Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lars-Erik Berenett (1942 - 2017)

Startat av Igthorn, 2 februari 2017 kl. 12:14:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Igthorn

Skådespelaren Lars-Erik Berenett avled igår i en ålder av 74 år.

Lång rollista bakom sig, för en yngre publik kanske mest känd som Harald i Skilda Världar eller inte att förglömma som polisen Roland i Hassel-filmerna.

Den enda dubbningsroll jag känner till är som hunden Charlie i Don Bluth-filmen Änglahund.

Vila i frid

Erika


TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

ddubbning

#3
Vila i frid.  :(

Anders

Verkligen tråkigt. Änglahund var en av mina absoluta favoritfilmer som liten. Det är rätt många skådespelare som jag gillar som gått bort det här året hittills.  :-\
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elios

Mycket tråkigt.  :'( Jag som började verkligen att uppskatta honom. Har tänkt börja kolla dem Hassel filmerna, har nog bara sätt den första. Minns med hans roll som Charlie i Änglahund. Där var han ju grym alltså! Han påminner lite så som jag skulle kunna se ut som vuxen nästan.  ;D

Disneyfantasten

Sent svar från mig.

Jag minns att jag sett den svenska dubben av Änglahund en gång och Lars-Erik var jättebra som Charlie.

Vila i frid.  :'(