Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Musiksagor

Startat av TonyTonka, 21 januari 2009 kl. 21:11:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Citat från: Mysan skrivet 14 augusti 2009 kl. 20:49:25
Hans Gustafsson - berättaren,

Monica Forsberg - Mimmi Pigg och en dam på buss

jag kan inte placera de andra rösterna, tror det är Haakon och Monica som sjunger sången på slutet


ska försöka ordna ljudklipp snart
Tack för informationen.

Ok, det låter bra, tack!

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: ddubbning skrivet 14 augusti 2009 kl. 18:51:50
Ja, visst kan det vara ekonomiska skäl bakom att man anlitade honom som Musse och Långben, sen är han ju också en fullt godkänd skådis. Kanske var Peter Wanngren godkänd som ersättare så att säga, så att han skulle göra Musse och/eller Långben om dåvarande rösterna Sven-Erik Vikström eller Hans Lindgren hade förhinder när något skulle dubbas, jag menar nu vilken typ av produktion det än rörde sig om ? Jag måste erkänna att det är en nyhet för mig, men givetvis ingen omöjlighet, att en skådespelare godkändes och därmed alltså måste gjort röstprov specifikt för musiksagorna. Fast det är ju inte heller omöjlighet att Peter Wanngren kan ha gjort dessa röster även i andra sammahang än musiksagorna, även om det inte är något som jag känner till.
Såvitt jag vet har Peter Wanngren aldrig varit godkänd av Disney som Musse eller Långben. Men röstgodkännanden gäller enbart för filmer och TV-serier, och för medverkan i musiksagor, kassettband, LP-skivor och dylikt har det mig veterligen aldrig varit aktuellt med godkännanden från Disney. Antagligen skulle det bli för mycket jobb för Disney i USA att börja godkänna även allt sådant, om man tar hänsyn till hur många länder det finns i världen...

Mysan

jag har tyvärr inte möjlighet att ordna ljudklipp, (är mitt i en flytt).

om det är någon som tror sig kunna ordna ett ljudklipp med hjälp av min musiksaga och posta det här på forumet så kan jag tänka mig att låna ut kassettbandet.

ddubbning

#34
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 augusti 2009 kl. 02:01:39
Såvitt jag vet har Peter Wanngren aldrig varit godkänd av Disney som Musse eller Långben. Men röstgodkännanden gäller enbart för filmer och TV-serier, och för medverkan i musiksagor, kassettband, LP-skivor och dylikt har det mig veterligen aldrig varit aktuellt med godkännanden från Disney. Antagligen skulle det bli för mycket jobb för Disney i USA att börja godkänna även allt sådant, om man tar hänsyn till hur många länder det finns i världen...


Aha, där ser man, tror att jag missförstod dig lite där.  Ja, det är ju sant att det nog kanske skulle bli för mycket att göra för Disney om de skulle godkänna även musiksagor osv.

Mysan

Nalle Puh och jakten på Christoffer Robin

Berättare- Ingemar Carlehed
Christoffer Robin- Alexander Lundberg
Nalle Puh- Olli Markenros
Uggla-Roger Storm
Tiger- Peter Wanngren
Kanin- Charlie Elvegård
Nasse- Jörgen Lantz
Ior- John Harryson

översättare- Monica Forsberg
KM-studio juli 1998

Djungelboken 3

Berättare- Jonas Bergström
Baloo- Beppe Wolgers
Mowgli- Niklas Rygert

Sång- Rolf Bengtsson
Producent- Tommy Halldén
inspelat på Marcus Music i januari 1980. Tekniker Lars Rosin


Tor Erik

Hei
Kommer fra Norge og har en Star Wars samling verdt 30000NKR. Lurer på om du er villig til å vurdere salg av de kassettene du snakket om? Jeg var i Sverige som 8åring og fikk Rymdimperiet slår tillbaka i bursdagspressent, men har nå bare kassetten igjen. Mangler de andre.
Har alle både med norsk tale, og amerikansk tale. Men bare 1 på svensk. Så hadde vært topp for min Star Wars samling å ha alle på svensk også.
Hvis du er villig til å vurdere salg, skal du bare selv bestemme pris. Jeg betaler bra, hvis de er i god stand. Har du bøkene/heftene også?





Tor Erik

Hei
Kommer fra Norge og har en Star Wars samling verdt 30000NKR. Lurer på om du er villig til å vurdere salg av de kassettene du snakket om? Jeg var i Sverige som 8åring og fikk Rymdimperiet slår tillbaka i bursdagspressent, men har nå bare kassetten igjen. Mangler de andre.
Har alle både med norsk tale, og amerikansk tale. Men bare 1 på svensk. Så hadde vært topp for min Star Wars samling å ha alle på svensk også.
Hvis du er villig til å vurdere salg, skal du bare selv bestemme pris. Jeg betaler bra, hvis de er i god stand. Har du bøkene/heftene også?

onyx86

Jag har en musiksaga med Barbie som skaffar sig en hundvalp:
Barbie:Christel Körner
Skipper:Johanna Ljungberg
Karen:Monica Forsberg
Namnen på männen är jag dock osäker på.

Sen har jag också Taran och den magiska kitteln med Dooren Denning som berättare och originalrösterna.

Mysan

Citat från: onyx86 skrivet  3 januari 2010 kl. 22:28:22
Jag har en musiksaga med Barbie som skaffar sig en hundvalp:
Barbie:Christel Körner
Skipper:Johanna Ljungberg
Karen:Monica Forsberg
Namnen på männen är jag dock osäker på.



jag har själv inte lyssnat på musiksagan, dubbbningen verkar vara KM och i filmen "Barbie and the rockstars" dubbar Peter Wanngren, Bertil Engh och Ulf Källvik så kanske de medverkar i musiksagan?

onyx86

Ja, kanske, jag har lite svårt att skilja ut de manliga skådisarna från KMs gamla dubbar även om jag har en hel drös då jag älskar dom.

Linnzy

Ojoj...ska man ta å leta fram sina musiksagor..tror jag vet vart dom är faktiskt....får göra det imorgon eller nåt...orkar knappast hålla på med det just nu. ^^ Lite kul sida det här.  :)

Mysan

#42
Hittade några fler, utökar information efter jag har tillgång till bandspelare

Micke och Molle (1988)

Berättare - Göte Fyhring
Micke (liten) - Niklas Rygert
Micke (stor) - Tommy Körberg
Molle (liten) - Fredrik Kjellqvist
Molle (stor) - Johannes Brost
Änkan Tweed - Karin Miller
Amos Slade - Jan Nygren
Tjifen - John harryson
Dinky - Hans Lindgren
Bom-Bom - Bert-Åke Varg
Vixie - Anna-Lotta Larsson
Sång - Birgit Carlstén

Aristocats: berättare - Doreen Denning
(jag tror det är filmens dubbning)

Askungen (1979): berättare - Doreen Denning
(ej säker, men kan vara filmens dubbning, från 1967?)

I trollens värld - bortkörd från trollriket (1991) : Hans Gustafsson, Christel Körner, Jimmy Björndahl, Maria Kihl m.fl


TonyTonka

Citat från: Mysan skrivet 16 augusti 2009 kl. 07:46:29
jag har tyvärr inte möjlighet att ordna ljudklipp, (är mitt i en flytt).

om det är någon som tror sig kunna ordna ett ljudklipp med hjälp av min musiksaga och posta det här på forumet så kan jag tänka mig att låna ut kassettbandet.

har du möjlighet att göra klippet nu?  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

stephanie

Är det någon som vet vart man kan köpa my little ponys ljudböcker,, den stora dansuppvisningen osv mvh stephanie maila gärna