Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Super Mario World

Startat av TonyTonka, 3 september 2016 kl. 00:49:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Har Super Mario World dubbats? Jag har hört att den har gått på SVT.

Erika

Vad jag vet och känner till, har inte Super Mario World dykt upp alls i Sverige (ingen aning om resten av Norden, dock). Jag minns att den gick på TCC (en gammal och klassisk brittisk barnkanal), dock. Det enda Mario-relaterade (bortsett från reportage om spelen) SVT har visat är filmen från 1993.

MOA

Vad jag läst har Super Mario World tydligen dubbats av Sun Studio men vad jag vet har programmet aldrig gått i Sverige

Elios

Trodde alla program om Mario hade visats.  :o

Erika

Citat från: Elios skrivet 28 december 2020 kl. 15:28:40
Trodde alla program om Mario hade visats.  :o

Åh nej... Utöver dessa animerade tv-serier, finns det även en del animé (bl. a. en långfilm, en OVA-serie och ett gäng informationsfilmer) från Japan som inte dykt upp här (och ingen annanstans heller, vad jag vet...).

MOA

Citat från: Elios skrivet 28 december 2020 kl. 15:28:40
Trodde alla program om Mario hade visats.  :o
Detta e de enda Mario programmet som int visats i Sverige

Elios

Citat från: MOA skrivet 28 december 2020 kl. 15:38:24
Detta e de enda Mario programmet som int visats i Sverige

Hoppas det inte är för bra för att visas här då?^^

MOA

Citat från: Elios skrivet 28 december 2020 kl. 17:43:29
Hoppas det inte är för bra för att visas här då?^^
De e de sämsta programmet

jimstrom

Jag vet att jag har sett en hyr VHS en gång i tiden i min lokala videobutik,den stod bland dom andra barnfilmerna, men tyvärr så hyrde jag den aldrig, det man kan försöka göra är att jaga den vhs kopian.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Citat från: MOA skrivet 28 december 2020 kl. 19:08:06
De e de sämsta programmet

Då spelade det kanske inte så stor roll att den inte dubbades då.  :o

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 29 december 2020 kl. 04:08:09
Då spelade det kanske inte så stor roll att den inte dubbades då.  :o
Dock så kan det ju finnas personer som gillar serien och vill se den på svenska.

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 29 december 2020 kl. 02:26:54
Jag vet att jag har sett en hyr VHS en gång i tiden i min lokala videobutik,den stod bland dom andra barnfilmerna, men tyvärr så hyrde jag den aldrig, det man kan försöka göra är att jaga den vhs kopian.
Kanske finns de en liten chans att VHS:en hade svenskt tal men troligen hade den engelskt tal med svensk text :(

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 december 2020 kl. 13:26:39
Dock så kan det ju finnas personer som gillar serien och vill se den på svenska.
Eller ja främst för Mama Luigi

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 29 december 2020 kl. 13:29:42
Kanske finns de en liten chans att VHS:en hade svenskt tal men troligen hade den engelskt tal med svensk text :(
Om han inte blandar ihop den med någon av de andra Mario serierna förstås.