Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Julafton

Startat av gstone, 18 december 2018 kl. 20:56:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Snart är det julafton jag planerar att fira med mina föräldrar, min syster, moster och morfar. Jag hade också tänk att se Aristocats på Blu-Ray på julafton. Disney hör ju ändå till julen på annan dagen ska jag se Marry Poppins kommer till baka. Jag planerar också att kankse se Ingmar Bergman filmen Sommarnattens Leende under juldagarna. Jag har ochså en tradistion att se filmen Bad Santa någon dag för julafton. På Fredag ska jag se A Bad Moms och Family Guy avsnitt där Brain och Stewie Reser till nordpolen och på lördag avsnitt där Peter är Josef och Lois Mary. Vi ska ha jul borde hemma hos oss. Jag har nästa all prenster klara.

Hur ska ni firar jul ? Och med vilka ska ni göra det ?

Varsågod att berätta.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Jag fyller faktiskt år på JULAFTON ;D Och jag ska fira jul med Mamma, Pappa, Mina 2 Systrar, Systerdottern och Stor-Syrrans Pojkvän

Jabberjaw

Firar hos mormor på landet mitt ute i skogen där det inte finns en granne på flera kilometers avstånd i en trästuga  ;D  Tänkte ta med och se på lite filmer nedan till julafton och juldagen. Sedan blir det klassiskt julbord med allting som man kan tänka sig samt lutfisk. Hatade alltid det som ung och var bara morfar som åt den. Nu när morfar inte längre finns i livet så har jag lärt mig uppskatta den så den lagar mormor bara för jag vill ha den  ;). Sedan kommer Kalle Anka såklart och Tomten.

Christmas Carol från 1984
https://www.youtube.com/watch?v=2JeXa-Ru3SM
Ensam Hemma
A Flintstones Christmas Carol
A Flintstone Christmas

Undrar vilka tecknade inslag som kommer i år

Elios

Jag ska fira med min familj och mormor. Tillsammans med mina kusiner från det hållet.  ;D

E

#4
Såhär firar jag jul och födelsedag:

På morgonen öppnar jag födelsedagspresenterna

Sen tittar jag på sista avsnittet av Julkalendern

Sen brukar jag kanske titta på någon film på nån kanal för dom visar ju filmer på TV runt jul

Sen äter vi julmaten

Sen ser vi Kalle Ankas Jul

Sen delar vi ut julklappar. Det brukar vara JAG som läser på paketen. Men eftersom min systerdotter är med så får någon vara tomte.

Sen öppnar vi paketen

Sen ser vi Karl-Bertil Jonssons Jul

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 december 2018 kl. 11:02:59
Såhär firar jag jul och födelsedag:

På morgonen öppnar jag födelsedagspresenterna

Sen äter jag frukost och tittar på sista avsnittet av Julkalendern

Sen brukar jag kanske titta på någon film på nån kanal för dom visar ju filmer på TV runt jul

Sen äter vi julmaten

Sen ser vi Kalle Ankas Jul

Sen delar vi ut julklappar. Det brukar vara JAG som läser på paketen. Men eftersom min systerdotter är med så får någon vara tomte.


Sen öppnar vi paketen


Sen ser vi Karl-Bertil Jonssons Jul

Så intressant! Jag visste inte att du var morbror!

Hursomhelst, varje år ser vi på julaftonsprogrammet Kalle Anka och Hans Vänner Önskar God Jul och även Kan Du Vissla Johanna, samt julmat och julklappar och såna saker...  ;)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2018 kl. 11:05:02
Så intressant! Jag visste inte att du var morbror!

Hursomhelst, varje år ser vi på julaftonsprogrammet Kalle Anka och Hans Vänner Önskar God Jul och även Kan Du Vissla Johanna, samt julmat och julklappar och såna saker...  ;)
Blev du förvånad när jag sa att jag FYLLER ÅR på Julafton ;D

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 december 2018 kl. 11:50:13
Blev du förvånad när jag sa att jag FYLLER ÅR på Julafton ;D

Jag såg inte det förrän nu...

Jag tycker verkligen synd om de som fyller år på julafton eftersom det blir så mycket på en gång...

Själv har jag födelsedag den 26 juli, alltså mitt på sommaren!  ;)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2018 kl. 17:45:22
Jag såg inte det förrän nu...

Jag tycker verkligen synd om de som fyller år på julafton eftersom det blir så mycket på en gång...

Själv har jag födelsedag den 26 juli, alltså mitt på sommaren!  ;)
Ja det kan vara för mycket ibland. Men det är kul också ;)