Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bambu Björnarna.

Startat av Cadpig, 1 november 2007 kl. 19:08:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

Någon som minns Bambu Björnarna? Har länge saknat den serien, men kom att tänka på den idag och tog reda på vad den heter.

Daniel Hofverberg

Visst kommer jag ihåg Bambubjörnarna. Jag minns att jag såg några avsnitt på TV3, och tyckte den var skaplig, men inget alltför märkvärdigt. Det blev i alla fall aldrig att jag såg serien regelbundet, så jag har ingen större relation till den.

Jag vill minnas att den hade en helt okej dubbning, gjord av SDI Media (Mediadubb International).

Cadpig

Minns du några särskilda röster? Jag kommer inte ihåg en enda.

Daniel Hofverberg

Nej, tyvärr vet jag inga röster. Jag minns att det inte stod utsatt röster eller översättare när serien gick på TV3 - bara dubbningsbolaget stod utsatt, och på den tiden var jag inte alls bra på att själv identifiera röster.

Mysan

såg just nu att det ligger två bambu björnarna filmer ute på tradera

Cadpig


Soscla

Bambubjörnar? Är det som Bumbibjörnarna eller nåt annat?  ???
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Nej, det har absolut ingen likhet med Bumbibjörnarna (förutom att båda är tecknade). Bambubjörtnarna var en relativt kortlivad tecknad serie, som visats på TV3 i omgångar. Jag tror att serien producerades omkring 1996 - 1997, men jag har inga säkra belägg för det. Serien är ganska okänd, och såvitt jag kan hitta verkar inte ens IMDb ha med den...

ddubbning

Hos SLBA finns fem videofilmer med Bambubjörnarna noterade, och jag antar att deras innehåll är den tv-serie som diskuteras här, även om det naturligtvis inte är helt säkert. Innehållet är i alla fall animerat enligt siten , dock står ingenting om medverkande eller översättare osv. Det står dock "På svenska" och det är enligt SLBA Egmont som gav ut videofilmerna och samtliga videofilmer är utgivna 1997.

SLBA nämner också en serie med samma namn som enligt dem visats på Kanal 5 1999, Även denna anges ha "Svenskt tal" men inga röster finns angivna hos SLBA. Ett par visningar av en serie med det namnet på TV3 finns noterad med årtal 1997. Även en del visningar på TV 1000 av en serie med det namnet finns noterade hos SLBA.

Elios

Förlåt att jag tar upp en gammal tråd men på wikipedia står det att Bambubjörnarnas röster görs av Staffan Hallerstam,Kim Sulocki och Fredrik Dolk.

Soscla

Det är helt okej att dra upp gamla trådar tycker jag! Åtminstone om de är intressanta.
Alla älskar YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=B6jI8IsJc98 på finska visserligen, men jag kände igen det otroligt mycket när jag tittade på det! Barndomen kom tillbaka. Känner dock bara igen introt, kan inte få några flashbacks om vidare storyline...
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Jag instämmer vad gäller gamla trådar. Jag tycker inte heller det är något fel att dra upp äldre trådar, så länge det är relevant för tråden ifråga. Jag föredrar absolut det framför att starta nya trådar, fastän forumprogramvaran visar varningar när man försöker att svara på äldre trådar.

Peter

Har nu lagt upp det svenska introt på tuben:

http://www.youtube.com/watch?v=iIGXMA_uY60

Det engelska kommer inom kort. Har en del hela avsnitt också om nån är intresserad. :)

Eriksson

Jag kan inte minnas att jag nånsin har sett eller hört talas om den här serien. Men introt var i alla fall småtrevligt...

Vad dumt att namnet på dubbningsbolaget är allt som står. Det känns också lite onödigt att norsk och dansk produktion också står med. All text är ju på svenska, vilket bevisar att länderna har olika bildversioner.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Erika

Citat från: Peter skrivet 26 december 2011 kl. 19:22:04
Har en del hela avsnitt också om nån är intresserad. :)

Lägg upp! Lägg upp! :)

Peter

Sådär, nu finns både ett avsnitt och det engelska introt utlagt också. Noterade att hela bilden inte verkar komma med. Får ändra det om jag lägger ut nån mer :).

Cadpig

TACKAR!!! Min gamla tråd kom till någon nytta i alla fall.

Elios

Bambubjörnarna känns ju lite som en kombination av Bumbibjörnarna och Räddningspatrullen.