Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Animal Crackers (fransk-kanadensisk tecknad serie)

Startat av paddingtonbear, 31 maj 2016 kl. 01:03:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

paddingtonbear

Någon som vet vilken titel denna serien hade i Sverige och på vilken tv-kanal den visades på?

"Animal Crackers"

https://en.wikipedia.org/wiki/Animal_Crackers_%28TV_series%29

Med tanke på att den är gjord 1997 så borde den finnas med i SMDB. Andreas nilsson var en utav dom medverkande dubbskådespelarna med säkerhet.

Daniel Hofverberg

Jag har personligen inget minne av att Animal Crackers har sänts i Sverige.

Vad är det som får dig att tro att serien har sänts här? Har du någon inspelning av den serien, eftersom du kunnat avgöra att Andreas Nilsson är med? I så fall borde du ju utifrån kanallogos kunna avgöra vilken kanal som sänt den...

paddingtonbear

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2016 kl. 13:19:47
Jag har personligen inget minne av att Animal Crackers har sänts i Sverige.

Vad är det som får dig att tro att serien har sänts här? Har du någon inspelning av den serien, eftersom du kunnat avgöra att Andreas Nilsson är med? I så fall borde du ju utifrån kanallogos kunna avgöra vilken kanal som sänt den...

Andreas Nilsson har antecknat serien på sin meritförteckning. Självklart kan han tänkt fel men jag har svårt och tro att det kan bli så pass fel... Menade han kanske Djungelpatrullen  ::)

Daniel Hofverberg

Intressant! Märkligt nog har Andreas Nilsson inte skrivit med den serien i Skådespelarindexet på Dubbningshemsidan, medan den står med på hans egen hemsida.

I så fall håller jag med dig att det verkar mest sannolikt att serien faktiskt har sänts i Sverige alternativt släppts på VHS - det är ju en relativt unik titel, så det förefaller ganska osannolikt att hans anteckningar skulle vara så felaktiga.

Jag hittar i alla fall inget i Svensk Mediedatabas om serien, så den verkar i alla fall inte ha sänts under den titeln. Därav borde den heller inte ha gått på någon av SVTs kanaler, i och med att deras tablåer i SMDb ofta (om än inte alltid) även listar originaltitlar.

paddingtonbear

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2016 kl. 13:47:31
Intressant! Märkligt nog har Andreas Nilsson inte skrivit med den serien i Skådespelarindexet på Dubbningshemsidan, medan den står med på hans egen hemsida.

I så fall håller jag med dig att det verkar mest sannolikt att serien faktiskt har sänts i Sverige alternativt släppts på VHS - det är ju en relativt unik titel, så det förefaller ganska osannolikt att hans anteckningar skulle vara så felaktiga.

Jag hittar i alla fall inget i Svensk Mediedatabas om serien, så den verkar i alla fall inte ha sänts under den titeln. Därav borde den heller inte ha gått på någon av SVTs kanaler, i och med att deras tablåer i SMDb ofta (om än inte alltid) även listar originaltitlar.

Med tanke på seriens ursprung skulle jag gissat på att TV4 sänt serien, men det förefaller ju också osannolikt eftersom den isåfall borde finnas med i SMDB. Serien bör ha visats runt 1998 - 2006 (om man skall spekulera runt).

Jag har tidigare fått bra svar av Andreas via mail kontakt så kan göra ett försök och se vad han svarar. Brukar ta några månader innan han svarar dock, men med tanke på hur upptagen han förmodligen brukar vara är det nog inte särskilt märkligt. Jag har även för mig att han skall uppdatera sin hemsida vilket han nog nämnde i förbifarten som hastighast i vår senaste konversation för något halvårsedan.

Eller känner du att du har närmare kontakt och kan få ett snabbare svar?  :D

Daniel Hofverberg


Elios

Är detta Originalet från där jag ser det även gjorts en film med samma namn på Netflix? 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 27 januari 2024 kl. 22:02:33Är detta Originalet från där jag ser det även gjorts en film med samma namn på Netflix?
Nej, Den magiska cirkusen (som Netflix-filmen Animal Crackers heter i Sverige) har ingen som helst koppling till den TV-serie som den här tråden handlar om - det är bara en tillfällighet att de delar samma engelska titel, och TV-serien Animal Crackers heter Bêtes à craquer i original.