Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Äventyrsdags (Adventure Time), credits?

Startat av Alex, 20 november 2011 kl. 19:51:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 19:11:33Jag skulle gärna vilja veta vem som spelar katten Cake på svenska !

Vet någon det ?
Har för mig att Cake dubbades först av Jakob Stadell och sen Elina Raeder, om jag inte har fel...

Dubintrested

Citat från: Skokaka skrivet 13 juli 2023 kl. 19:41:26Har för mig att Cake dubbades först av Jakob Stadell och sen Elina Raeder, om jag inte har fel...
Men det är en honkatt varför Jakob spelar henne?

Skokaka

Citat från: Dubinterested skrivet 13 juli 2023 kl. 19:54:07Men det är en honkatt varför Jakob spelar henne?
Jag kom ihåg att det var väl så i det första avsnittet hon var med i. Det var nog meningen att hon skulle ha en maskulin röst, förmodligen. Sen så blev det väl Elina (om jag inte har fel, som sagt) då de bestämde sig att hon SKA ha en feminin röst så att man inte blir lurad? Jag vet inte...

gstone

Tackar.


Det är samma skådespelerska som en av Muserna på orginal språket.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Nyckelper

Jag kollar på svenska dubben av Äventyrsdags just nu och tycker den är över förväntan! Det hade varit kul om Snabla (Tree Trunks) hade nån dialekt som tex skånska och Marcelines sångröst kanske inte är den bästa men annars är det väldigt bra.

Det jag undrar över är om de ändrat Finns röst digitalt för att matcha att den amerikanska röstskådespelaren hamnat i målbrottet? Särskilt i S3 E21 till E23 lät hans röst väldigt konstig... är det någon som vet?

Sen undrar jag om Daniel någonsin fick tag på en rollista?

P.S älskar dubbningshemsidan!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 juli 2023 kl. 23:34:23Undrar vilka rösterna i Distant Lands är ?
Låter som att det är delvis samma i alla fall Jake och Finn.