Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Alexander lukas

Startat av Pecorina, 5 juni 2022 kl. 15:40:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pecorina

Söker klipp/avsnitt gällande karln. Göken som skrivit den svenska wikipedia-sidan hävdar två namn som dubbat honom, dock utan referenser. Jag antar att det ena av dem gäller den "nya" serien på disney men likväl ska någon ha dubbat honom i den gamla som gick för 30 år sedan.

Steffan Rudvall

Citat från: Pecorina skrivet  5 juni 2022 kl. 15:40:43
Söker klipp/avsnitt gällande karln. Göken som skrivit den svenska wikipedia-sidan hävdar två namn som dubbat honom, dock utan referenser. Jag antar att det ena av dem gäller den "nya" serien på disney men likväl ska någon ha dubbat honom i den gamla som gick för 30 år sedan.
Hasse Jonsson spelar honom i originaldubbningen av 80-tals DuckTales, Roger Storm spelar honom i Quack Attack, Anton Körberg spelar honom i den nya serien och slutligen spelar Andreas Nilsson honom i Disney+ omdubbningen av säsong 1 av 80-tals DuckTales.

Av dessa tycker jag nog att Andreas Nilsson är bäst.

Pecorina

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 juni 2022 kl. 15:47:09
Hasse Jonsson spelar honom i originaldubbningen av 80-tals DuckTales, Roger Storm spelar honom i Quack Attack, Anton Körberg spelar honom i den nya serien och slutligen spelar Andreas Nilsson honom i Disney+ omdubbningen av säsong 1 av 80-tals DuckTales.

Av dessa tycker jag nog att Andreas Nilsson är bäst.

Starkt jobbat att ha koll på allt detta. Finns dessa gamla, dubbade avsnitt fortfarande uppe på disney-tjänsten ? Endast säsong 1 ?

Steffan Rudvall

Citat från: Pecorina skrivet  5 juni 2022 kl. 17:16:15
Starkt jobbat att ha koll på allt detta. Finns dessa gamla, dubbade avsnitt fortfarande uppe på disney-tjänsten ? Endast säsong 1 ?
Säsong 1 dubbades om när den kom till Disney Plus så där är det nog gamla TV inspelningar som gäller om man vill se originaldubbningen. Resterande säsonger är dock helt orörda

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 juni 2022 kl. 17:25:08
Säsong 1 dubbades om när den kom till Disney Plus så där är det nog gamla TV inspelningar som gäller om man vill se originaldubbningen. Resterande säsonger är dock helt orörda
Värt att nämna att det är inte exakt alla avsnitten ur säsong 1 som fick ny dubbning, ett fåtal (första delen av pilotavsnittet exempelvis) har behållit den ursprungliga dubbningen av Media Dubb.

Som sagt är dock inte avsnittet med Alexander ett av de.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran