Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

"Vår tid är nu" - diskussion

Startat av Richardo, 12 oktober 2017 kl. 18:40:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Sveriges påkostade tv-serie "Vår tid är nu" sänts just nu och det första avsnittet har sänts för ett tag sen.

Serien skildrar Sverige i mitten av 1900-talet, där huvudpersonerna Nina, dottern till den förmögna restaruang ägaren, och Kalle, en nyanställd kökspojke som ser ut bo i slummen av samhället.

Serien gestaltar väldigt effektivt Sverige under den här tiden, och skådesperiet är bra.
Generalen som tror att han lever på 1800-talet är en väldigt komisk figur i mina ögon, och ger alltid ett skratt när han är på bild. Utmärkt skådespel!

Däremot, anser jag att seriens sensuella teman med Nina och Kalle, och deras passionerade utspel är lite krystat, och olämpligt på fler sätt än ett, då det finns andra sätt för de att uttrycka sin kärlek. Under kärleks-scenen i det första avsnittet, tycker jag att Kalle inte är i karaktär längre, då jag antar att han vid den tidpunkten är fullt medveten om hans familj svåra situation och inte skulle riskera sitt arbeta för en flickas skull.

Nina porträtteras nästan glamoröst, som en primmadonna, där hon nästan är självupptagen, vilket är tecken på hur hon är bortskämd. Det får henne att inte vara sympatisk och kanske en dålig huvudkaraktär. I Kalles fall, är det annorlunda. Vem gillar inte en underdog som klättrar upp i samhällets stege?

Jag undrar vad era åsikter om serien är.

E

#1
Ursäkta sent svar

Jag tycker serien är riktigt bra :) Väldigt bra insatser av Hedda Stiernstedt och Mattias Nordkvist. Tredje säsongen är nog den bästa enligt mig :)

Nästa år kommer ju den fjärde säsongen och min Morfars båt kommer vara med där ;D

Det som dock är lite konstigt är att dom inte sminkat Hedda och Charlie Gustafsson inför den tredje säsongen för dom ser nästan ut att vara lika gamla som Christina (Ninas dotter)

Tycker också det är lite rörigt att Säsong 4 kommer utspela sig efter Säsong 1 och innan Säsong 2

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 december 2019 kl. 21:18:13
Ursäkta sent svar

Jag tycker serien är riktigt bra :) Väldigt bra insatser av Hedda Stiernstedt och Mattias Nordkvist. Tredje säsongen är nog den bästa enligt mig :)

Nästa år kommer ju den fjärde säsongen och min Morfars båt kommer vara med där ;D

Det som dock är lite konstigt är att dom inte sminkat Hedda och Charlie Gustafsson inför den tredje säsongen för dom ser nästan ut att vara lika gamla som Christina (Ninas dotter)

Tycker också det är lite rörigt att Säsong 4 kommer utspela sig i mitten av första säsongen

Har någon av dessa varit med i någon dubbning tidigare?

E

Citat från: Elios skrivet 17 december 2019 kl. 19:58:57
Har någon av dessa varit med i någon dubbning tidigare?
Hedda har dubbat några gånger, bland annat i Familjen Valentin

Mattias har hittills inte gjort det