Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Batman

Startat av TonyTonka, 26 augusti 2008 kl. 19:30:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilka har gjort rösterna i Batman i svergie genom tiderna?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Soscla

Den här senaste, där Jokern ser ut som ett Troll från World of Warcraft och Batman har trekantigt ansikte, vet jag inget om. Men i den innan tror jag att
Batman - Mattias Knave
Alfred - Andreas Nilsson
Poison Ivy kan ha varit Annica Smedius (eller nån annan av tjejskurkarna)
It's so fluffy I'm gonna die!

Joker

Per Sandborgh var återigen både Jokern och Pingvinen i den nya serien vilket är ganska synd med tanke på att han kan ändra rösten ungefär lika mycket som en sten.

Soscla

Citat från: Joker skrivet 27 augusti 2008 kl. 21:50:27
Per Sandborgh var återigen både Jokern och Pingvinen i den nya serien vilket är ganska synd med tanke på att han kan ändra rösten ungefär lika mycket som en sten.
Hahaha bra sagt, ;D men det är ju (tycker jag) en väldigt rolig röst att lyssna på.

http://www.dubbningshemsidan.se/credits/batman/
It's so fluffy I'm gonna die!

Joker

Per är visserligen en duktig skådis men det är bara det att han har två röstlägen allt som allt, och jämför man han med den fantasiska Mark Hamill från original serien eller Kevin Michael Richardson som gör rösten till han i "The Batman" så faller han tyvärr också som en sten.


Vem tusan fick för sig att Kevin Michael Richardson med sin "ultra mega badass bas of doom" röst ens skulle provspela som Jokern? Han förvånade väldigt mycket när man först såg han men innan dess var det ett stenklart "WTF?!".


Ja jag ska sluta med sten referenserna nu....


Elios

Känns som att Per Sandborgh är Jokern på något sätt och att ingen någonsin ska få ta den rollen ifrån honom.
I övrigt så har ju Mattias Knave, Stephan Karlsén och även Linus Wahlgren varit Batman. Men nu med Adam Fietz i Lego Batman så gör han det ju väldigt bra som den Batman.
Men Mark Hamill är ju också väldigt förtjusande som Jokern i originalet.
Vem är för övrigt Kevin Michael Richardson!?

jimstrom

#6
Kevin Michael Richardson är väldigt begåvad röstskådespelare som har en väldigt basig mörk stämma, och jag kan lova att du har hört honom i något sammanhang, då han ofta gör biroller i ett antal amerikanska tv-serier.

Han gjorde också en överraskande bra tolkning av Jokern i The Batman (2004-2008) som var den första DC tv-serien som gjordes utan Bruce Timms inblandning.

Svenska Röster till Batman genomtiderna:

Johan Wahlström - Superhjältarna (The Challenge of the Superfriends 1973) producerad av Hanna-Barbera
Sven-Åke Wahlström - - Superhjältarna (The Challenge of the Superfriends 1973) producerad av Hanna-Barbera

Mattias Knave - Batman (Batman The Animated Series 1992) producerad av Warner Bros.

Linus Wahlgren - Framtidens Batman (Batman Beyond 1999) producerad av Warner Bros.

Reuben Salmander - Justice League (Justice League 2001) producerad av Warner Bros.
                            - Scooby-Doo Möter Batman (The New Scooby-Doo Movies 1972) producerad av Hanna-Barbera

Nicklas Wahlgren    - The Batman (2004) Producerad av Warner Bros.

Anders Beckman    - Batman: Den tappre & modige (Batman the Brave and the Bold 2008) Producerad av Warner Bros.
                            - Justice League Action 2016 Producerad av Warner Bros.

Detta är dom jag känner till i alla fall.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Har all fen säsonger av The Batman gått i Sverige ?

Är det någomsom vet !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: jimstrom skrivet 20 januari 2020 kl. 02:26:59
Kevin Michael Richardson är väldigt begåvad röstskådespelare som har en väldigt basig mörk stämma, och jag kan lova att du har hört honom i något sammanhang, då han ofta gör biroller i ett antal amerikanska tv-serier.

Han gjorde också en överraskande bra tolkning av Jokern i The Batman (2004-2008) som var den första DC tv-serien som gjordes utan Bruce Timms inblandning.

Svenska Röster till Batman genomtiderna:

Johan Wahlström - Superhjältarna (The Challenge of the Superfriends 1973) producerad av Hanna-Barbera
Sven-Åke Wahlström - - Superhjältarna (The Challenge of the Superfriends 1973) producerad av Hanna-Barbera

Mattias Knave - Batman (Batman The Animated Series 1992) producerad av Warner Bros.

Linus Wahlgren - Framtidens Batman (Batman Beyond 1999) producerad av Warner Bros.

Reuben Salmander - Justice League (Justice League 2001) producerad av Warner Bros.
                            - Scooby-Doo Möter Batman (The New Scooby-Doo Movies 1972) producerad av Hanna-Barbera

Nicklas Wahlgren    - The Batman (2004) Producerad av Warner Bros.

Anders Beckman    - Batman: Den tappre & modige (Batman the Brave and the Bold 2008) Producerad av Warner Bros.
                            - Lagens Väktare (Justice League Action 2016) Producerad av Warner Bros.

Detta är dom jag känner till i alla fall.

Jag tror inte Justice League Action hette  Lagens Väktare på svenka !

Och hur i all sin dagar vet dom någon av rösterna i  Lagens Väktare  ??

Jag har försök ta reda på dom svenska rösterna i den showen till inga lycka som HELST !! :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv


Citat från: jimstrom skrivet 20 januari 2020 kl. 02:26:59Kevin Michael Richardson är väldigt begåvad röstskådespelare som har en väldigt basig mörk stämma, och jag kan lova att du har hört honom i något sammanhang, då han ofta gör biroller i ett antal amerikanska tv-serier.
Han spelade bland andra Kapten Gantu i "Lilo & Stitch"

Will Siv

#10
Citat från: Elios skrivet 20 januari 2020 kl. 00:42:40Vem är för övrigt Kevin Michael Richardson!?
Citat från: jimstrom skrivet 20 januari 2020 kl. 02:26:59Kevin Michael Richardson är väldigt begåvad röstskådespelare som har en väldigt basig mörk stämma, och jag kan lova att du har hört honom i något sammanhang, då han ofta gör biroller i ett antal amerikanska tv-serier.
Han spelade bland andra Kapten Gantu i "Lilo & Stitch"

nånting var fel, jag kunde inte sätta in det första citatet så jag fick kopiera det, det blev bara ett nytt inlägg när jag försökte citera i "redigera inlägg".

Hur blev det två inlägg nu?

Lillefot

Citat från: Will Stewart skrivet 11 augusti 2022 kl. 23:05:26Jag vill bara lägga till det här citat i mitt inlägg ( ovan ), men det går bara inte.
Har haft samma problem vid inläggsskrivning på mobilen, så du är inte ensam.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Anders Beckman  spelar honom igen i DC League of Super-Pets .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.