Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sharpay's Fabulous Adventure

Startat av gstone, 9 juni 2019 kl. 23:14:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag skulle vilja ha filmen Sharpay's Fabulous Adventure med Svevsk tal på dvd.

Var kan jag hitta den ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Den svenska DVD-utgåvan av Sharpay's Fabulous Adventure, som släpptes 2011, är tyvärr utgången sedan länge. Det kan förstås finnas kvar exemplar i butik, men sannolikheten är väl inte jättestor. Annars bör nog second hand-affärer och/eller loppisar vara största chansen för att få tag i filmen.

Tyvärr verkar de flesta Disney Channel Original Movies som släppts på DVD bara finnas i butik under en relativt kort period, och de blir utgångna relativt fort. Och nuförtiden är det ju inte så många som överhuvudtaget släpps på DVD... :(

För övrigt är det värt att notera att alla DVD-utgåvor av Sharpay's Fabulous Adventure saknar en extra scen under eftertexterna, som funnits med vid alla sändningar på Disney Channel men som är bortklippt/bortredigerat på DVD. För att få tag i den extra scenen är det alltså bara TV-sändningar på Disney Channel som gäller.

Till skillnad från de flesta Disney Channel-filmer på DVD har den här filmen också fått två olika utgåvor för Norden; en utgåva för Sverige/Finland/Island och en utgåva för Norge/Danmark. Utgåvorna i Norge och Danmark har alltså inte svenskt ljudspår eller text, utan för det är det bara DVD-utgåvor i Sverige, Finland och Island som gäller. Jag tror dock att filmen är utgången i Finland också, så förmodligen lär det nog inte vara så jättemycket enklare att få tag i DVD-filmen därifrån. En annan udda detalj är att det här är en av ytterst fåtal live-actionfilmer på Disney Channel och DVD som faktiskt har dubbats till finska - annars brukar nästan allt som är live-action på Disney Channel visas på engelska med finsk text i Finland.

Artan1528

Den 24. Juli starter den på Disney Channel klokken 19:30, så kan du se den med den ekstra scene. :)

Elios

Såg denna för inte alls så längesedan.  8)

gstone

Citat från: Artan1528 skrivet 10 juni 2019 kl. 00:44:42
Den 24. Juli starter den på Disney Channel klokken 19:30, så kan du se den med den ekstra scene. :)

Jag har inte Disney Channel.

Com Hem förlorande Disney Channel.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.