Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Någon som har originaldubben av Bambi digitaliserad?

Startat av krs000a, 5 mars 2021 kl. 15:40:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krs000a

Hej.

Jag lyckades få tag på köpfilmsutgåvan av Bambi som innehöll originaldubbningen från 1943 och ville digitalisera den för att sedan remastra mot DVD-bildkälla. Men jag lyckas inte för det är Macrovisionskydd på kassetten! Jag lyckas spela in ljudet, men jag vill ha både bild och ljud. När jag remastrar så går jag efter både bild + ljudkällan, då jag kan få resultatet mer precist på det viset.
Jag skriver här för att fråga om någon här möjligtvis har en digitalisering av VHS-kassetten av Bambi köpfilmsutgåva från 1994 med originaldubb? Eller med omdubben är OK också, bara det är den kassetten. Jag vill inte ha en version som redan remastrats, vill ha den orörd direkt från VHS. Spelar ingen roll vilket format, vad som helst går bra. Jag betalar självklart för besväret eller om jag har något ni är intresserade av (har massa tecknat digitaliserat från VHS) så kanske vi kan byta.
Ni får gärna maila mig på krs1979junk at gmail punkt com om ni kan hjälpa mig, för jag är inte inne här så ofta så jag kanske missar svaret innan.

Daniel Hofverberg

Jag har originaldubben av Bambi digitaliserad till DVD, och gör gärna en kopia åt dig. :)

krs000a

Hej Daniel.
Åh tack så mycket!! Hur gör vi då, ska jag skicka min adress via privat meddelande på något vis? Och hur betalar jag dig för besväret / material?