Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Phineas & Ferb: Mission Marvel svenska röster.

Startat av Christian_l., 9 augusti 2014 kl. 11:51:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian_l.

Tittade nyss på Phineas & Ferb på barnkanalen, och avsnittet mission marvel var på. Ett väldigt roligt avsnitt, med gästspel av diverse marvel karaktärer. Dock fanns det ingen röst kreditering på vilka som gjorde vilka röster. någon som kan hjälpa till.

JRL

Spindelmannen är (precis som i sin egen serie på Disney XD) Adam Portnoff. Det är tyvärr den enda jag kommer på såhär på rak arm. Vill dock minnas att Marvel-karaktärerna gjordes av mindre kända skådespelare, det var inga namn som jag direkt reagerade över.

Har inte SVT några dubbningscredits utsatta när de visar Phineas & Ferb?

Anders M Olsson

#2
Citat från: JRL skrivet 11 augusti 2014 kl. 07:10:31Har inte SVT några dubbningscredits utsatta när de visar Phineas & Ferb?

Jovisst finns det dubbningscredits på SVT. Men detaljerad information finns bara till de större återkommande rollerna. Övriga röster är angivna i grupp.

Uppdrag Marvel:

Dialogregissör: Nicklas Bergström
Sånginstruktör: Birgitta Larsson
Översättare: Ola Norman
Sångöversättning: Ola Norman, Oscar Harryson / Mediaplant
Kreativ ledning: Kirsten Saabye
Producent: SDI Media

Phineas Flynn ... Teodor Siljeholm
Candace Flynn ... Elina Raeder
Ferb Fletcher ... John Grahl
Mor ... Myrra Malmberg
Isabella Shapiro ... Emmy Pettersson Parnevik
Far ... Kim Sulocki
Dr. Doofenshmirtz ... Andreas Nilsson
Monogram ... Jan Åström

Titelsång ... Oskar Nilsson

Övriga röster ... Kim Sulocki, Adam Portnoff, Alex Kantsjö, Carl-Magnus Lilljedahl, Daniel Melén, Daniel Sjöberg, Dominique Pålsson Wiklund, Jonas Kruse, Lucas Krüger, Melker Duberg, Ole Ornered, Oskar Nilsson, Tomas Strömberg, Michael Blomqvist, Patrik Lundström

Elios

Är Emmy Pettersson Parnevik på något sätt med familjen Parnevik? 

MOA

Citat från: Elios skrivet 21 december 2022 kl. 00:27:33Är Emmy Pettersson Parnevik på något sätt med familjen Parnevik?
Dom e troligen släkt men undrar var Pettersson kommer ifrån

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 21 december 2022 kl. 12:49:22Dom e troligen släkt men undrar var Pettersson kommer ifrån
Jag gissar att Pettersson kommer från fotbollsspelaren Stefan Pettersson hans fru verkar heta Jennie Pettersson Parnevik så då borde Emmy vara deras dotter...

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 december 2022 kl. 15:15:14Jag gissar att Pettersson kommer från fotbollsspelaren Stefan Pettersson hans fru verkar heta Jennie Pettersson Parnevik så då borde Emmy vara deras dotter...
Så kan det vara. Du är duktig Steffan som håller koll på sånt här.  ;D ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 december 2022 kl. 15:15:14Jag gissar att Pettersson kommer från fotbollsspelaren Stefan Pettersson hans fru verkar heta Jennie Pettersson Parnevik så då borde Emmy vara deras dotter...
Rätt gissat:
https://www.hitta.se/emmy+pettersson+parnevik/%C3%B6stersk%C3%A4r/person/fmryehlst