Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbningsskola

Startat av Christian Hedlund, 28 oktober 2005 kl. 17:18:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 27 gäster tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Ja, det finns faktiskt en dubbningsskola för barn under 13 år i Sverige ... hitatde den när jag var ute och letade studios på nätet!

Kika in på www.voice.se

Vad tror ni?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Anders M Olsson

Lustigt nog mailade Fia Hammarström mig för något år sen. Hon är ägare och VD till Voice Professional. Företaget sysslar med olika sorters rösttillämpningar, men Fia berättade att de höll på att bredda sig till att även utföra filmdubbningar.

Jag föreslog då att hon skulle ta kontakt med Daniel Hofverberg för att få företaget listat på Dubbningshemsidan. Men det tycks hon inte ha gjort, eller hur Daniel?

Daniel Hofverberg

Hon har tagit kontakt med mig en gång i tiden, och jag bad då om mer information om deras då kommande dubbningsverksamhet och sådant för att kunna lägga in på sajten. Tyvärr fick jag aldrig sådan information...

clash

det finns ju teaterlinjen på gymnasiet. Då kanske man kunde ta in lite dubbning.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Peter

Citat från: clash skrivet 31 oktober 2005 kl. 06:38:47
det finns ju teaterlinjen på gymnasiet. Då kanske man kunde ta in lite dubbning.

Dubbning är en alldeles för liten del av den svenska kulturen för att ta någon som helst plats på en teaterutbildning. Såvitt jag vet läser man endast ämnen relaterade till scenframträdanden på en teaterlinje, så var det när jag gick utbildningen iallafall.
----
Peter

Elios

Hade verkligen varit underbart med en teaterhögskola där man hade fått prova på dubbning. I alla åldrar då förstås.  ;D