Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Besöker ni mest ?

Startat av moviefan, 5 februari 2017 kl. 16:09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka forum är ni mest på ? detta eller Magic Movies. (Vet ej om frågan ställs i rätt forum) 

Erika

Dubbningshemsidans forum. Har nog inte varit på Magic Movies forum på närmare tio år...

moviefan

Jag är också mest här, än på Magic Movies. Jag kikar in där ibland.   ;)

Alexander

Samma här. Är mest här och kikar in på MagicMovies när jag känner att det var ett tag sedan.
Besöker den inte lika ofta som jag brukade göra. Det blir så när sidan inte har uppdaterats sedan 2014.  :-\

moviefan

Många av oss medlemmar här, finns ju också på MM. Visst är det så ? På MM, heter jag Disney_Girl.

Alexander

Citat från: moviefan skrivet  5 februari 2017 kl. 19:48:33
Många av oss medlemmar här, finns ju också på MM. Visst är det så ? På MM, heter jag Disney_Girl.

Ja, även jag är medlem där. Är Agrabah.   :)

Christer

Har inte ens hört talas om Magic Movies... Efter att kollat upp vad det är så är det inget för mig, jag gillar inte Disneys långfilmer så mycket. Föredrar serietidningarna eller tv-serierna.

TBT_STR_QR

Jag är främst är på DubbningsHemsidan. :)
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

TonyTonka

Jag hängde en del på MagicMovies (som på den tiden hette Disneyfilmsidan) runt 2006-2007, när jag var 11-12, men numera verkar sidan vara rena rama kyrkogården.  :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

Citat från: TonyTonka skrivet  2 november 2017 kl. 20:16:11
Jag hängde en del på MagicMovies (som på den tiden hette Disneyfilmsidan) runt 2006-2007, när jag var 11-12, men numera verkar sidan vara rena rama kyrkogården.  :(

Detta forum, är mest intressant att va på än MM.


Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  2 november 2017 kl. 20:16:11
Jag hängde en del på MagicMovies (som på den tiden hette Disneyfilmsidan) runt 2006-2007, när jag var 11-12, men numera verkar sidan vara rena rama kyrkogården.  :(
Ja, det är onekligen väldigt tråkigt att MagicMovies i det närmaste har dött ut. Forumet har lite aktivitet, och den senaste uppdateringen av sajten överhuvudtaget var ett år sedan - och även det var ytterst lite... Den senaste märkbara uppdateringen verkar ha varit 2014, och inte ens listan över kommande releaser verkar ha rörts de senaste åren... :(

Sajtens webbmaster har inte ens svarat på de mail jag skickat under det senaste året, efter att vi förr om åren haft en del kontakt. Så ärligt talat vet jag inte ens om MagicMovies kommer att hända något med framöver, eller om sajten numera är helt övergiven...

Det var en riktigt trevlig och användbar sajt och ett bra forum en gång i tiden, men i takt med att sidan slutat uppdateras har den tyvärr blivit mindre och mindre användbar - och då är det ju heller inte så konstigt att färre och färre besöker forumet... :( Mycket tråkigt, och jag skulle vilja veta orsaken...

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2017 kl. 09:05:40
Ja, det är onekligen väldigt tråkigt att MagicMovies i det närmaste har dött ut. Forumet har lite aktivitet, och den senaste uppdateringen av sajten överhuvudtaget var ett år sedan - och även det var ytterst lite... Den senaste märkbara uppdateringen verkar ha varit 2014, och inte ens listan över kommande releaser verkar ha rörts de senaste åren... :(

Sajtens webbmaster har inte ens svarat på de mail jag skickat under det senaste året, efter att vi förr om åren haft en del kontakt. Så ärligt talat vet jag inte ens om MagicMovies kommer att hända något med framöver, eller om sajten numera är helt övergiven...

Det var en riktigt trevlig och användbar sajt och ett bra forum en gång i tiden, men i takt med att sidan slutat uppdateras har den tyvärr blivit mindre och mindre användbar - och då är det ju heller inte så konstigt att färre och färre besöker forumet... :( Mycket tråkigt, och jag skulle vilja veta orsaken...




Finns det någon chans till att förbättra sidan, så att den blir kul att besöka igen ? Eller kan den tas bort i framtiden ?

TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet 13 december 2017 kl. 18:19:58

Finns det någon chans till att förbättra sidan, så att den blir kul att besöka igen ? Eller kan den tas bort i framtiden ?

Jag kan ju ha fel, men jag tror att om inte MagicMovies webbmaster bestämmer sig för att ge sidan till någon annan, så lär den nog försvinna rätt så snart.  Hemsidor kostar pengar att driva, och jag tror inte man betalar för något man ändå inte använder.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Det vore onekligen intressant att höra av MagicMovies webbmaster om hur han resonerar och har tänkt göra med sajten. Som jag ser det finns det bara tre tänkbara alternativ:

1. Sajten läggs ner.

2. Sajten överlåts till någon annan.

3. Sajten "återuppstår", så att han börjar utveckla sajten på nytt.

Det kostar ju som sagt pengar att driva en webbsajt, även om man inte själv gör ett dugg - kostnaden för domännamn och i de flesta fall webbhotell (och i en del fall ytterligare utgifter) kommer man nästan aldrig undan. Därför känns det som ganska givet att ingen lär fortsätta betala pengar hur länge som helst för en sajt som inte alls utvecklas, så i så fall är det nog tyvärr bara en tidsfråga innan den läggs ner helt och hållet.

Tyvärr har MagicMovies webbmaster som sagt inte svarat på mina mail det senaste året, så jag har ingen aning hur han ställer sig till saker och ting. Men då MagicMovies och Dubbningshemsidan tidigare har haft en del samarbeten - framförallt genom Sångtextsregistret här och SingAlong på MagicMovies - tycker jag som sagt det är väldigt olyckligt att sajten och dess forum mer och mer förvandlas till en begravningsplats...  :( Nog för att det fortfarande finns några tappra användare på forumet, men de blir färre och färre i takt med att sidorna blir mer och mer inaktuella och utdaterade.