Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

She-Ra och prinsessrebellerna

Startat av Christer, 5 november 2018 kl. 15:54:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer

Nästa vecka släpper Netflix en ny version av She-Ra: Princess of Power med titeln She-Ra och prinsessrebellerna (She-Ra and the Princesses of Power i original.)

Det finns en trailer med svenskt tal på Netflix: https://www.netflix.com/title/80179762?fbclid=IwAR0giwiLVwvrGrA43J2SvsQT64ajIeG4VYdxD78H4g02MAlf999kDF3jg0E

Olycklig översättning av Grayskull som Gråskalle tyvärr, annars tycker jag skådespeleriet känns bra. Jag kände bara igen Annelie Bergh som Angella, men någon annan som ser på mer än jag gör kan säkert känna igen flera.

Alexander

#1
Låter som Linn Ehrner, Norea Sjöquist och Lina Hedlund också kan vara med.

Elios

Det låter kul. Ser vi fram emot. :D
Lina Hedlund såg jag förresten så sent som i fredags då hon uppträdde någon av deras sista konserter med Alcazar.  ;D

Daniel Hofverberg

Tack för tipset; serien verkar ganska lovande. Visserligen lär den väl förmodligen inte komma upp i samma höga klass som 1980-talsserien She-Ra, men borde kunna vara bra ändå.

Jag hoppas att Netflix har utsatt dubbcredits när serien väl släpps, vilket de ju ganska ofta (men inte alltid) har...

jimstrom

Inte helt säker men Hordak låter som Fredrik Hiller.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Christer

Har sett första 6 avsnitten och kan bidra med de utsatta rösterna för dem:

1. Svärdet, del 1
Adora - Linn Ehrner
Glimmer - Norea Sjöqvist
Kattra - Lina Hedlund
Bow - Joakim Tidemark
Angella - Annelie Berg Bhagavan
Shadow Weaver - Astrid Assefa

3. Razz
Madame Razz - Annelie Berg Bhagavan

4. Blommor för She-Ra
Parfyma - Ester Sjögren

5. Havsporten
Sea Hawk - Henrik Lundström
Mermista - Ester Sjögren

6. Systemkrasch
Entrapta - Josefine Wessler
Bagare - Annelie Berg Bhagavan


Tyvärr är dessa listor väldigt okompletta. Den största missen är att Hordaks röst inte är utsatt, och han får räknas som en väldigt viktig karaktär.

Christer

Just det, övriga credits:

Dubbstudio: Eurotroll
Regissör: Lasse Svensson
Översättning: Anna Holknekt
Producent: Annika Rynger, Lasse Svensson

Christer

Säsong 4 har släppts på Netflix och de flesta rösterna verkar vara samma, förutom Hordak och Kattra. Hordak spelas nu av Jakob Stadell istället för Andreas Rothlin Svensson och Kattra spelas av Annika Rynger istället för Lina Hedlund. Jag gillade verkligen Lina Hedlund som Kattra så det är synd att hon blivit utbytt.

Christer

Några avsnitt senare och Lina Hedlund är tillbaka. :)

gstone

 Norea Sjöqvist är jättebra som Glimmer !

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Henrik Lundström är så himla bra som Sea Hawk !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


gstone

Jag kan meddela att Annelie Berg Bhagavan även spelar Jaktara och Scorpia utöver dom roller som redan nämnts.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.