Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vilken bok borde bli Disney-film

Startat av E, 28 oktober 2018 kl. 20:41:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Vilken bok tycker ni borde bli Disney-film. Själv tycker jag att Black Beauty borde bli det.

TonyTonka

Jag hade tyckt att det varit intressant om Disney gjorde antingen en Tummelisa film eller en Svanprinsessan-film. Det finns ju visserligen animerade filmer med båda redan, men det hade varit intressant att se om Disney kunde överträffa de redan existerande filmerna. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Varför inte :) Den fula ankungen borde också bli det. Visserligen gjorde dom en kortfilm om den på 1930-talet men ändå :)

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 28 oktober 2018 kl. 22:34:42
Jag hade tyckt att det varit intressant om Disney gjorde antingen en Tummelisa film eller en Svanprinsessan-film. Det finns ju visserligen animerade filmer med båda redan, men det hade varit intressant att se om Disney kunde överträffa de redan existerande filmerna. :)

Jag älskar Don Bluths Tummelisa. Men Svanprinsessan var så där. Även om dubbningen var super bra på den filmen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

#4
Fantaghirò (kanske en blandning mellan förlagan, de fem miniserier som gjordes 1991-1996, den animerade tv-serien från 1999 och något eget?)
Bland tomtar och troll
Katarina Nötknäppare
Gawain och lady Ragnell
Mulha
Prins Lini

Svansjön vore också kul, men helst med Musse, Kalle, Långben och de andra.


Disneyfantasten

Jag tycker att följande sagor borde ha bli Disney-filmer (iallafall halvtimmes långa featuretter producerade och dubbade på 1980-talet och/eller 1990-talet);

>Lilla Rödluvan

>Guldlock och De Tre Björnarna

>Hans och Greta

>Stadsmusikanterna från Bremen

>Mästerkatten i Stövlar

>Prinsessan på Ärten

>Elddonet

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 oktober 2018 kl. 15:48:58
Jag tycker att följande sagor borde ha bli Disney-filmer (iallafall halvtimmes långa featuretter producerade och dubbade på 1980-talet och/eller 1990-talet);

>Lilla Rödluvan

>Guldlock och De Tre Björnarna

>Hans och Greta

>Stadsmusikanterna från Bremen

>Mästerkatten i Stövlar

>Prinsessan på Ärten

>Elddonet

Prinsessan På Ärten skulle passa som disneyfilm. Det finns en animerad film om det, som är i disneystil.  Skulle inte barnboken Pricken passa som film, Eller nya boken Musse och Helium ?

Disneyfantasten

Kom på även fler sagor som skulle passa till Disney-featuretter gjorda på 1980-talet och 1990-talet;

>De Tre Mostrarna

>Prinsessan och Svinaherden

>Den Flygande Kofferten

>Dummerjöns och Guldgåsen

>De Vilda Svanarna

>Koka Soppa på En Spik

>John Blund

>Jack och Jill

>Herdinnan och Sotaren

Erika

Fler förslag:

Prins Hatt under jorden
Prins Lindorm
Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige
Bortbytingen

E

Tycker att den japanska boken Arashi no yoru ni (A stormy night) borde bli Disney-film. Den handlar om en get och en varg som blir bästa vänner. Den har blivit en film 2005 i Japan men den släpptes inte i Sverige. Däremot sändes en Dator-animerad TV-serie baserad på den på Barnkanalen

jimstrom

Ett dröm projekt jag velat se disney tolka är Ivanhoe, i samma stil som deras Robin Hood.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

E

Tycker också att den japanska manga-serien Chi's Sweet Home borde bli film av dom. Finns en TV-serie om den från 2008 men den har inte visats i Sverige

https://mangarock.com/manga/mrs-serie-43576

Samlaren

Jag tycker Sword art online ska bli live action film sedan finns det fler manga/anime serier som skulle funka bra som film/serier.

En ny tappning av Sailor Moon som live action vill jag också se. Har sett klipp på den liveaction serien som finns nu av Sailor Moon och den är inge vidare.

Simon Axelsson

Jag tycker, som många andra, att Disney borde göra en ordentlig adaption av Percy Jackson böckerna, helst som TV-serie, men filmer hade funkat om de var tillräckligt långa egentligen, längre än Foxs två Percy Jackson filmer i varje fall. Skulle den eller de gå hem hade det varit kul att även se Olympens Hjältar, Kanekrönikan, Magnus Chase samt Apollon adapteras. Undrar om jag inte läst att författaren till alla ovan nämnda böcker, Rick Riordan, försökt komma i kontakt med Disney med mål att "pitcha" Percy Jackson som Disney+ serie...

Jag tror även att Min Brorsa är en Superhjälte och dess uppföljare hade funkat bra som filmer, oavsett studio, bryr mig heller inte om den skulle göras animerad eller live-action, bara det skulle bli bra så.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats