Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bakgrunds musik

Startat av clash, 7 april 2006 kl. 23:03:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clash

Är det bara jag som stör mig när t ex USA ändrar bakgrunds musik. T ex Winx Club och Sailor Moon har de gjort så med. Varför gör man det? Har Svergie nånsin gjort så? Jag trodde Winx Club var från USA men de e förmodligen från Japan. Men är det någon som håller med?
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

PAAATE

Håller med. Deras redigeringar är över huvud taget väldigt störiga. Kan klippa bort hela scener, för att någon karaktär har en cigarett! Visserligen är jag mot rökning, men... ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Winx Club trodde jag var italiensk...

Men för att hålla mig till ämnet, jag fick för en tid sedan veta att Stiletto i "Dundermusen" fick sin italienska brytning utbytt mot cockney när tv-serien skulle börja sändas i USA. Han säger fortfarande "Si, Barone" men på cockney. Samma sak ska tydligen även von Goosewing i "Greve Duckula" också råkat ut för när "Greve Duckula" visades i USA.

__i?love bloom(winx?

winx club är bäst winx är från usa och italien (mest italien)
Bakgrunds musiken i winx i (swe) är ju (eng) (introt) men det är orginal musiken fast inte på it men den är samma ord f"ast på eng

"om du vill prata med mej om winx så kan jag allt " ::)

Igthorn

Håller med. Nu har jag inte sett mer av jänkarnas Sailor Moon dubbning än jag psykiskt klarat av, däremot har jag läst en ganska lång redogörelse för alla ändringar och omritningar som skett...

Elios

Håller med om att sånt kan vara väldigt störigt. Särskilt på både Winx Club och på Sailor Moon.
Men värst var det kanske på både Greve Duckula samt på X-Men.