Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Miraklernas man

Startat av gstone, 18 mars 2018 kl. 16:27:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Miraklernas man är en stop motion från  2000. Den handlar om Jesus och hans liv och bland rösterna i den svenska dubbning är Anders Ekborg , Peter Andersson , Eva Röse ,Jonas Malmsjö och Marika Lagercrantz.

Jag undrade kan man få tag i den svenska dubbningen. Finns på dvd eller på nätet ? Jag skulle gärna vilja den. Går det ? eller är det en av dom( tvår rätt många)dubbningar som det inte går att få tag på ? Gick bara på bio ? Eller vissade den bara på tv ?


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Miraklernas man visades på bio i Sverige 2001 (förmodligen i ganska liten skala), och distribuerades av Svenska Filminstitutet (en av fåtalet långfilmer de själva distribuerat). Tyvärr hittar jag inget som tyder på att filmen släppts på vare sig VHS eller DVD i Sverige. :( Inte heller hittar jag någon TV-visning i Sverige; vare sig i dubbad form eller på originalspråk; åtminstone inte under den svenska titeln eller under originaltiteln.

Det är förstås tänkbart att det kan finnas någon VHS-utgåva som inte står listad i Svensk Mediedatabas, och som inte Kungliga Biblioteket fått in pliktkopior på. Det händer då och då, trots att det är lag på att de ska få in alla VHS/DVD-filmer som släpps. Men jag hittar i alla fall inget som tyder på det.

Kort sagt lär det inte vara lätt att få tag i den filmen, om det överhuvudtaget är möjligt... :(

Filmen heter för övrigt The Miracle Maker i original, och är en rysk-brittisk film.