Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

”Barbapapa Jorden Runt”

Startat av FabulousSloth, 4 januari 2024 kl. 20:18:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

FabulousSloth

De som jag känner igen är Staffan Hallerstam och Joakim Jennefors.
(Ljudet blir bättre efter introsången.)
Profilbild av SundaysPlayzone.

Will Siv

Jag skulle skapa ett ämne om den när jag hade hittat åt en DVD (som jag har nånstans.....)

Will Siv

#2
Från det jag hörde....

Barbapappa, Barbafink - Joakim Jennefors.

Barbamamma - Charlotte Ardai Jennefors.

Barbastark, Barbaskön och Berättarrösten - Staffan Hallerstam.

Barbazoo - Peter Sjöquist (eller Staffan igen)

Barbalala, Barbabok, Barbafin och sångerskan - Louise Raeder, eller Annelie Bhagavan, eller Annica Smedius (eller Charlotte igen).


låter i.v.f som att det är minst två "kilröster" och två "tjejröster"

Will Siv

Får tillägga att det här var ett otroligt fynd, jag kunde inte hitta den online förut, men jag vet att jag har åtminstone en DVD (fast jag hade nog alla för länge sen.... )

Det här låser upp minnen :)

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  2 februari 2024 kl. 11:50:20Från det jag hörde....

Barbapappa, Barbafink - Joakim Jennefors.

Barbamamma - Charlotte Ardai Jennefors.

Barbastark, Barbaskön och Berättarrösten - Staffan Hallerstam.

Barbazoo - Peter Sjöquist (eller Staffan igen)

Barbalala, Barbabok, Barbafin och sångerskan - Louise Raeder, eller Annelie Bhagavan, eller Annica Smedius (eller Charlotte igen).


låter i.v.f som att det är minst två "kilröster" och två "tjejröster"
Barbapappa & Barbamamma spelas av riktiga par, deras döttrar var troligtvis för unga för att spela deras barn

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2024 kl. 13:02:59Barbapappa & Barbamamma spelas av riktiga par, deras döttrar var troligtvis för unga för att spela deras barn
Det här var nog innan Mikaela och Amanda ens började.

och på tal om det, man kan höra lite av Leo i Staffans röst.