Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

banad?

Startat av Samlaren, 18 oktober 2017 kl. 11:11:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

på google chrome står det att jag är banad så förlåt för mailet Daniel.


https://i.imgur.com/ry6MNbD.png

Daniel Hofverberg

Det är inte avsiktligt, utan det ser ut som att du har råkat få samma IP-adress som någon känd spammare som är bannlyst. När det blir alltför stora problem med spam tvingas jag blockera utifrån IP-adresser, och det är tyvärr ett trubbigt verktyg då oskyldiga personer kan få samma IP-adress längre fram. Nuförtiden är det vanligt med dynamisk tilldelning av IP-adresser, där man kan få en ny IP-adress lite då och då (framförallt om man startat om routern/modemet eller dylikt); och då kan det oturas att adressen man får vid något tillfälle har tillhört någon bråkmakare som postat spam.

För att hitta åt bannlysningsposten behöver jag få veta din IP-adress. Använd samma webbläsare som den du inte kommer åt forumet via, och gå till:
http://whatismyipaddress.com/

Klistra sedan in det som står som din IP-adress.

Daniel Hofverberg

Prova nu, och se om du kommer åt forumet igen. Jag hittar ingen exakt matchning bland bannlysta IP-adresser, men däremot ett IP-spann i närheten som möjligtvis kanske orsakar problemet.

Anders M Olsson

Är NoID bara bannad vid användning av Google Chrome, men däremot fungerar det med andra webbläsare? Det låter väldigt skumt...

Daniel Hofverberg

#4
Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 oktober 2017 kl. 22:11:38
Är NoID bara bannad vid användning av Google Chrome, men däremot fungerar det med andra webbläsare? Det låter väldigt skumt...
Det tycker jag med. Om så är fallet måste det rimligtvis bero på att hen i Chrome har inställt någon proxyserver eller dylikt som inte används i övriga webbläsare. I så fall, så kommer det ju utåt att se ut som en annan IP-adress än hens riktiga.