Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Recording via datorn (gratis)?

Startat av Lilla My, 8 november 2010 kl. 15:05:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Hej alla glada! Jag hade tänkt att spela in en massa gamla PC-spel jag har här hemma med komentatorspår till och lägga upp på Youtube. Mick har jag, och spelen då såklart. Frågan är nu bara om det finns något gratis sätt att spela in via datorn på? Jag vill ju helst inte spela in själva skärmen utifrån då det blir mycket dålig kvalité på både video och (framför allt) ljud om man gör det. Jag har ju läst ytterst lite om Hypercam, men jag vet varken om det är gratis eller så bra då jag sett inspelningar med otroligt dålig kvalité.

Finns det ens några gratis sätt, eller är det så att jag måste köpa något program? Om så tyvärr är fallet, vilka är billigast och bäst? Kan jag på något vis köpa ute i affärer eller måste jag köpa online (vilket helst jag och alla i min familj undviker)?

Skulle vara enormt tacksam för svar, har undrat ett tag nu på detta. Ska själv ut och snoka lite men jag är inte den världbästa på att hitta fakta om sådant på nätet ^^'

OBS: Gratis nedladdningar och dylikt som är olagligt sysslar jag inte med. Har en kompis som skulle kunna hjälpa om så är fallet, men jag är en hederlig människa som helst håller mig undan sådant xD

Lilla My

Laddade ned Hypercam efter många om och men, och det fungerar finfint :) Problemet nu är ljudet och min mic, men det är en annan historia.

Elios

Hur gör jag för att kunna spela in? Vilka program behöver jag?

MOA

Citat från: Elios skrivet  7 december 2020 kl. 03:17:13
Hur gör jag för att kunna spela in? Vilka program behöver jag?
Ladda ner Bandicam

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  7 december 2020 kl. 03:17:13
Hur gör jag för att kunna spela in? Vilka program behöver jag?

Ladda ned OBS.

Also tack för att du gräver upp ett 10 år gammalt ämne och får mig att cringe'a åt mig själv. lol

KalleRussin

Citat från: Lilla My skrivet  8 november 2010 kl. 15:05:11
Gratis nedladdningar och dylikt som är olagligt sysslar jag inte med. Har en kompis som skulle kunna hjälpa om så är fallet, men jag är en hederlig människa som helst håller mig undan sådant xD
Oh how the times change ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://youtu.be/iZaZqx9v3dU
Fascinating

Lilla My

Citat från: KalleRussin skrivet  7 december 2020 kl. 23:12:06
Oh how the times change ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://youtu.be/iZaZqx9v3dU

HAVE THEY THOUGH!? ... Yeah, I mean, it's not like we're stuck in the same place with the same humour doing the exact same thing all over again.... OH WAI-

KalleRussin

Citat från: Lilla My skrivet  7 december 2020 kl. 23:19:10
HAVE THEY THOUGH!? ... Yeah, I mean, it's not like we're stuck in the same place with the same humour doing the exact same thing all over again.... OH WAI-
Tsss- allt vi gör numera är uppgraderat ( ͡° ᴥ ͡°) We've updated our systems a bit, several patches greater than before
Fascinating

Lilla My

Citat från: KalleRussin skrivet  7 december 2020 kl. 23:22:25
Tsss- allt vi gör numera är uppgraderat ( ͡° ᴥ ͡°) We've updated our systems a bit, several patches greater than before

All tech updated - still the same idiots! As it should be~