Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Avsaknaden av uppdateringar på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 15 september 2015 kl. 21:17:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Sedan en vecka tillbaka är det tyvärr stora problem med Dubbningshemsidans webbhotell, och jag kommer inte längre åt FTP-servern eller databasen. Det innebär att jag alltså inte kan uppdatera sajten och heller inte uppdatera forumet eller åtgärda buggar. Trots flera mail har jag ännu inte lyckats få klarhet i vad som pågår eller när det kan vara löst.

Nya recensioner kommer fortfarande att kunna läggas ut, i och med att dessa går via ett egengjort CRM-system som inte kräver tillgång till servern. Men startsidan går inte att uppdatera, så tills dess att problemen är lösta måste ni alltså gå in i recensionsavdelningen för att se vilka recensioner som tillkommit då startsidan inte går att ändra. Detsamma gäller sångtexter.

Creditlistor går inte alls att uppdatera eller lägga till. Forumet kommer att förbli tillgängligt i nuvarande form, men jag kan alltså inte komma åt att uppdatera eller fixa buggar.

Givetvis förblir jag tillgänglig via e-post och PM.

Förhoppningsvis är de här problemen lösta snabbt, men då jag ännu inte lyckats få tag i serveradministratören vet jag alltså inte var problemet ligger och heller inte hur långvarigt det blir. Därför upplyser jag om detta här, så ni vet om vad som pågår.

Daniel Hofverberg

Dessbättre verkar problemen vara lösta nu, och Dubbningshemsidan kan återigen uppdateras.  :)

Enligt serveradministratören berodde problemen på en säkerhetspatch som installerats på servern, och som tydligen ökade säkerheten en aning för mycket så att alla blev utestängda...  ::)