Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frankenstein monster

Startat av Animefan, 26 juni 2007 kl. 13:37:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Animefan

Som anime-fan köpte jag "Frankensteins monster" på dvd. En anime-version av Mary Shelleys skräckroman, som var riktigt bra faktiskt, gripande. Den svenska dubbningen var med riktigt bra, för det var ju samma dubbningsteam som dubbade Cobra, Starzinger osv. Tomas Bolme, Åke Lindström, och han som gjorde Kristallpojkens röst i Cobra (jag tror det är Ulf Eklund). Är det någon annan som sett denna film?

Igthorn

Jag såg den för bra många år sedan och minns det som den mest hysteriskt hemskaste dubbning jag hört, om man ska se det ur den synvinkeln. Har egentligen inget emot filmen annars dock. Undrar dock vem som gjorde den/de kvinnliga rollerna i filmen.
Kanske har någon susning om detta? =)

Animefan

Det var Elisabeth Nordkvist bland annat.

Elios

Har inte sätt denna ännu. Men vill verkligen ha den. Älskar ju annars Tomas Bolme som Tintin men funkar nog också och Åke Lindström också.
Vet dock inte så mycket av vare sig Ulf Eklund eller Elisabeth Nordkvist.
Men får kolla på diverse Tradera eller andra annonser om den dyker upp där.
Har bara läst lite av Mary Shelleys skräckroman "Frankensteins Monster" var i engelskan tror jag på gymnasiet. Men kom dock inte ihåg så mycket.

gstone

Samma team gjord också en Dracula anime

Peter Harryson, Beatrice Järås,
Gunnar  Ernblad, Rolf  Arsenius Tommy Nilsson var rösterna

https://smdb.kb.se/catalog/id/001380546


 Kit Sundqvist gjord dubbningen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.