Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vaiana

Startat av gstone, 7 november 2016 kl. 09:07:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  1 maj 2017 kl. 20:27:04


Svenska dvd/bluray utgåvan släpps i Juni. Enligt Ginza, Discshop och Cdon  :D :D

Jadå, den kommer på både DVD och Bluray den 19 juni, jag misstänker att den kommer att få en dålig DVD-utgåva (precis som tidigare filmer som Zootropolis) och att man därför bör satsa på Blurayutgåvan istället.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 maj 2017 kl. 23:17:00
Jadå, den kommer på både DVD och Bluray den 19 juni, jag misstänker att den kommer att få en dålig DVD-utgåva (precis som tidigare filmer som Zootropolis) och att man därför bör satsa på Blurayutgåvan istället.


Kommer ni köpa den ?  :D

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  3 maj 2017 kl. 16:28:03

Kommer ni köpa den ?  :D

Absolut, jag kommer definitivt att köpa den, antingen det eller att önska mig den i födelsedagspresent, jag fyller 21 år nu den 26 juli, vilket inte är långt kvar...  ;D

moviefan


moviefan

Idag har Vaiana premiär på bluray/DVD. Har ni köpt den än ?  ;D ;D

TrondM

Fikk den i posten på fredag :)

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 19 juni 2017 kl. 16:27:45
Idag har Vaiana premiär på bluray/DVD. Har ni köpt den än ?  ;D ;D

Jag kommer att köpta den i sommar när jag har tid  :) .

mktest

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 maj 2017 kl. 23:17:00
Jadå, den kommer på både DVD och Bluray den 19 juni, jag misstänker att den kommer att få en dålig DVD-utgåva (precis som tidigare filmer som Zootropolis) och att man därför bör satsa på Blurayutgåvan istället.

Jag har inte hängt med så bra, vad är fel på DVD-utgåvan av tidigare filmer? Bortsett från att DVD känns rätt föråldrat och meningslöst att köpa om man ändå ska köpa alltså. Är de sönderkomprimerade eller saknar de extramaterial?

Jag har som mål i livet att övertyga allt fler att dumpa DVD och skaffa Bluray, går sisådär; folk hänger hellre kvar med DVD i 10 år trots att de har Full-HD-TV för att sen hoppas kunna streama än att hoppa på Bluray direkt. Vad kostar spelare liksom, tror jag betalade 500kr för min bluray för 5-6 år sedan, bra investerade pengar. Nåja, det kanske är en annan diskussion.

Alexander

#53
Citat från: mktest skrivet 27 juni 2017 kl. 16:25:05
Jag har inte hängt med så bra, vad är fel på DVD-utgåvan av tidigare filmer? Bortsett från att DVD känns rätt föråldrat och meningslöst att köpa om man ändå ska köpa alltså. Är de sönderkomprimerade eller saknar de extramaterial?

Jag har som mål i livet att övertyga allt fler att dumpa DVD och skaffa Bluray, går sisådär; folk hänger hellre kvar med DVD i 10 år trots att de har Full-HD-TV för att sen hoppas kunna streama än att hoppa på Bluray direkt. Vad kostar spelare liksom, tror jag betalade 500kr för min bluray för 5-6 år sedan, bra investerade pengar. Nåja, det kanske är en annan diskussion.

Ja, DVD utgåvorna från 2010 och uppåt saknar otroligt mycket extramaterial om man jämför med Blu-ray utgåvor som både har bättre bild, ljud och extramaterial.

Vi har diskuterat det tidigare i den här tråden där vi jämför alla DVD och Blu-ray utgåvor av filmerna  :)
http://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=3355.0

moviefan

#54
Vilken/vilka sånger gillar ni mest ? Jag gillar alla, särskilt Vad jag kan nå och Håll till godo.

moviefan

Har nu Vaiana på dvd, och den är som sagt så himla bra.  :D :D

moviefan

Citat från: moviefan skrivet 27 juni 2017 kl. 18:04:11
Vilken/vilka sånger gillar ni mest ? Jag gillar alla, särskilt Vad jag kan nå och Håll till godo.

I vilka länder heter filmen Vaiana, och i vilka länder heter den Moana ?


Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  8 februari 2018 kl. 20:49:16
I vilka länder heter filmen Vaiana, och i vilka länder heter den Moana ?

Filmen heter Moana i USA och Vaiana i Europa.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2018 kl. 20:54:18
Filmen heter Moana i USA och Vaiana i Europa.

Är soundtracket i två varianter ? I vad jag kan nå reprisen, så sjunger hon Jag är Vaiana. Sjunger hon jag är Moana, i USA ?

Daniel Hofverberg

Ja, filmen har spelats in i två olika "originalversioner" - alla repliker och sånger som nämner namnet Moana har spelats in på nytt (ungefär parallellt med den första inspelningen) med samma skådespelare för att uppge namnet Vaiana.

Med andra ord ungefär samma situation som med Zootropolis/Zootopia, som också tvingats byta namn i Europa av rättighetsskäl, och där man spelat in alla repliker där stadens namn nämnts två gånger med respektive namn.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2018 kl. 20:54:18
Filmen heter Moana i USA och Vaiana i Europa.
Inte bara USA, utan i nästan hela världen förutom Europa heter filmen Moana. Såvitt jag vet är det nog bara i Europa som Moana är ett registrerat varumärke. Jag är dock inte hundra på om det kan finnas något enstaka land utanför Europa där namnet Vaiana använts, men jag hittar inget som tyder på det.