Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vi hatar Barbie (2023)-tråden

Startat av KurageDHH, 22 december 2023 kl. 17:41:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

2023 har varit ett tragiskt år för filmindustrin när en av tidernas värsta skräpfilmer som även är en matriarkat vs patriarkat-propagandakatastroff baserade på Barbie och Ken-dockor har förpestat världen och mänsklighetens existens.

Varför gjordes den filmen? Varför har den dragits in så mycket pengar?
Den smörjan kommer att skapa stora problem (vilket det har redan skett innan premiären), speciellt kan det ju finnas en del killar som kan uppfatta den som "Anti-male propaganda".

Det värsta är det också att fler trogna fans av Marvel, DC och Mission: Impossible har tystas ner tack vare den här sk*ten.

Skall andra bolag som Disney, Paramount och Universal också gå i Warner Bros fotspår och göra liknade filmer för att locka dit fler människor? NEJ TACK! Jag tänker göra allt i min makt för att sätta stopp för flera liknade propagandor!

Många borde ha hållit avstånd från den sk*ten (alltså INTE kasta bort pengar på den istället för andra (och bättre) filmer).

Barbie är och förblir en av sämsta filmerna genom tiderna.
Vem är med mig?
Jag säger igen: VEM ÄR MED MIG!!?

gstone

Snälla sträng den tråd omedelbart Erika ::)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 22 december 2023 kl. 17:41:192023 har varit ett tragiskt år för filmindustrin när en av tidernas värsta skräpfilmer som även är en matriarkat vs patriarkat-propagandakatastroff baserade på Barbie och Ken-dockor har förpestat världen och mänsklighetens existens.

Varför gjordes den filmen? Varför har den dragits in så mycket pengar?
Den smörjan kommer att skapa stora problem (vilket det har redan skett innan premiären), speciellt kan det ju finnas en del killar som kan uppfatta den som "Anti-male propaganda".

Det värsta är det också att fler trogna fans av Marvel, DC och Mission: Impossible har tystas ner tack vare den här sk*ten.

Skall andra bolag som Disney, Paramount och Universal också gå i Warner Bros fotspår och göra liknade filmer för att locka dit fler människor? NEJ TACK! Jag tänker göra allt i min makt för att sätta stopp för flera liknade propagandor!

Många borde ha hållit avstånd från den sk*ten (alltså INTE kasta bort pengar på den istället för andra (och bättre) filmer).

Barbie är och förblir en av sämsta filmerna genom tiderna.
Vem är med mig?
Jag säger igen: VEM ÄR MED MIG!!?
Är du en man eller kvinna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: KurageDHH skrivet 22 december 2023 kl. 17:41:19Barbie är och förblir en av sämsta filmerna genom tiderna.
Vem är med mig?
Jag säger igen: VEM ÄR MED MIG!!?

Skärp dig.

Lillefot

Med all respekt så tycker jag att du verkligen överdriver situationen med Barbie-filmen. Eller åtminstone att du försöker alldeles för hårt att få din subjektiva åsikt att framstå som objektiv fakta, som ingen får säga emot. Att den har dragit in den mängd pengar den gjort, tyder ändå att det finns tillräckligt med publik som blev intresserade av premissen.

Jag har försökt att ignorera dig när du pratat om den på detta sätt, helt enkelt för att jag inte orkar diskutera det. Men nu börjar det faktiskt bli väldigt tröttsamt att du ska ta upp det gång på gång. Du har all rätt att tycka illa om filmen om du verkligen känner så för den. Men behövs det verkligen nämnas så här mycket?

Och själv skulle jag påstå att 2023 är långt ifrån det sämsta året för filmer, och en enda "sunkig" film skulle behöva vara rejält dålig för att dra ner helhetsintrycket. Det har trots allt gått upp andra intressanta filmer under årets gång:

* Mästerkatten 2
* Super Mario Bros-filmen
* Guardians of the Galaxy Vol. 3
* Önskan
* Spider-Man: Across the Spider-Verse
* TMNT: Mutant Mayhem

Och många mer.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 22 december 2023 kl. 18:13:46Med all respekt så tycker jag att du verkligen överdriver situationen med Barbie-filmen. Eller åtminstone att du försöker alldeles för hårt att få din subjektiva åsikt att framstå som objektiv fakta, som ingen får säga emot. Att den har dragit in den mängd pengar den gjort, tyder ändå att det finns tillräckligt med publik som blev intresserade av premissen.

Jag har försökt att ignorera dig när du pratat om den på detta sätt, helt enkelt för att jag inte orkar diskutera det. Men nu börjar det faktiskt bli väldigt tröttsamt att du ska ta upp det gång på gång. Du har all rätt att tycka illa om filmen om du verkligen känner så för den. Men behövs det verkligen nämnas så här mycket?

Och själv skulle jag påstå att 2023 är långt ifrån det sämsta året för filmer, och en enda "sunkig" film skulle behöva vara rejält dålig för att dra ner helhetsintrycket. Det har trots allt gått upp andra intressanta filmer under årets gång:

* Mästerkatten 2
* Super Mario Bros-filmen
* Guardians of the Galaxy Vol. 3
* Önskan
* Spider-Man: Across the Spider-Verse
* TMNT: Mutant Mayhem

Och många mer.
Instämmer, du har all rätt till din åsikt, men sättet som du framhäver dina åsikter på går för långt, så därför är det bäst att hålla sig till saklig kritik och hålla lägre profil.

Lilla My

Citat från: Lillefot skrivet 22 december 2023 kl. 18:13:46Och själv skulle jag påstå att 2023 är långt ifrån det sämsta året för filmer
Håller med, det har kommit fantastiskt många bra filmer i år! :D

MoonFace

Men snälla måste vi ha "hata" trådar? XD "Vi som ogillar" låter väll bättre isådana fall!

Daniel Hofverberg

Jag ser ingen som helst anledning till en sådan här tråd - dina åsikter har du redan framfört gång på gång i tråden om Barbie, och vid det här laget bör det väl stå klart att merparten inte håller med. Du har givetvis all rätt att tycka vad du vill, men det innefattar också att respektera att andra människor inte tycker lika; medan du vill få det att låta som någon slags universell sanning.

Kan du motivera dina åsikter på ett sätt du inte lyckats med hittills, så är du välkommen att posta dessa i tråden om filmen. Men en separat tråd enbart negativt inriktad tillför ingenting; då ju hela vitsen med en diskussion är att alla inte behöver tycka lika. Så jag låser den här tråden.