Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Rosa Mannen nedstängd

Startat av Erik Friman, 5 november 2022 kl. 15:28:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erik Friman

Rosa Mannens YouTube-kanal blev nedstängd igår och för andra gången.


https://www.youtube.com/watch?v=dLpDQm9hNLk

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erik Friman


gstone

Citat från: Erik Friman skrivet  5 november 2022 kl. 16:14:17Jag accepterar inte skämt. Det är inte roligt.
Du får ta och apectera det >:(

Jag kan säga vad jg vill
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: gstone skrivet  5 november 2022 kl. 16:19:01Du får ta och apectera det >:(

Jag kan säga vad jg vill
Faktiskt inte, det finns regler och även lagar, yttrandefrihet = javisst, men kränkning, att göra något medvetet för att göra någon illa eller såra/hota m.m. = nej.

Oskar

#5
Citat från: Goliat skrivet  5 november 2022 kl. 16:27:44Faktiskt inte, det finns regler och även lagar, yttrandefrihet = javisst, men kränkning, att göra något medvetet för att göra någon illa eller såra/hota m.m. = nej.
Det är myndigheter som beställer och vi kan inte göra åt det. Om lägger upp en upphovsrätt skydda program är det brott och påtryckningar av  tv kanaler och tv kanaler polisanmälan rosa mannen då får rosa mannen lägga ner sin kanal på Youtube.

Steffan Rudvall


Goliat

Citat från: Oskar skrivet  5 november 2022 kl. 16:45:58Det är myndigheter som beställer och vi kan inte göra åt det. Om lägger upp en upphovsrätt skydda program är det brott och påtryckningar av  tv kanaler och tv kanaler polisanmälan rosa mannen då får rosa mannen lägga ner sin kanal på Youtube.
Mitt svar var angående gstone, när han skrev att han "skriver vad han vill", det var inte syftat mot Rosa Mannen, då jag inte lägger mig i just det ämnet.

Elios

Blev förvirrad av alla svar här. Är detta bra eller dåligt!? 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  9 november 2022 kl. 22:50:16Blev förvirrad av alla svar här. Är detta bra eller dåligt!?
Rosa Mannen är en person som samlar och digitaliserar gamla VHS-band som han lägger ut på sin Youtube och där har han lagt upp mycket rariteter. Så jag ser det som dåligt. Fast självklart så är det ju korrekt gjort av Youtube eftersom att mycket av materialet var uppehovsrättsskyddat.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2022 kl. 23:02:25Rosa Mannen är en person som samlar och digitaliserar gamla VHS-band som han lägger ut på sin Youtube och där har han lagt upp mycket rariteter. Så jag ser det som dåligt. Fast självklart så är det ju korrekt gjort av Youtube eftersom att mycket av materialet var uppehovsrättsskyddat.
Som gamla barnprogram osv? 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  9 november 2022 kl. 23:50:57Som gamla barnprogram osv?
Allt möjligt gammalt som finns inspelat på VHS-band och kanske till och med Beta.

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 november 2022 kl. 16:57:52Sorgligt men tyvärr förväntat...
Håller med, är förvånad över att den var uppe så länge som den var.

Hade varit enklare om han lagt upp grejer så att man kunde ladda ned själv via Torrent eller liknande.

TVARK Sweden

Nu är kanalen uppe igen.

Tyvärr så kommer det att hända fler gånger framöver att den blir nedplockad. 
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.