Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gamla Hanna-Barbera tv filmer

Startat av gstone, 15 februari 2016 kl. 20:09:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Har några av dessa Hanna-Barbera filmer gått på svensk tv ?

The Flintstones' New Neighbors     
The Flintstones: Fred's Final Fling     
The Flintstones: Wind-Up Wilma     
The Flintstones: Jogging Fever

Yogi's Great Escape

Yogi and the Invasion of the Space Bears

Yogi Bear and the Magical Flight of the Spruce Goose

Rockin' with Judy Jetson

Top Cat and the Beverly Hills Cats

SWAT Kats: A Special Report

Yogi the Easter Bear

Casper's First Christmas

Yogi's First Christmas
Yogi Bear's All Star Comedy Christmas Caper


The Flintstones: A Page Right Out of History



A Flintstone Family Christmas

The Town That Santa Forgot

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

farenk

Citat från: gstone skrivet 15 februari 2016 kl. 20:09:38
Har några av dessa Hanna-Barbera filmer gått på svensk tv ?

The Flintstones' New Neighbors     
The Flintstones: Fred's Final Fling     
The Flintstones: Wind-Up Wilma     
The Flintstones: Jogging Fever

Yogi's Great Escape

Yogi and the Invasion of the Space Bears

Yogi Bear and the Magical Flight of the Spruce Goose

Rockin' with Judy Jetson

Top Cat and the Beverly Hills Cats

SWAT Kats: A Special Report

Yogi the Easter Bear

Casper's First Christmas

Yogi's First Christmas
Yogi Bear's All Star Comedy Christmas Caper


The Flintstones: A Page Right Out of History



A Flintstone Family Christmas

The Town That Santa Forgot

Swat Kats, har Säsong 2 visats på svensk tv?

Samlaren

Top Cat and the Beverly Hills Cats (Har namnet ´´Top Cat och katterna i Beverly Hills´´ på svenska, gick på Boomerang för 1 eller 2år sedan.

A Flintstone Family Christmas tror den har gått för några år sedan om den gick i TV Serien alltså bara under namnet Familjen Flinta. Men kommer inte ihåg vet att special avsnittet när Familjen Jetson firrar jul har gått.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2024 kl. 16:57:28Har FAMILJEN FLINTAS JULÄVENTYR och Familjen Flintas jul/Fred Flinta hjälper jultomten(77) släppets på VHS ?

På den länkade creditssidan till den ena står det att filmen aldrig släppts varken på vhs eller dvd. Den andra vet jag ingenting om, tyvärr. :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2024 kl. 16:57:28Har FAMILJEN FLINTAS JULÄVENTYR och Familjen Flintas jul/Fred Flinta hjälper jultomten(77) släppets på VHS ?
Familjen Flinta räddar julen alltså How The Flintstones Saved Christmas finns på VHS.

Familjen Flintas juläventyr verkar dock inte finnas på VHS i Sverige.

Men när det gäller den här Familjen Flintas jul så är titeln lite för intetsägande för att man ska kunna fastställa vad det ens är för något. Det finns ju trots allt ett fåtal julspecialer med Familjen Flinta.

Daniel Hofverberg

#6
Citat från: gstone skrivet 14 januari 2024 kl. 16:57:28Har FAMILJEN FLINTAS JULÄVENTYR och Familjen Flintas jul/Fred Flinta hjälper jultomten(77) släppets på VHS ?
Nej, ingendera har tyvärr släppts på vare sig VHS, DVD eller digital hyr- och köpfilm i Sverige. Familjen Flintas juläventyr har bara sänts på TV4 julen 1994 (möjligtvis någon till gång?), och Familjen Flintas jul har med svensk dubbning bara sänts på TV3 några gånger under 1990-talet (och före det på SVT 1986 i textad originalversion, men då under titeln Fred Flinta hjälper jultomten).

Den enda julspecialen som har släppts på VHS är Flinta räddar julen, som innebär säsong 5-avsnittet Christmas Flintstone ur TV-serien Familjen Flinta; med Sun Studios dubbning (där vi för den säsongen inte är helt säkra om det är originaldubb eller omdubb). Den VHS-filmen innehåller också den halvtimmeslånga Hanna-Barbera-filmen Staden som jultomten glömde, i en unik dubbning av Sun Studio (den filmen har mig veterligen aldrig sänts på TV).

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 januari 2024 kl. 18:40:11Men när det gäller den här Familjen Flintas jul så är titeln lite för intetsägande för att man ska kunna fastställa vad det ens är för något. Det finns ju trots allt ett fåtal julspecialer med Familjen Flinta.
Familjen Flintas jul innebär A Flintstone Christmas från 1977, som är 48 minuter lång och alltså längre än de övriga specialerna. Den sändes under titeln Familjen Flintas jul på TV3 och före det på SVT under titeln Fred Flinta hjälper jultomten.
(Men du har rätt; jag borde skriva dit originaltitel på den creditlistan, som jag tydligen har missat)

Sen har vi också långfilmen A Flintstones Christmas Carol från 1994, som bygger på Charles Dickens En spökhistoria vid jul. Den heter i Sverige Familjen Flintas julsaga, och har bara sänts på TV4 ett par gånger 1995 - 1996; aldrig släppt på VHS eller DVD.

Med dessa fyra har vi väl täckt in alla Familjen Flinta-julspecialer som finns...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2024 kl. 20:57:44Nej, ingendera har tyvärr släppts på vare sig VHS, DVD eller digital hyr- och köpfilm i Sverige. Familjen Flintas juläventyr har bara sänts på TV4 julen 1994 (möjligtvis någon till gång?), och Familjen Flintas jul har med svensk dubbning bara sänts på TV3 några gånger under 1990-talet (och före det på SVT 1986 i textad originalversion, men då under titeln Fred Flinta hjälper jultomten).

Den enda julspecialen som har släppts på VHS är Flinta räddar julen, som innebär säsong 5-avsnittet Christmas Flintstone ur TV-serien Familjen Flinta; med Sun Studios dubbning (där vi för den säsongen inte är helt säkra om det är originaldubb eller omdubb). Den VHS-filmen innehåller också den halvtimmeslånga Hanna-Barbera-filmen Staden som jultomten glömde, i en unik dubbning av Sun Studio (den filmen har mig veterligen aldrig sänts på TV).
Familjen Flintas jul innebär A Flintstone Christmas från 1977, som är 48 minuter lång och alltså längre än de övriga specialerna. Den sändes under titeln Familjen Flintas jul på TV3 och före det på SVT under titeln Fred Flinta hjälper jultomten.
(Men du har rätt; jag borde skriva dit originaltitel på den creditlistan, som jag tydligen har missat)

Sen har vi också långfilmen A Flintstones Christmas Carol från 1994, som bygger på Charles Dickens En spökhistoria vid jul. Den heter i Sverige Familjen Flintas julsaga, och har bara sänts på TV4 ett par gånger 1995 - 1996; aldrig släppt på VHS eller DVD.

Med dessa fyra har vi väl täckt in alla Familjen Flinta-julspecialer som finns...?
Det fins tydligen fem
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2024 kl. 20:57:44Den enda julspecialen som har släppts på VHS är Flinta räddar julen, som innebär säsong 5-avsnittet Christmas Flintstone ur TV-serien Familjen Flinta; med Sun Studios dubbning (där vi för den säsongen inte är helt säkra om det är originaldubb eller omdubb). Den VHS-filmen innehåller också den halvtimmeslånga Hanna-Barbera-filmen Staden som jultomten glömde, i en unik dubbning av Sun Studio (den filmen har mig veterligen aldrig sänts på TV).
Familjen Flintas jul innebär A Flintstone Christmas från 1977, som är 48 minuter lång och alltså längre än de övriga specialerna. Den sändes under titeln Familjen Flintas jul på TV3 och före det på SVT under titeln Fred Flinta hjälper jultomten.
(Men du
Herre gud !
Jag hade ingen aning om att Staden som jultomten glömde någonsin dubbats till svenska vad kul 😁🥳
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2024 kl. 20:57:44Den enda julspecialen som har släppts på VHS är Flinta räddar julen, som innebär säsong 5-avsnittet Christmas Flintstone ur TV-serien Familjen Flinta; med Sun Studios dubbning (där vi för den säsongen inte är helt säkra om det är originaldubb eller omdubb). Den VHS-filmen innehåller också den halvtimmeslånga Hanna-Barbera-filmen Staden som jultomten glömde, i en unik dubbning av Sun Studio (den filmen har mig veterligen aldrig sänts på TV).
editlistan, som jag tydligen har missat)

Med dessa fyra har vi väl täckt in alla Familjen Flinta-julspecialer som finns...?
Vet vi något om dom svenska rösterna i Staden som jultomten glömde ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2024 kl. 22:53:59Vet vi något om dom svenska rösterna i Staden som jultomten glömde ?
Det stod utsatt gemensamma röster i grupp på VHS-filmen, som gällde för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde. Jag verkar tyvärr inte ha det uppskrivet, men kan kolla upp saken så fort jag hittar åt VHS-filmen. :)
(Jag har den alltså nånstans här hemma, men efter allt julstök är jag lite osäker på exakt var...)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2024 kl. 01:06:50Det stod utsatt gemensamma röster i grupp på VHS-filmen, som gällde för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde. Jag verkar tyvärr inte ha det uppskrivet, men kan kolla upp saken så fort jag hittar åt VHS-filmen. :)
(Jag har den alltså nånstans här hemma, men efter allt julstök är jag lite osäker på exakt var...)
Tack 

Du får gärna skriva upp rösterna 

Det skulle göra mig glad 🙂 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 08:19:26Tack

Du får gärna skriva upp rösterna

Det skulle göra mig glad 🙂
Nu har jag lyckats hitta åt min digitalisering av Flinta räddar julen, så här är de dubbcredits som angavs; som verkar vara gemensamma för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde:

vlcsnap-2024-01-15-14h33m06s358.png
vlcsnap-2024-01-15-14h33m11s635.png

Jag gissar att den förstnämnda översättaren gäller för Familjen Flinta och den sistnämnda för Staden som jultomten glömde, då det är i den ordning som filmerna dyker upp på kassetten.
(Uppenbarligen är det någon dansk som har skrivit in dubbcreditsen, i och med att rubrikerna står på danska)

Jag kan ladda upp både filmerna till Archive inom kort. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2024 kl. 14:41:55Nu har jag lyckats hitta åt min digitalisering av Flinta räddar julen, så här är de dubbcredits som angavs; som verkar vara gemensamma för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde:

vlcsnap-2024-01-15-14h33m06s358.png
vlcsnap-2024-01-15-14h33m11s635.png

Jag gissar att den förstnämnda översättaren gäller för Familjen Flinta och den sistnämnda för Staden som jultomten glömde, då det är i den ordning som filmerna dyker upp på kassetten.
(Uppenbarligen är det någon dansk som har skrivit in dubbcreditsen, i och med att rubrikerna står på danska)

Jag kan ladda upp både filmerna till Archive inom kort. :)
Vad bra! Älskar Flinta!

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2024 kl. 14:41:55Nu har jag lyckats hitta åt min digitalisering av Flinta räddar julen, så här är de dubbcredits som angavs; som verkar vara gemensamma för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde:

vlcsnap-2024-01-15-14h33m06s358.png
vlcsnap-2024-01-15-14h33m11s635.png

Jag gissar att den förstnämnda översättaren gäller för Familjen Flinta och den sistnämnda för Staden som jultomten glömde, då det är i den ordning som filmerna dyker upp på kassetten.
(Uppenbarligen är det någon dansk som har skrivit in dubbcreditsen, i och med att rubrikerna står på danska)

Tack så jättemycket 😁🙏❗️

Du är bäst!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.