Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Greta Gris

Startat av gstone, 22 juli 2023 kl. 17:16:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2023 kl. 17:27:21Vem spelar honom på svenska ? Grampy Rabbit – Peppa Pig World
Steve Kratz (åtminstone i säsong 7)

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2024 kl. 11:15:39Om det finns mer än en dubbning vet jag inte, men serien började väl visas på Barnkanalen i Sverige så Eurotroll är väl inte någon överraskning direkt. Biofilmen är ju dock dubbad av Plint.
Var det inte först på Nick Jr?

BPS

Citat från: Will Siv skrivet 28 mars 2024 kl. 15:14:16Var det inte först på Nick Jr?
Först är tydligen DVD utgåvorna från Scanbox och visningarna på SVT1 båda från 2006. Jag undrar dock om SVT faktiskt visade hela första säsongen för på första avsnittet står det ju 1:10 fast det ska ju finnas 52 avsnitt.

https://smdb.kb.se/catalog/id/002023909

https://smdb.kb.se/catalog/id/003091076


DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 mars 2024 kl. 07:30:56På SVT Play finns säsong 7 just nu och där finns det svenska credits men tyvärr bara listade i grupp.Greta Gris .jpg
@Daniel Hofverberg Kan du lägga in dessa på Dubbningshemsidan?
Så att credits finns att tillgå.

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 mars 2024 kl. 17:40:41@Daniel Hofverberg Kan du lägga in dessa på Dubbningshemsidan?
Så att credits finns att tillgå.
Men de är ju bara specifika för den säsongen

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 mars 2024 kl. 17:41:31Men de är ju bara specifika för den säsongen
Precis, så vi skulle behöva få fram uppgifter för övriga säsonger innan jag känner att det är meningsfullt att publicera - annars blir det bara förvirrande, om vi inte vet om samma röster gäller alla säsonger eller bara vissa specifika säsonger...

Det är ju också mycket möjligt att det är andra översättare för andra säsonger - det är ju trots allt ganska sällsynt att en enda översättare får fortsätta att översätta en serie år efter år igenom alla säsonger.


Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2024 kl. 21:27:54Precis, så vi skulle behöva få fram uppgifter för övriga säsonger innan jag känner att det är meningsfullt att publicera - annars blir det bara förvirrande, om vi inte vet om samma röster gäller alla säsonger eller bara vissa specifika säsonger...

Det är ju också mycket möjligt att det är andra översättare för andra säsonger - det är ju trots allt ganska sällsynt att en enda översättare får fortsätta att översätta en serie år efter år igenom alla säsonger.
Känner du till något dubbningsbolag som anlitat Torsten Wahlund som regissör?

https://smdb.kb.se/catalog/id/002023909

Om han faktiskt var regissör så tror jag inte det är Eurotroll som i den här senaste säsongen...