Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Tänk om det antalet inlägg man har skrivit på Dubbningshemsidan under årenslopp kommer bli kopplade till tävlingen?! (flämt) Man kan väl spekulera. :)

Kommer den tredje publiceras på Måndag? Jag antar att den redan är klar?

Daniel Hofverberg

Nej, den tredje tävlingen är långt ifrån klar, och den kommer att läggas upp så fort som den är klar och testad. Jag jobbar febrilt med att få ordning på den, men det kräver en del arbete...

Under tiden rekommenderar jag som sagt att alla som inte redan gjort det registrerar sig som medlem här på forumet. Det går i vanliga fall på en minut, och kommer att vara en fördel för den kommande tävlingen.

Senast jag kollade blockerade dock Gmail och Hotmail fortfarande alla mail från Dubbningshemsidans server (på grund av att det tidigare i år varit problem med spam från andra konton hos samma webbhotell), så har ni någon av dessa kanske ni inte får aktiveringsmailet. I så fall, meddela mig användarnamnet så aktiverar jag er manuellt.

Richardo

Hur går det med den tredje tävlingarna? Har du gjort framsteg? :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 12 november 2017 kl. 16:11:50
Hur går det med den tredje tävlingarna? Har du gjort framsteg? :)
Den är nästan klar, och bör kunna läggas ut ikväll eller imorgon.

Som tidigare nämnts bör man dock registrera sig som medlem på forumet för att få bästa möjligheter i tävlingen, och du ser inte ut att ha gjort det än...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 november 2017 kl. 09:15:43

Senast jag kollade blockerade dock Gmail och Hotmail fortfarande alla mail från Dubbningshemsidans server (på grund av att det tidigare i år varit problem med spam från andra konton hos samma webbhotell), så har ni någon av dessa kanske ni inte får aktiveringsmailet. I så fall, meddela mig användarnamnet så aktiverar jag er manuellt.

Jaha, då var det troligen därför alla mail från Dubbingshemsidan hamnade i skräppost-mappen för mig. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 12 november 2017 kl. 16:31:22
Jaha, då var det troligen därför alla mail från Dubbingshemsidan hamnade i skräppost-mappen för mig. ^^
Jag tror att jag har lyckats lösa, eller rättare sagt komma runt och/eller reducera, problemet med att mail blockeras eller hamnar i skräppostmappen för bl.a. Gmail och Hotmail. Nu under helgen har jag nämligen kopplat på så kallad DKIM-signering på servern - DKIM är en standard för att signera utgående e-post med en checksumma, för att kunna bevisa att avsändaren är den som den utger sig för att vara och att meddelandenas innehåll inte förvanskats efter vägen.

Efter det verkar Gmail inte längre blockera mail från Dubbningshemsidan, och i alla fall för mig hamnar de i den vanliga Inkorgen.

Huruvida det även löser leveransproblem för Hotmail och/eller andra e-posttjänster vet jag ännu inte; men det verkar åtminstone vara ett steg i rätt riktning.

Det borde egentligen inte behövas, men åtminstone Gmail verkar tydligen anse att mailen inte längre är opålitliga efter den ändringen, trots att det fortfarande är samma IP-adress som tidigare blockerats.

Daniel Hofverberg

Nu är den senaste tävlingen upplagd, och den här gången handlar det om Alien: Covenant. Den här tävlingen har också ett helt unikt och udda upplägg, som jag aldrig haft något liknande av förut; och heller inte stött på någon annanstans på nätet...

http://www.dubbningshemsidan.se/alien-tavling.php

Jag hoppas att så många som möjligt ställer upp i den här tävlingen. :)

TBT_STR_QR

Jag har skickat några meddelanden som berör tävlingen i flera PMs till dig. :) 
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Richardo


Daniel Hofverberg

#84
Citat från: Richardo skrivet 13 november 2017 kl. 08:28:06
När kommer den fjärde tävlingen att släppas?
När den är klar, och när jag ser att folk kommit igång med att skicka in tävlingsbidrag för den här tävlingen...

Har du redan skickat in tävlingsbidrag till alla de här tre tävlingarna, eftersom du redan frågar om den fjärde...?

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2017 kl. 02:51:06
Nu är den senaste tävlingen upplagd, och den här gången handlar det om Alien: Covenant. Den här tävlingen har också ett helt unikt och udda upplägg, som jag aldrig haft något liknande av förut; och heller inte stött på någon annanstans på nätet...

http://www.dubbningshemsidan.se/alien-tavling.php

Jag hoppas att så många som möjligt ställer upp i den här tävlingen. :)

Jag tycker att upplägget är väldigt bra, men då jag har ett ganska dåligt förhållande till Alien-filmerna, så avstår jag  att delta i denna tävlingen. Hoppas på att tävling 4 har ett bättre pris. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Richardo

Nu när den första tävlingen kommer mot sitt slut på söndag, 19 November, så kommer det bli intressant att se vilka som vann den. :)

Hur långt tid kan det ta innan vinnarna för den första tävlingen utses?

Kommer den fjärde tävlingen att publiceras på måndag?

Daniel Hofverberg

Tävlingsperioden för den första tävlingen kommer att förlängas en vecka, så det blir till den 26 november istället. Jag känner inte att jag har något val, då det hittills bara är 3 personer som skickat in tävlingsbidrag och svarat rätt på de tre grundfrågorna - vilket alltså skulle innebära att som det ser ut nu skulle alla dessa vinna oavsett hur deras foto eller teckning ser ut...

Det vore inte rätt för vare sig dem, mig eller Fox-Paramount, så därför tycker jag att alla förtjänar lite längre tid att kunna ordna bild eller foto, så att åtminstone inte alla vinner...

Richardo


Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 16 november 2017 kl. 22:48:07
Ok.

Hur är det med den fjärde tävlingen?
Jag jobbar fortfarande med den, men har inte kommit så långt då jag haft så fullt upp med arbete och annat den här veckan.

Har du skickat in tävlingsbidrag till de tre nuvarande tävlingarna?