Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Richardo

Vissa ja. Kommer ta resten snart.

Kommer tävlingen att släppas på Måndag som de tidigare?

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 19 november 2017 kl. 14:24:07
Kommer tävlingen att släppas på Måndag som de tidigare?
Det är lite programmeringsarbete som återstår för nästa tävling, så därför kan jag inte med säkerhet säga när jag kan lägga ut den. Men inom några dagar i alla fall.

Richardo


Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 21 november 2017 kl. 17:19:54
Har du gjort några framsteg med tävlingen? :)
Jag har gjort en del framsteg, men kodningsarbetet är inte riktigt klart än. Tyvärr tog det här längre tid än beräknat att få allt att fungera tekniskt, vilket jag beklagar. Men jag hoppas kunna lägga upp tävlingen ikväll eller imorgon.


Richardo

Det ska bli intressant att höra vilka som kommer vinna den första tävlingen. Hur lång tid tror att det kommer att ta?

Daniel Hofverberg

Tyvärr är det just nu strul med webbhotellet, då jag inte lyckas logga in i kontrollpanelen eller komma åt sajtens databaser. Det innebär således att jag inte kan komma åt tävlingsbidragen i de befintliga tävlingarna, eller göra klar den nya tävlingen; eller något annat som kräver databasåtkomst... :(

Jag är därför ganska handikappad tills dess att problemet är löst. Jag försöker få tag i webbhotellets serveradministratör, och hoppas att det här ska kunna lösa sig snarast.

Utan tillgång till databasen kan jag inte se hur många tävlingsbidrag som kommit in eller hur många som svarat rätt på frågorna, men är det inget alltför stort antal personer som svarat rätt skulle jag gissa att det bör gå på några dagar att utse vinnarna. Men det är då förstås från den tidpunkt då jag kommer åt databasen och kontrollpanelen igen, så fram tills finns det inget jag kan göra.

Det innebär alltså att ni kanske får lite mer tid på er, om det är så att någon vill ställa upp i The Walking Dead-tävlingen och inte har gjort det än. :) Utifrån hur många tävlingsbidrag som kommit in senast jag kollade skulle jag tro att vinstchansen är ganska stor, oavsett hur ens foto/teckning ser ut...
http://www.dubbningshemsidan.se/thewalkingdead-tavling.php

Richardo

Det var tråkigt att höra. Hoppas problemet går över snart. Har källan till problemet identifierats?

Daniel Hofverberg

Nej, jag har inte lyckats få tag i webbhotellet än. Jag vet bara att jag får felmeddelanden när jag försöker logga in i webbhotellets kontrollpanel, och därmed kommer jag heller inte åt phpMyAdmin (databashanterare).

Richardo

Har något liknande hänt förut?

Vad kommer att hända i värsta fall?

Daniel Hofverberg

Samma sak har hänt ett par gånger förut, men de påstod senast att det inte skulle kunna hända igen efter att de bytt serverplattform...

Tidigare har de löst problemet efter 1 - 2 dagar, men risken den här gången är förstås att personalen kanske inte jobbar på helgerna så att det kan dröja till måndag.

Richardo


Daniel Hofverberg

Nu har webbhotellet lyckats att lösa problemet, och jag kan återigen komma åt kontrollpanelen och databasen. :)

Så nu håller jag på att göra klar den fjärde tävlingen, och kommer i samband med det även att avsluta The Walking Dead-tävlingen. Så skynda, ni som ännu inte ställt upp i den...!

Richardo

Det är bara drygt 3 timmar kvar för den första tävlingen. :)

Hur lång tid kommer det ta innan en vinnare utses? :)


Richardo

Vill bara påminna det fortfarande är möjligt att lämna in bidrag för den första tävlingen.

Du kan kanske bort ta bort den första tävlingen, då det inte längre är natt utan morgon. :)