Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lyckohjulet TV3 (90-talet)

Startat av Beck, 27 juli 2015 kl. 13:51:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Hej!

Jag söker avsnitt från Lyckohjulet, inspelade från TV3, i början av 90-talet.
Någon som har det?

Programledare: Ragnar Otnes och Ulrika Nilsson


https://www.youtube.com/watch?v=XZ6E4nC_8Fs

Conan

Jag vill gärna minnas att jag har sett det programmet när jag var liten. Varför kan jag inte komma ihåg allting som vuxen från min barndom?

Daniel Hofverberg

Jag följde Lyckohjulet slaviskt under första halvan av 1990-talet, och var väldigt förtjust i det. Dock högst tveksamt om jag spelade in något av det...

För övrigt var Ragnar Otnes bara programledare under de första säsongerna; därefter ersattes han av den norska sportjournalisten Knut Bjørnsen. Ulrika Nilsson fortsatte dock som värdinna.

Några år in på 1990-talet blev ju också Lyckohjulet uppdelat i separata versioner för Sverige och Norge, där ny programledare för den svenska versionen blev skådespelaren och dubbaren Reuben Sallmander (även Ulrika Nilsson byttes ut, men jag minns inte vem som tog över hennes roll) - INTE ett smart drag...! Reuben må ha många talanger och är en duktig dubbare, men som programledare var han inte lyckad... Jag gissar att det var en bidragande orsak till att svenska Lyckohjulet lades ner efter mindre än ett års tid, medan norska Lyckohjulet fortsatte i flera år till. I norska Lyckohjulet fortsatte Knut Bjørnsen som programledare, men med en ny norsk värdinna som ersättare för Ulrika.

Erik Friman

CitatNågra år in på 1990-talet blev ju också Lyckohjulet uppdelat i separata versioner för Sverige och Norge, där ny programledare för den svenska versionen blev skådespelaren och dubbaren Reuben Sallmander (även Ulrika Nilsson byttes ut, men jag minns inte vem som tog över hennes roll) - INTE ett smart drag...! Reuben må ha många talanger och är en duktig dubbare, men som programledare var han inte lyckad... Jag gissar att det var en bidragande orsak till att svenska Lyckohjulet lades ner efter mindre än ett års tid, medan norska Lyckohjulet fortsatte i flera år till. I norska Lyckohjulet fortsatte Knut Bjørnsen som programledare, men med en ny norsk värdinna som ersättare för Ulrika.

Var det inte egentligen Bengt Bauler du menade?

Daniel Hofverberg

Det har du så rätt i, Bengt Bauler var det förstås - ursäkta att jag tydligen fått tillfälligt hjärnsläpp, men jag kunde svurit på att programledaren var någon som medverkade i Pocahontas 2...

Erik Friman

Ett gammalt ämne men ville påminna om ett trailerklipp för det svenska versionen av Lyckohjulet , och med Bengt Bauler som programledare, har dykt upp. Värdinnan med honom är Charlotte Walldén, som kommer ifrån Småland och jobbar som mannekäng och bartender.


https://www.youtube.com/watch?v=gkRasTvnsTI