Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bästa dubbningsbolaget?

Startat av Carl Barks lover, 19 juli 2005 kl. 18:30:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vilket är det bästa dubbningsbolaget?

Sun Studio Sverige
Eurotroll
KM Studio
SDI Media/Mediadubb Int.
MorganKane (f.d. Pangstudios)
Sun Studio Köpenhamn
Videobolaget

Carl Barks lover

Detta är inte lätt vilket av bolagen som bäst. (Om man bortser KM studio). But good luck.

Erika

Jag röstade på Eurotroll för att de alltid håller en hög kvalité på sina dubbningar medan de andra dubbningsbolagens dubbningar varierar.

 

PAAATE

Själv röstade man på KM. Jag tycker inte själv att de är så dåliga som alla säger. Jag kommer väl bli virtuell slagpåse nu, men, okej... Jag vågar i alla fall stå för min åsikt... ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Patrik, man får tycka som man själv vill. :) Din åsikt är lika värd som våra.
Förresten tycker jag att Videobolaget är/var sämre än KM Studio. Visst de anlitar/anlitade mycket bra skådespelare (t.ex. Johan Hedenberg och Staffan Hallerstam), men deras produktioner lämnar oftast mycket kvar att önska. Fast "En cell-sam historia" tillhör en av deras bättre dubbningar. :) 

PAAATE

OFFTOPIC
Ja, och jag tycker som jag vill. Annars hade jag knappast gillat Linkin Park bäst av alla musiker/band... ::)

De är ju inte poppis direkt... ;)

OFFTOPIC
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Nja, de är väl ganska populära? Kanske inte just här på detta forum, men annars. :) 

GaBBe

Dom e väl populära. Många gillar dom ju...inkl du...=P

Daniel Hofverberg

Först och främst, personligen tycker jag det är fel att lägga ihop Sun Studio i Köpenhamn och Sun Studio i Stockholm till samma kategori (som gjorts i den här omröstningen), för det skiljer faktiskt oftast en hel del mellan deras Köpenhamns-baserade dubbningar och dubbningarna som den svenska filialen i Stockholm gjort. Självklart kan man inte dra alla deras produktioner över en kam, men det känns onekligen som betydligt fler lyckade produktioner från Stockholms-kontoret än från Köpenhamns-kontoret. Jag tänker med fasa på danska Sun Studios dubbningar av Jetsons och gamla videodubbningarna av Turtles...  :o

Det bästa dubbningsbolaget får jag dock lov att säga är Eurotroll - inte nödvändigtvis för att de alltid är bäst, utan för att de har jämnast kvalitet. Sun Studio (främst svenska) gör ibland mycket bra dubbningar, minst lika bra som Eurotrolls. Även Pangstudios har ibland gjort mycket bra ifrån sig. Men tyvärr gör båda dessa ibland också vissa mindre bra jobb, medan jag aldrig sett (eller rättare sagt hört) något annat än bra dubbningar av Eurotroll.

KM Studio gör dock mycket sällan bra jobb, i mitt tycke. Visst har det hänt, men de allra flesta har varit bristfälliga på ett eller annat sätt. Detsamma gäller också Videobolaget...

PAAATE

Det är snarare populärt att hata dem. Även om de har en ganska stor lyssnarskara, så är det väldigt sällan som något inom genrern rap-metal blir vidare populärt. ;)

Men nog om det... ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Carl Barks lover

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juli 2005 kl. 03:35:08
Först och främst, personligen tycker jag det är fel att lägga ihop Sun Studio i Köpenhamn och Sun Studio i Stockholm till samma kategori (som gjorts i den här omröstningen), för det skiljer faktiskt oftast en hel del mellan deras Köpenhamns-baserade dubbningar och dubbningarna som den svenska filialen i Stockholm gjort. Självklart kan man inte dra alla deras produktioner över en kam, men det känns onekligen som betydligt fler lyckade produktioner från Stockholms-kontoret än från Köpenhamns-kontoret. Jag tänker med fasa på danska Sun Studios dubbningar av Jetsons och gamla videodubbningarna av Turtles...  :o

Det bästa dubbningsbolaget får jag dock lov att säga är Eurotroll - inte nödvändigtvis för att de alltid är bäst, utan för att de har jämnast kvalitet. Sun Studio (främst svenska) gör ibland mycket bra dubbningar, minst lika bra som Eurotrolls. Även Pangstudios har ibland gjort mycket bra ifrån sig. Men tyvärr gör båda dessa ibland också vissa mindre bra jobb, medan jag aldrig sett (eller rättare sagt hört) något annat än bra dubbningar av Eurotroll.

KM Studio gör dock mycket sällan bra jobb, i mitt tycke. Visst har det hänt, men de allra flesta har varit bristfälliga på ett eller annat sätt. Detsamma gäller också Videobolaget...

Ja jag ångrade mig att sätta ihop Sun Studio A/S och Sun Studio Sverige fast mitt goda samvete straffar mig inte för det ;D.
Nu en liten fråga. Vilket film/serie fick danska Sun Studio dubba, jag vill också veta årtalet. Samma fråga ställer jag om Stockholmskontoret.
Aropå Köpenhamn så var jag där för ett par veckor sedan mycket fint var det där borta. Vi skulle titta på stayn den lille havsfrun (Den lilla sjöjungfrun.) tog oss 2 timmar att hitta eftersom vi råkade hamna i förorterna. Det var nog jag som var en dålig kartläsare. :-[

Daniel Hofverberg

Jag har tagit mig friheten att dela upp Sun Studio i Köpenhamn och Sverige nu, till varsin kategori. Dessutom har jag lagt till Videobolaget som svarsalternativ, som du hade missat/glömt/hoppat över...

Citat från: Sun Studio. skrivet  6 augusti 2005 kl. 14:23:00
Nu en liten fråga. Vilket film/serie fick danska Sun Studio dubba, jag vill också veta årtalet. Samma fråga ställer jag om Stockholmskontoret.
Nu förstår jag inte riktigt frågan... Vilken film/serie pratar du om? Vad menar du?

Carl Barks lover

Tack så mycket Daniel. Fast jag kan inte se Videobolaget som alternativ.
Jag menar så här:När Sun Studio i Köpenhamn började dubba åtagandet att dubba filmer för Sverige var det en film eller serie dom fick dubbade. Vad hette filmen/serien. Jag vill också heta årtalet då filmen/serien kom ut.
Sen öppnade Sun Studio en fillal i Stockholm då gäller samma fråga. (Jag vet inte hur jag ska formulera frågan så att du ska förstå.)

clash

hm, beror sig på vad det gäller tycker jag. Men när det gäller att passa rösten med foguren är nog KM bäst. Och Sun Studio som gör Powerpuff Pinglorna bl,a. som har många behagliga röster. Men Sun Studio och KM säger jag.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

Pangstiudios suger. hittar inte en enda dubb som e bra gjord av dom.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Peter

Jag har alltid tyckt att Eurotroll producerat de mest kvalitativa dubbningarna, samtidigt som Lasse Svensson är mycket trevlig och tillmötesgående.
----
Peter