Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dansakademin

Startat av Eriksson, 13 december 2017 kl. 11:47:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Hur går det med textningen, Eriksson? Har du gjort texter till fler avsnitt än de åtta första?

Daniel Hofverberg

Precis det jag också undrar. Nog för att den svenska dubbningen i mina ögon är ganska bra, men det är nog ändå mer behagligt med originalspråk och svensk text i sådana här fall, så det vore trevligt med textning av fler avsnitt. :)

Eriksson

Jag har haft så fullt upp med jobb att det här projektet har fått stryka på foten, men jag har inte övergett det. Jag hoppas kunna fortsätta ganska snart men kan tyvärr inte lova exakt när.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Anders M Olsson

#48
I väntan på fler textade avsnitt kan jag ju visa några färska bilder från Darling Point. Det är det "hemliga" badstället som Kat, Tara och Sammy besöker i avsnitt 3.


Stenmurarna är rester av en herrgård från 1800-talet som har byggts om och till i flera omgångar, men som slutligen revs 1983. I dag är området en kommunal park.


Här är jag själv på väg ner för samma trappor som de tre vännerna i avsnittet.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 maj 2018 kl. 16:14:51
Jag är lite svartsjuk
Svartsjuk säger man när det gäller förhållanden (pojkvän eller flickvän)

Jag tror att det du menar är avundsjuk

Eriksson

Jag kan meddela att jag ämnar fortsätta med textningen till Dansakademin om någon vecka!
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Daniel Hofverberg

Det var glädjande nyheter. :)

Eriksson

Avsnitt 9 är klart för granskning!
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Anders M Olsson

Citat från: Eriksson skrivet 23 juli 2019 kl. 12:37:20
Avsnitt 9 är klart för granskning!

Toppen! Fortsätt så!

Jag har granskat och godkänt textningen.

Anders M Olsson

Tyvärr har Google stängt ner möjligheten permanent att bidra med undertexter.

Se mina inlägg i tråden Lightning Point.

Anders M Olsson

Första säsongen har tyvärr försvunnit, inklusive Erikssons svenska undertexter, från den officiella Dance Academy-kanalen på YouTube. Det som finns tillgängligt på nätet är tyvärr lite ojämnt i kvalitén.

YouTube (den officiella Dance Academy-kanalen) finns:
Hela andra säsongen i 1080p med engelska undertexter.
Hela tredje säsongen i 720p utan undertexter.

Amazon.com finns alla tre säsongerna med engelska undertexter.
Säsong 1 och 2 är i SD-upplösning (576p) och säsong 3 i full HD (1080p). För att kunna se serien där måste man ha konto på Amazon Prime Video (svenskt konto duger bra) och VPN till USA.

tubitv.com finns alla tre säsongerna. Man behöver inget konto, men däremot VPN till USA.
Säsong 1 och 2 är i SD-upplösning (480p) medan säsong 3 är i HD (720p).
Säsong 1 saknar undertext medan säsongerna 2 och 3 har engelska undertexter.