Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Detective Pikachu

Startat av Sabelöga, 3 februari 2018 kl. 20:41:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Det kommer ju som bekant ut en film om detektiv Pikachu den 10 maj 2019. Tror ni här att den kommer att dubbas? Jag hoppas då verkligen det. Undrar bara vad ni här tror och tycker.
:)

https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Detective_Pikachu_(movie)
Houba !

gstone

#1
Om dom gör en Pokemon film baserad på anime serien vilken den här inte är. Tycker jag att Jessie och James ska spelas av Sacha Baron Cohen( Borat) och Helena Bonham Carter(Harry Potter filmerna) och Geovani ska spela av Robert De Niro.   

Och om dom gör en Yu-Gi-Oh film tycker jag att Pegasus ska spelas a Kvinne Spacey
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Tja det skulle nog kunna fungera faktiskt
Houba !

Richardo

Filmen låter som början på ett dåligt skämt. Om jag inte visste bättre, skulle jag säga att den var fan-made.

Sabelöga

Kan inte hålla med där, då det faktiskt baseras på ett spel som kom ut för ett tag sen. Dessutom är det spännande att se hur en Pokémon-spelfilm kommer att yttra sej.
Houba !

E

Dom släppte en trailer till filmen för ett tag sedan
https://www.youtube.com/watch?v=1roy4o4tqQM

Pikachus engelska röst kommer göras av Ryan Reynolds som spelade Deadpool

Jabberjaw

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  2 december 2018 kl. 09:39:41
Dom släppte en trailer till filmen för ett tag sedan
https://www.youtube.com/watch?v=1roy4o4tqQM

Pikachus engelska röst kommer göras av Ryan Reynolds som spelade Deadpool

Bevisar ju bara att Warner Bros. Pictures bara vill åt enkla pengar. Såklart det är stragetiskt att sätta Ryan Reynolds där och göra en "Teddy" kopia film på det kända namnet Pokémon. Tråkigt för oss som faktiskt växte upp på 90-talet med Pokémon kortens charm och Gul, blå red på GameBoy.  :-\

Deadpool humor hör inte hemma i vad som bör vara denna sortens film. Men sälja det lär den ju göra.  :)

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 december 2018 kl. 21:40:28
Bevisar ju bara att Warner Bros. Pictures bara vill åt enkla pengar. Såklart det är stragetiskt att sätta Ryan Reynolds där och göra en "Teddy" kopia film på det kända namnet Pokémon. Tråkigt för oss som faktiskt växte upp på 90-talet med Pokémon kortens charm och Gul, blå red på GameBoy.  :-\

Deadpool humor hör inte hemma i vad som bör vara denna sortens film. Men sälja det lär den ju göra.  :)

Bara för att Ryan Raynolds är med med behöver inte humor vara likadan som i Deadpool och även om det var det har inget problem med det Deadpool var ju rolig. Hade varit väre om Adam Sandler gjort rösten till Pikachu då kunde man börja pea sig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Detta verkar ju ändå punk. Ser vi fram emot. Dubbas den hoppas jag att isåfall Nick Atkinson eller Leo Hallerstam gör rösten här i Sverige. Fast kanske Hasse Jonsson hade passat då han känner ju Pokémon ut och innan för han var väl med i serien tror jag.

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet  8 december 2018 kl. 18:05:32
Detta verkar ju ändå punk. Ser vi fram emot. Dubbas den hoppas jag att isåfall Nick Atkinson eller Leo Hallerstam gör rösten här i Sverige. Fast kanske Hasse Jonsson hade passat då han känner ju Pokémon ut och innan för han var väl med i serien tror jag.
Jag hadde åxå hoppats på att den skulle dubbas, men Warner Sverige släppte en trailer samtidigt och den var textad.


https://www.youtube.com/watch?v=Joc2nfJ38yE

Så i nuläget är dubbningar endast bekräftade på franska (europeisk, och amerikansk), spanska (europeisk, och amerikansk), italienska, tyska, och ungerska, dock inte polska, tjeckiska, och ryska, men dom lär väll komma. Japansk dubbning har annonserats ut men första (otextade) trailern kommer imorrn tror jag det va. Skumm grej här var att dom skröt om att Ryan Reynolds skulle göra rösten i original versionen samtidigt som dom annonserar om vilka som kommer att dubba den. Jag menar dom som går och ser på den dubbade versionen kommer ju inte att få höra honom så vad spelar det för roll?
Houba !

Alexander

Warner Brothers hade tjänat på att dubba den, men för tillfället är det nog för tidigt att avgöra om de ska det eller inte.

Alexander

#11
Citat från: Elios skrivet  8 december 2018 kl. 18:05:32
Detta verkar ju ändå punk. Ser vi fram emot. Dubbas den hoppas jag att isåfall Nick Atkinson eller Leo Hallerstam gör rösten här i Sverige. Fast kanske Hasse Jonsson hade passat då han känner ju Pokémon ut och innan för han var väl med i serien tror jag.

Ja, Hasse Jonsson har varit med i Pokemon under de tidigare säsongerna som röster till bl.a Gary Oak, fyrvaktaren Bill, Flint, Samurai, Damien, Seymour m.fl

Även Nick Atkinson och Leo Hallerstam har varit med i Pokemon sedan 2004 respektive 2006.
Nick Atkinson har gjort bl.a Max och Cross (Pokemon-Jag väljer dig filmen)
Leo Hallerstam har gjort bl.a Rafe (Pokemon-dagen D för Deoxys)

Sabelöga

Läste precis att två av filmens trailrar fått åldersgränsen 7 år av mediarådet. Hoppas verkligen att hela filmer sen får det och att den dubbats. 🤞
Houba !

Sabelöga

Fick besked idag från Warner Bros. Sverige att filmen endast kommer visas med engelska undertexter. Tyvär. Nåväl, den här tråden kan stängas nu då den inte längre har relevans till forumet eller ämnet.
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 28 mars 2019 kl. 14:52:00
Fick besked idag från Warner Bros. Sverige att filmen endast kommer visas med engelska undertexter. Tyvär. Nåväl, den här tråden kan stängas nu då den inte längre har relevans till forumet eller ämnet.

Engelska undertexter? Du menar väl svenska?^^