Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Toy Story 4

Startat av TonyTonka, 30 mars 2018 kl. 21:03:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Jag är taggad till max här. :)

E

#46
För er som undrar varför Björn inte dubbade Woody i 3:an (och 4:an också för den delen) så kan jag berätta det. Han sa till Svenska Dagbladet att han tyckte att 2 filmer fick räcka för honom och också för att han och Disney inte lyckades få någon kontakt. Bara så att ni vet ;)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 december 2018 kl. 21:49:51
För er som undrar varför Björn inte dubbade Woody i 3:an (och 4:an också för den delen) så kan jag berätta det. Han sa till TT spektra att han tyckte att 2 filmer fick räcka för honom och också för att han och Disney inte lyckades få någon kontakt. Bara så att ni vet ;)

Jag vet att det var för att han inte lyckades nå någon överenskommelse och dessutom ansåg att två filmer fick räcka för honom, vilket jag vetat ganska länge... (i omkring 3 år faktiskt)

E

#48
Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2018 kl. 22:12:31
Jag vet att det var för att han inte lyckades nå någon överenskommelse och dessutom ansåg att två filmer fick räcka för honom, vilket jag vetat ganska länge... (i omkring 3 år faktiskt)
Men dom som inte visste vet det nu iallafall😉

gstone

Nu när tyvär Guy de la Berg är död. Hoppas jag att Rune Ek återvänder som Slinky Dog. Jag hoppas också att Myrra Malmberg är Andys mamma och att Ellen Fjæstad Spelar Barbie.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 januari 2019 kl. 00:44:47
Nu när tyvär Guy de la Berg är död. Hoppas jag att Rune Ek återvänder som Slinky Dog. Jag hoppas också att Myrra Malmberg är Andys mamma och att Ellen Fjæstad Spelar Barbie.

Det är nog tyvärr knappast troligt att Rune Ek skulle bli aktuell som Slinky igen, han har ju trots allt varit med i "Toy Story" som enda dubbning och jag är inte säker på om han skulle tacka, dessutom så fyller han snart 90 och jag skulle misstänka att han tyvärr är pensionerad... Det är mer troligt att det - precis som i kortfilmerna - blir Ole Ornered, som ändå är en ganska godtagbar ersättare i mitt tycke...

Personligen tycker jag dock att Guy De La Berg var snäppet vassare än Rune Ek, som dock också var mycket duktig i rollen, båda har någolunda lika röster, men absolut inte tillräckligt för att man ska förväxla dem... (jag har visserligen nostalgiska kopplingar till båda filmerna, men det mesta går nog till 2an)

Hos Rex är det ett stort frågetecken, då Stefan Frelander lämnade branchen 2015, så han lär knappast bli aktuell som Rex igen, och då Rex aldrig spelats av någon annan förut så lär dubbningsstudion behöva få en ny röst godkänd till karaktären, den som lever får se...

Hursomhelst så lär Andys Mamma och Barbie med stor sannolikhet återigen spelas av Myrra Malmberg och Ellen Fjæstad!  ;)

Hos Woody blir det sannolikt Jan Mybrand igen, likaväl som Peter Sjöquist också kommer spela Rymdisarna...

Hos Bo Peep är det hittills oklart om Lena Ericsson repriserar rollen eller om det blir någon ny röst...

I övrigt kan man på goda grunder förutsätta att Fredrik Dolk, Anna Book, Olli Markenros, Thomas Engelbrektson och Gunnel Fred repriserar sina roller, som de ju ändå har gjort i ganska många år vid det här laget...

Vill även säga att jag visserligen inte gillar de tre nya karaktärerna (Forky, kaninen och ankan), men jag ser ändå framemot filmen, det kan vara intressant att få veta vilka röster karaktärerna får när filmen väl får svensk premiär... (och jag kanske byter åsikt om karaktärerna när det lättar och filmen får premiär)

Lite orelaterat; Kuggis kommer visserligen inte alls att medverka i filmen vad jag har för mig, men nu när Charlie Elvegård sorgligt nog är bortgången, vilken röst tror ni skulle passa denna karaktär? (undrar samma sak med Skrattis, då Björn Granath tyvärr också är död)

Disneyfantasten

Visserligen annonserades detta för ca 3-4-5 dagar sedan, men jag upptäckte det först igår, här är en ny bild som avslöjar Bo Peeps utseende i Toy Story 4;
- movieweb.com/toy-story-4-bo-peep-new-look/
- screenrant.com/toy-story-4-photo-redesigned-bo-peep/

(dock finns det en risk att det, precis som i fallet med Frost 2, är en fejk-bild...)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2019 kl. 18:22:05
Visserligen annonserades detta för ca 3-4-5 dagar sedan, men jag upptäckte det först igår, här är en ny bild som avslöjar Bo Peeps utseende i Toy Story 4;
- movieweb.com/toy-story-4-bo-peep-new-look/
- screenrant.com/toy-story-4-photo-redesigned-bo-peep/

(dock finns det en risk att det, precis som i fallet med Frost 2, är en fejk-bild...)

Det ser helt okej ut, jag var rädd att det skulle vara mycket värre. Om bilderna nu är autentiska, vill säga. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  3 januari 2019 kl. 18:27:49
Det ser helt okej ut, jag var rädd att det skulle vara mycket värre. Om bilderna nu är autentiska, vill säga. :)

Jag tycker att hon såg snygg ut, men också lite surare än vad hon egentligen är, Bo Peep är ju inte alls någon sur karaktär...

Disneyfantasten

Förra veckan upptäckte jag en svensk teaser med Kaninen och Ankan; www.filmstaden.se/film/NCG680682/toy-story-4

Disneyfantasten


gstone

Jag läste just att Lena Ercisson inte kommer göra rösten till Bo Peep.

Men den som skrev kan bara ha gissat eller antagit. 

Här är en länk

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Toy_Story_4

Jag hoppas Myrra Malmberg är Barbie !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2019 kl. 23:01:19
Jag läste just att Lena Ercisson inte kommer göra rösten till Bo Peep.

Men den som skrev kan bara ha gissat eller antagit. 

Här är en länk

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Toy_Story_4

Jag hoppas Myrra Malmberg är Barbie !

Attans isf. Hade ju hoppats på att om det vore coolt att någon som nästan inte dubbat på kanske ca. 20 år kommer tillbaka till en sån här rysligt rolig film.  >:(

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2019 kl. 23:01:19
Jag läste just att Lena Ercisson inte kommer göra rösten till Bo Peep.

Men den som skrev kan bara ha gissat eller antagit. 

Här är en länk

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Toy_Story_4

Jag hoppas Myrra Malmberg är Barbie !

Varesig det är fejk eller inte så misstänkte jag ändå att Bo Peep kommer att bli utbytt, vilket nog är mer sannolikt iallafall...

Jag har iallafall hört rykten om att det planeras en femte och sjätte Toy Story film, nu blir det nästan för mycket... (fyra hade räckt!)

Jag har också hört rykten om att Röjar-Ralf kommer få en tredje film, samma sak där... (två hade räckt!)

Jag har också hört rykten om att det planeras en uppföljare till Vaiana... (jag trodde inte att det skulle behövas, men det kan hända att 2an överraskar mig)

Jag har sedan tidigare vetat att Disney planerar Zootropolis 2, men nu fick jag veta att det även blir möjligt med en tredje film... (jag tror mer på det)

gstone

Det värkar som Alan Oppenheimer( Skeletor) är den nya rösten till mr Patoo Head. Oppenheimer var  Emmy nominerad 1991 och har varit med i enstak avsnitt från alltid som Vår värsta år till Duck Tales. Han hade en del roller i Tramsfomers från 80-Talet och Smurfarna. Han var också med i ogrinal version av Freaky Friday.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.