Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag hann inte få klar den nya tävlingen igår kväll, utan det blev för sent för att hinna testa. Jag ska göra ett nytt försök ikväll. :)

Jag behåller den gamla tävlingen öppen tills dess att den nya läggs ut, i och med att jag ändå inte kommer att hinna gå igenom tävlingsbidragen förrän den nya tävlingen är klar. Jag ska ändra texten, och skjuta upp det tills nu i natt istället.

Lite synd att det blev strul med webbhotellet, så att jag därför blivit några dagar försenad med allt. Det medför att den nya tävlingen kan få kortare tävlingsperiod än beräknat, men å andra sidan har den ett sådant upplägg att jag hoppas antalet tävlingsbidrag ska öka - där finns alltså ingenting som tar tid, såsom foton, teckningar eller motiveringar...

Richardo

Då blir det enda alternativet ... frågor med olika alternativ?

Undrar vilka utslagsfrågorna blir?  :-\

Daniel Hofverberg

Det blir inga utslagsfrågor den här gången... ;)

Det här är ett helt annat upplägg; du kommer förstå när den läggs ut.

Richardo

Kommer den första tävlingen någonsin att stängas? haha

Du har förlängt den två gånger. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 29 november 2017 kl. 09:30:57
Kommer den första tävlingen någonsin att stängas? haha

Du har förlängt den två gånger. :)
Som jag skrev så stängs den när nästa tävling läggs ut; varken förr eller senare.

Daniel Hofverberg

Nu är äntligen den tydligen väldigt efterlängtade fjärde tävlingen publicerad, som handlar om Baywatch (2017 års långfilm):
http://www.dubbningshemsidan.se/baywatch-tavling.php

Den här gången är det alltså en bearbetad version av den befintliga frågesporten som används för tävlingen, vilket innebär att varje gång någon ställer upp får vederbörande 10 slumpvis utvalda frågor; varav 2 av frågorna i varje omgång kommer att ha någon koppling till Baywatch.

Den här tävlingen skiljer sig således ganska markant från de tidigare, då det inte är någon ny tävlingssida utan snarare en bearbetad form av sajtens frågesport. Å andra sidan betyder det att det alltid tar max tre minuter att ställa upp i tävlingen, då man bara har tre minuter på sig att svara, vilket förhoppningsvis bör öka antalet tävlingsbidrag då det inte finns något tidsödande moment...

Richardo


Richardo

Nu är det bara två dagar innan den andra och tredje tävlingen stängs. (såvida inte de ska förlängas)

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet  1 december 2017 kl. 09:50:53
Nu är det bara två dagar innan den andra och tredje tävlingen stängs. (såvida inte de ska förlängas)
Det råder ingen större tvekan om att Alien-tävlingen måste förlängas, om inget mirakulöst händer under morgondagen. Där är det nämligen bara 4 personer (utöver jag) som har spelat spelet, och en av dessa har såvitt jag kan se inte ens skickat in tävlingsbidrag. Det är alltså bara tre personer kvar, vilket skulle innebära att ALLA som ställt upp i tävlingen skulle vinna oavsett vad de har svarat...

Det är olagligt med tävlingar där alla vinner - då räknas det som lotteri och inte tävling, och kräver tillstånd från Lotteriinspektionen. Således går det alltså inte att avsluta den tävlingen än, utan det måste komma in fler tävlingsbidrag. Jag är alltså så illa tvungen att förlänga den tävlingen.

Ärligt talat blir jag konfunderad varför det är så få som ställt upp i den tävlingen. The Walking Dead-tävlingen kan jag förstå, för trots allt är det ju både tidsödande och svårt att ta kort eller rita teckningar, och inte alls alla som skulle orka med det. Men att spela ett enkelt spel, som bara tar minuter i anspråk och inte kräver någon kreativ talang, borde inte vara något oöverstigligt hinder... :(

Richardo

Då antar jag att den andra tävlingen kommer att avslutas på söndag?

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet  1 december 2017 kl. 23:51:09
Då antar jag att den andra tävlingen kommer att avslutas på söndag?
Oklart; jag har inte hunnit kolla än hur många tävlingsbidrag som inkommit där. Det är det som avgör.

Du som verkar vara så intresserad, har du varit med i alla fyra tävlingar?


Richardo

Det verkar som att det finns några fler tävlande, nu när jag tittar på topplistna.

Någon aning när resultaten för den första tävlingen kommer presenteras?

Richardo

Sanningens ögonblick är inne! Världen håller andan medan Daniel gör sitt val. Vad kommer det bli?

Kommer Daniel att förlänga den andra tävlingen eller inte?

Att förlänga, eller inte förlänga, det är frågan. (ha ha, jag bara skojar).

Richardo

Nu är det bara ca 6 timmar kvar innan den andra tävlingen avslutas.