Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Widget (TV3)

Startat av Beck, 12 december 2005 kl. 16:26:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Hej!

Är det någon som vet vilka röster som medverkade i serien "Widget" som gick 1993 på TV3?
Jag tror att det kan ha varit Kenneth Milldoff och Anja Schimdt, men det är bara en gissning. Någon?


chribbe

Citat från: Beck skrivet 12 december 2005 kl. 16:26:36
Hej!

Är det någon som vet vilka röster som medverkade i serien "Widget" som gick 1993 på TV3?
Jag tror att det kan ha varit Kenneth Milldoff och Anja Schimdt, men det är bara en gissning. Någon?



Jag vill minnas Dan Bratt med som den äldre pojken.

GaBBe

Vilken samling.. Då är väl resten ur Sun Studio facket med också.. Håkan Mohede och Mats Qviström..

chribbe

Citat från: GaBBe skrivet 13 december 2005 kl. 22:27:15
Vilken samling.. Då är väl resten ur Sun Studio facket med också.. Håkan Mohede och Mats Qviström..

Jo det stämmer faktiskt. Kom på att den yngre killen spelas av Mohede.

chribbe

Vill dessutom tillägga att det enligt mig är en av de få bra dubbningarna med det gänget.

GaBBe

Då tillägger jag med att jag gillar det där något skumma gänget.

Erika


Igthorn

Oj jösses, nu känner jag igen den där serien.
Vem är det som spelar Widget? Inte möjligtvis Anja Schimdt?

Akilles

Det är la radarparet Tomas Bolme och Kenneth Milldoff m.fl. om jag inte hör fel...Har ett avsnitt på svenska :)

GaBBe

Citat från: Akilles skrivet 23 januari 2007 kl. 17:57:11
Det är la radarparet Tomas Bolme och Kenneth Milldoff m.fl. om jag inte hör fel...Har ett avsnitt på svenska :)
Tomas Bolme har väl aldrig varit med i samma dubbning som Kenneth Milldoff? Jag tror det är Mats Qviström  du menar, han låter ju precis som Bolme.

Akilles

Citat från: GaBBe skrivet 24 januari 2007 kl. 22:17:16
Tomas Bolme har väl aldrig varit med i samma dubbning som Kenneth Milldoff? Jag tror det är Mats Qviström  du menar, han låter ju precis som Bolme.

Hmm...är du säker...dom är i sånnafall väldigt lika..tack för att du rättar mig :D Men vilka är de två rösterna i gamla dubbningen av Turtles da? Är det Matsqviström och Kenneth Milldoff som gör typ alla röster elle..??

GaBBe

#11
Citat från: Akilles skrivet 25 januari 2007 kl. 07:56:32
Hmm...är du säker...dom är i sånnafall väldigt lika..tack för att du rättar mig :D Men vilka är de två rösterna i gamla dubbningen av Turtles da? Är det Matsqviström och Kenneth Milldoff som gör typ alla röster elle..??
Har aldrig sett Turtles, är född -90 =), men när Tintin från -91 gick vet jag att alla trodde att det var Bolme i alla fall. Det trodde även jag, men jag tyckte alltid att Tintin i filmerna lätt bättre än Tintin på kasettbanden, så när jag såg en creditlista förstod jag att jag haft rätt. Dom låter så otroligt lika, skillnaden är att Bolme har en något "tjockare" röst och en aning djupare. Skulle vilja påstå att det låter som han dricker något när han pratar, ett slags klunkande. Sen ska jag tillägga att Bolme har ju också spelat Tintin även i filmerna fast långt tidigare och i helt andra filmer.

Det brukar vara så att när Kenneth Milldoff är med så är Håkan Mohede med. Och om Mohede är med är Dan Bratt med. Och om dom är med så är chansen väldigt stor att även alla som låter som Bolme är Mats Qviström. =P Den regeln gäller rätt hyfsat tycker jag, stämmer förfärligt bra på Sun Studios dubbning av Babar. Där hörs det tydligt att Alexander görs av Mats Qviström.

chribbe


Erika

Citat från: Igthorn skrivet 16 januari 2007 kl. 17:15:09
Oj jösses, nu känner jag igen den där serien.
Vem är det som spelar Widget? Inte möjligtvis Anja Schimdt?


Denna gång är jag faktiskt inte riktigt säker. Annars medverkar det ännu en skådespelerska i dubben, Helen Sjöholm, men å andra sidan av de två så är nog Widgets svenska röst mest lik Anja Schmidts.


jim (jimstrom)

Lite necropostande, men då jag nyligen kommit över några avsnitt kan jag bidra med följande information

Widget            - Helen Sjöholm
Mega Brain      - Anja Schmidt
Mikael             - Håkan Mohede
Henrik             - kenneth Mildoff
Kristine            - Anja Schmidt

Äldste #1         - Håkan Mohede
Äldste # 2        - Anja Schmidt



Ratchet            - Helen Sjöholm
Ultra Brain        - Kenneth Mildoff
Dr. Dante         - Kenneth Mildoff
Betty               - Anja Schmidt
Bob                 - Kenneth Mildoff
Mega Slusk      - Kenneth Mildoff