dom du trodde var jag....

Hej Annica!

Tack för ditt svar. Sanningen är att jag inte såg dig själv, men jag hade sagt åt Jasmine Heikura att säga till mig om hon såg dig, för jag ville gärna träffa dig. Såg dig aldrig, men Jasmine sa att du var där när vi gick därifrån. Hon bad om ursäkt för att hon inte sagt till mig och jag grämde mig lite för att jag inte fick hälsa på dig!

Men var du inte där så såg nog Jasmine fel som bara den då!  :)

Det hade varit trevligt att träffa dig, men det kommer säkert fler tillfällen. Du var inte på Audio BUildings speakerfrukost?

Mvh

Christian
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

clash

Hej Annica
Ville tacka för att du berätta hur du gör när du dubbar. Intresant och roligt att få veta då jag själv *låssasdubbar*. Har inte pratat med någon på Eurotroll utom Annica då men har pratat med Johanna Ljungberg som var lika trevlig hon. Det är roligt när skådespelare skriver:) föresten, hon Jasmin var med på en bild om nån förening eller nåt sånt. Hon e blond va? Och ganska ung?
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Elios

Är Eurotroll ett av dem första dubbningsbolagen som skapades här i Sverige? Har hört det någonstans. Vet inte om det var på Annica Smedius hemsida eller var det var men tror det.

Steffan Rudvall

#9
Citat från: Elios skrivet 23 februari 2020 kl. 01:12:35
Är Eurotroll ett av dem första dubbningsbolagen som skapades här i Sverige? Har hört det någonstans. Vet inte om det var på Annica Smedius hemsida eller var det var men tror det.
Både KM Studio, Media Dubb och Pangljud (senare Pang Studio) hade ju funnits i några år och jag har för mig att Sun Studios började dubba på svenska samma år som Eurotroll bildades. Alla de är ju dubbningsbolag men alla dubbningar och originaldubbningar av Disneys klassiker dubbades ju på olika studios visa dubbades på Europafilm visa i SF ateljeerna och några dubbades hos Sonet och det var ju inga dubbningsbolag så man kan väl säga att Eurotroll var ett av de tidigaste dubbningsbolagen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 23 februari 2020 kl. 01:12:35
Är Eurotroll ett av dem första dubbningsbolagen som skapades här i Sverige? Har hört det någonstans. Vet inte om det var på Annica Smedius hemsida eller var det var men tror det.
Nej, långt ifrån först - Eurotroll grundades den 20 mars 1992; bara någon månad efter att Kinnevikkoncernen hade köpt upp Lasse Svenssons förra bolag Media Dubb (och döpt om det till Mediadubb International).

Media Dubb däremot grundades ju 1987, och bör ha varit en av de första renodlade dubbningsbolagen i Sverige. Före det dubbade ju Lasse Svensson i egen regi hos Trefa Video, innan han grundade Media Dubb.

KM Studio grundades 1985, men däremot vet jag inte om de hade dubbningsuppdrag riktigt så tidigt eller inte. När Pangljud grundades vet jag inte, men senare än så skulle jag tro.

Det var också några allmänna ljudstudior som tidigt tog sig an dubbningsuppdrag, men långt ifrån tillräckligt för att kunna leva på dubbningsbiten. Gothenburg Sound Studios i Göteborg, som dubbade ganska flitigt under 1980-talet, grundades exempelvis redan 1965; men de lär nog inte ha gjort dubbningar förrän någon gång på 1980-talet.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 april 2020 kl. 20:47:27
När Pangljud grundades vet jag inte, men senare än så skulle jag tro.
Jag har för mig att det bildades 1988

gstone

Kan man maila dom och fråga om credits om till Baby-bossen: Julbonus ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Christian Hedlund

Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 december 2004 kl. 19:39:52Var på en glöggfest i måndags tillsammans med min goda vän Jasmine Heikura.
Värdar var Eurotroll och vi höll till i deras studios på Narvavägen i Sthlm.
Mycket trevligt med mycket kändisar inbjudna (Magnus Härenstam, Helene Sjöholm, Lill-Babs m.fl.).
Men det mest fantastiska var nog att hela eliten var där. Hela eliten av röstskådisar.
Pratade med både Leo Hallerstam och ELina (vet inte efternamn). Dessutom träffade jag min röstmentor Gunnar Ernblad för första gången IRL. Mycket trevligt. Annica Smedius, Louise Raeder och, ja, hela fadderullan var där.
Fantastiskt roligt och kul att träffa folk i den branschen.


P.S. Lyssna gärna på Adam Alsing och Gry Forsell på Mix Megapol på morgonen mellan 6 och 10, jag jobbar med dem i en vecka till D.S
Jag har INGA minnen av att detta skett 😂
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Lilla My